روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۴۸۳

 تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ شد؛ خانه ملت  یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ از برگزاری نخستین جلسه این کمیسیون برای انتخاب اعضای هیات رییسه آن خبر داد.  سیده‌فاطمه حسینی اظهار کرد: در جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 غلامرضا تاجگردون به عنوان رییس و رحیم زارع و محمد فیضی به عنوان نواب رییس کمیسیون انتخاب شدند. به گفته وی سیدمهدی فرشادان و شهروز برزگر به عنوان دبیر و علی‌اصغر یوسف‌نژاد به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ انتخاب شدند.

 نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده دکل نفتی برگزار شد؛ ایسنا  وکیل ‌مدافع یکی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی از برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده خبر داد.  علیزاده‌طباطبایی گفت: نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده دکل نفتی در شعبه 1063 مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی به صورت غیرعلنی برگزار شد.  علیزاده‌طباطبایی با بیان اینکه پرونده دکل نفتی ۵ متهم دارد، گفت که اتهام برخی از متهمان تحصیل مال نامشروع و برخی دیگر خیانت در امانت عنوان شده است. وی یادآور شد که وکیل ‌مدافع یکی از متهمان این پرونده است و موکلش واسطه خرید دکل بوده است.

 صدور قرار منع تعقیب برای مهاجرانی؛ ایلنا   وکیل یکی از متهمان پرونده فروش دکل نفتی در مورد اتهامات مطرح شده در این پرونده و تعداد متهمان گفت: در کیفرخواست صادره اتهام خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع برای متهمان عنوان شده است. این پرونده ۵ متهم دارد که دو نفر از آنها در داخل کشور حضور دارند و 3 نفر نیز در خارج از کشور هستند. محمود علیزاده در مورد پرونده مهاجرانی فرزند وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این پرونده به عنوان متهم از او یاد شده بود، گفت: در مرحله تحقیقات مقدماتی برای آقای مهاجرانی قرار منع تعقیب صادر شده اما هنوز این قرار به ما ابلاغ نشده است.

 ماجرای استیضاح ۴ وزیر حل می‌شود؛ ایلنا  معاون پارلمانی رییس‌جمهور در رابطه با احتمال استیضاح 4 نفر از وزرای دولت توسط نمایندگان مجلس گفت: ان‌شاءالله وزرا در کمیسیون‌های مجلس حضور می‌یابند و ماجرا حل و فصل پیدا می‌کند.  حسینعلی امیری در رابطه با در دست بررسی بودن استیضاح 4 نفر از وزرای دولت توسط نمایندگان مجلس گفت: اصولا در چنین شرایطی، وزرا در مجلس حضور پیدا کرده و در نهایت، قضیه با رسیدن به یک تصمیم مشترک حل و فصل می‌شود.  وی در رابطه با اظهارات بهروز نعمتی مبنی بر جمع‌آوری امضا برای طرح سوال از رییس‌جمهور نیز تصریح کرد: با آقای نعمتی و دیگر دوستان درحال صحبت کردن و رایزنی هستیم. برای ایشان مساله‌یی مطرح شده که پاسخگویی به آن برعهده و صلاحیت بخش‌های اقتصادی کشور است.

 امنیت کشور حاصل بازدارندگی راهبردی است؛ مهر  سرلشکر باقری با بیان اینکه دشمن بیکار نمی‌نشیند، گفت: بعد از توطئه مذهبی، توطئه قومی شکل گرفت. مساله اقلیم کردستان عراق توطئه کمی نبود؛ هر چند در آنجا تقلب‌های سنگینی شکل گرفت. وی همچنین تاکید کرد، امنیت کشور حاصل بازدارندگی راهبردی است. رییس ستاد کل نیروهای مسلح دیروز در همایش «دانشگاه در تراز انقلاب» که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حوادث پس از آن حاصل یک اندیشه و نظریه‌یی است که در طول حیات روحانیت و بزرگان شیعه شکل گرفته و در اندیشه و تفکر امام نقش بسته است و تحقق یافت.

 پرونده تغییر استانداران بسته نشده است؛ فارس  سخنگوی وزارت کشور گفت: ابقاى استانداران دولت یازدهم به معناى بلاتکلیفى نیست و تغییرات باقیمانده درحال نهایى شدن است. سیدسلمان سامانی درباره آخرین وضعیت تغییر استانداران در دولت دوازدهم اظهار کرد: برای افزایش شتاب حرکت اجرای برنامه‌های دولت و وزیر کشور همچنین تحقق وعده‌های رییس‌جمهور با شروع به کار دولت دوازدهم، تغییر استانداران براساس ارزیابی‌هاى دقیق در دستور کار قرار گرفت. وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز به کار دولت دوازدهم تاکنون 23 استاندار تغییر یافته‌اند، گفت: قرار نیست تمامی استاندارانی که در دولت یازدهم مشغول به فعالیت بودند و کارنامه قابل قبولی هم داشته‌اند، تغییر کنند بلکه تغییرات براساس ارزیابی‌های دقیق کارشناسی انجام می‌شود و استانداران تمامی استان‌ها با قدرت درحال پیشبرد برنامه‌های دولت در استان خود هستند.

 اصرار مجلس بر امکان عضویت اقلیت‌های مذهبی در شوراها؛ خانه ملت   عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از برگزاری جلسه این کمیسیون با حضور نماینده شورای نگهبان خبر داد. جلسه‌یی که برای بررسی مصوبه حضور اقلیت‌های دینی در شوراها بود. قاسم میرزایی‌نیکو گفت: ازجمله استدلال‌هایی که مطرح شد و نمایندگان و اعضای کمیسیون به آن اعتقاد داشتند این بود که شوراها نقش نظارتی دارند و کارهای شورا ولایتی نیست بنابراین اقلیت‌های مذهبی می‌توانند در شوراهای اسلامی عضو شوند. به نوشته خانه ملت، کمیسیون شوراها امروز در دستور کار خود بررسی طرح دو فوریتی اصلاح تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اعاده شده از شورای نگهبان را داشت که با حضور اعضای شورای نگهبان این جلسه برگزار شد.

 وزیر خارجه فرانسه به ایران می‌آید؛ ایسنا  سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه طبق توافق دو کشور، وزیر امور خارجه فرانسه اوایل سال میلادی جدید(2018) به تهران سفر می‌کند، گفت: فرانسه با توجه به جایگاهش در اروپا می‌تواند نقش موثری در ایجاد صلح و ثبات در مجموعه منطقه و جهان ایفا کند به شرطی که در پرداختن به مسائل منطقه از توجه به القائات دیگران پرهیز کند.

 تغییر ساختار وزارت امور خارجه؛ ‌تسنیم  روز شنبه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دستور اجرایی شدن آغاز تغییرات ساختار جدید وزارت امور خارجه را ابلاغ کرد. براساس این دستور، تغییرات از روز 30دی ماه اجرایی خواهد شد. در این راستا معاونت‌های میدانی وزارت امور خارجه یعنی معاونت اروپا و امریکا، معاونت عربی و آفریقا، معاونت آسیا و اقیانوسیه حذف خواهند شد و این معاونت‌ها به سطح مدیرکل خواهند رسید. کلیه این مدیران‌کل‌ به ‌وسیله یک معاونت که «معاونت سیاسی» نامیده می‌شود به وزیر امور خارجه مرتبط می‌شوند و امور از طریق این مدیرکل‌ها دنبال خواهد شد.

 حقوق نمایندگان کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد؛ فارس  عضو مجمع نمایندگان گیلان با اذعان به اینکه در بسیاری از جاها نمایندگان از جیب خود هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و از این حیث حقوقشان با هزینه‌هایی که می‌شود، همخوانی ندارد، گفت: درحال حاضر حدود 8 میلیون تومان به نمایندگان حقوق پرداخت می‌شود و جدا از آن هزینه‌های جانبی نظیر هزینه دفتر، هواپیما، نیروی انسانی که در دفاتر نمایندگان مشغول هستند و... نیز پرداخت می‌شود. کوچکی‌نژاد با تاکید بر بهبود فضای کسب‌وکار و افزایش درآمد مردم گفت: اگر می‌بینیم مردم از میزان حقوق نمایندگان مجلس معترض هستند به خاطر این است که وضع اقتصادی‌شان خراب هست وگرنه میزان حقوق نمایندگان بسیار ناچیز است و اعتراض هم نمی‌کردند.

 

ارسال نظر