روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۱۷۱

 توییت رییس‌جمهوری درباره وحدت و مدارا؛ تعادل| رییس‌جمهوری با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر درباره ضرورت استفاده از دیدگاه‌هایی که وحدت را در جامعه ترویج می‌دهند از افراد و گروه‌های مختلف خواست تا ویژگی‌های اخلاقی و مذهبی خود را نه در حرف بلکه در عمل ثابت کنند. روحانی در این پیام توییتری نوشته است:«سرآغاز وحدت باور یکدیگر است و ما باید مذاهب یکدیگر را به رسمیت بشناسیم.»رییس‌جمهوری خطاب به افرادی که تصور می‌کنند به زور می‌توان فضیلت‌های اخلاقی در جامعه را ترویج کرد، آورده است:«اگر کسی تصور می‌کند دین و مذهبش بهتر است باید در عمل نشان دهد.»

 پست اینستاگرام معاون اول رییس‌جمهوری درباره دهقان فداکار؛ تعادل| اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در پیامی به مناسبت درگذشت ریزعلی خواجوی، وی را نامی آشنا و ماندگار در اذهان عمومی ایرانیان در نسل‌های مختلف دانست و برایش طلب آمرزش کرد. جهانگیری با انتشار پستی در شبکه اینستاگرام نوشت:«داستان دهقان_فداکار مشق درس و حس خاطره‌انگیز دانش‌آموزان نسل ما و ریزعلی خواجوی خالق آن رویداد فداکارانه نامی آشنا و ماندگار. روحش شاد و خدایش بیامرزد.»

 با وجود توطئه‌ها امنیت‌ ایران هر روز عمیق‌تر می‌شود؛ تسنیم| جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایران با این‌ همه توطئه دشمنان برای ناامنی و تحریم‌ها الحمدلله امنیتش هر روز عمیق‌تر و بیشتر می‌شود. سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری دیروز در مراسم اختتامیه کنگره ملی 12هزار شهید آذربایجان غربی اظهار کرد: در مقایسه‌یی با بعضی از کشورها ازجمله مشکلاتی که سوریه داشت، می‌توانیم منزلت شهیدان و کار بزرگی را که در ابتدای انقلاب اسلامی انجام گرفت، شاهد باشیم. تا به امروز که 38سال از عمر انقلاب می‌گذرد همچنان این منطقه و این استان مورد طمع دشمنان است و دنبال نا‌امنی در آذربایجان غربی و این منطقه هستند.

 قانون اساسی محور وحدت و انسجام ملی جامعه است؛ روابط عمومی وزارت کشور| وزیر کشور در پیامی به مناسبت قانون اساسی تصریح کرد: قانون اساسی محور وحدت و انسجام ملی جامعه و فرصتی کم نظیر برای دستیابی به عدالت و برابری در مسیر توسعه و تحول کشور است. در این پیام آمده است: قانون اساسی محور وحدت و انسجام ملی جامعه و فرصتی کم نظیر برای دستیابی به عدالت و برابری در مسیر توسعه و تحول کشور است که از یک سو، کارایی و نقش‌آفرینی بهتر آن در چنین فرآیندی مستلزم احترام جمعی به تمام مفاد قانون اساسی است که نهایتا چنین مشارکتی شرط اصلی و پایدار تحقق مطالبات مردمی است.

 مدیرکل جدید حراست وزارت خارجه منصوب شد؛ ایسنا| وزیر امور خارجه در حکمی مدیرکل حراست این وزارتخانه را منصوب کرد. محمدجواد ظریف در حکمی علیرضا حقیقیان را به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت امور خارجه منصوب کرد. حقیقیان پیش‌تر سفیر ایران در پاکستان و ارمنستان بوده است.

 با افتتاح بندر چابهار آرزوی 32 ساله محقق شد؛ برنا| نماینده زاهدان در مجلس دهم گفت: افتتاح بندر چابهار آرزوی 32ساله را محقق کرد. امیدواریم که در آینده نه چندان دور این بندر با تکمیل ظرفیت به میزان 85 میلیون تن کالا به جایگاه اصلی خویش در خاورمیانه دست یابد. علیم یارمحمدی درخصوص افتتاح فاز اول توسعه بندرشهید بهشتی چابهار گفت: خوشبختانه امروز شاهد افتتاح این پروژه برای 8/5 میلیون تن کالا بودیم. معتقدیم این بندر می‌تواند به بندر اول منطقه و دنیا تبدیل شود و آن قولی که داده شد، دروازه ملل در چابهار رقم بخورد.

 مبارزه موثر با مواد مخدر نیازمند برخورد با سرمنشأ آن است؛ صدا و سیما| رییس مجلس دهم مبارزه موثر با مواد مخدر را نیازمند برخورد با سرمنشأهای این جریان خواند. علی لاریجانی دیروز پیش از سفر دو روزه به روسیه برای حضور در کنفرانسی با موضوع مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد تهران به بیان اهداف این سفر پرداخت و گفت: اصل این سفر برای حضور در کنفرانس بین‌المجالسی درباره مبارزه با مواد مخدر است که در حاشیه آن جلسه مهمی نیز با روس‌ها خواهیم داشت. رییس مجلس همچنین با بیان اینکه منابع مالی جریان‌های تروریستی از محل فروش و قاچاق مواد مخدر تامین می‌شود، اظهار کرد: از این رو کشت خشخاش در افغانستان گسترش یافته که به تبع آن آسیب‌های اجتماعی در انتظار کشورهاست.

 

ارسال نظر