تاکید بر استفاده عملی از سیره امام حسین(ع)

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۲۸
تاکید بر استفاده عملی از سیره امام حسین(ع)

گروه ایران  

 از راه که می‌رسد، سایه مستدام خود را بر در و دیوار شهر و روح و روان مردمان شهر از هر رتبه و طبقه و مرامی که باشند، می‌اندازد. فرقی نمی‌کند؛ عوام حاشیه‌نشین باشند یا دولتمردی نشسته بر صدر، کشاورز باشند یا کارگر؛ از هر رتبه و مقامی که باشند، حس و حال محرم و عاشورا نشانه‌یی در درونشان باقی خواهد گذارد که با آن چراغ عشق را روشن نگه خواهند داشت. همزمان با عزاداری عاشورای حسینی در سراسر کشورمان، رییس‌جمهوری نیز با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری همراه با مردم سوگوار به عزاداری پرداخت. به گزارش «تعادل» و به نقل از پاد، روحانی در بدو ورود مورد استقبال آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) قرار گرفت.

رییس‌جمهور سپس به زیارت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و بارگاه حضرت حمزه بن موسی الکاظم(ع) و حضرت طاهر بن زین‌العابدین(ع) مشرف شد. روحانی همچنین در اجتماع عظیم عزاداران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام حضور یافت و در فضایی معنوی در آستان سیدالکریم(ع) همراه با آنان به عزاداری پرداخت. در تصاویری که از حضور رییس‌جمهوری در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مخابره شده، رییس‌جمهوری در کنار حجت‌الاسلام ری‌شهری تولیت آستان مقدس حسنی(ع)، محمود واعظی (رییس دفتر رییس‌جمهوری)، محمد شریعتمداری (وزیر صنعت) و هاشمی (استاندار اسبق تهران) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

رییس‌جمهور در این مراسم از هیات‌های مذهبی و خادمان و نوکران اباعبدالله الحسین(ع) با اهدای تابلوی «مظلوم حسینم» تجلیل کرد. دسته‌های عزاداری سینه‌زنی و ‌زنجیرزنی همه ساله در تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم‌مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به اقامه عزای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازند. سایر چهره‌های دولتی نیز هر یک با حضور در استان‌های مختلف به نمایندگی از دولت دوازدهم در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان شرکت کردند.

 

 تاکید روحانی بر آغازگر جنگ نبودن امام حسین(ع)

 حسن روحانی در صفحه اینستاگرام خود به این مطلب که امام حسین(ع) آغازگر جنگ نبوده است، تاکید کرد و با اشاره به ضرورت استفاده عملی از سیره امام حسین(ع) در ابعاد و شؤون مختلف حیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... رهنمودهای فرهنگ عاشورا را برای همه تاریخ کاربردی ارزیابی کرد. رییس‌جمهور کشورمان در مطلبی که در صفحه اینستاگرام خود در هشتمین روز از ماه محرم منتشر کرد، نوشت: زمانی که لشکر حر مقابل کاروان امام حسین(ع) قرار گرفت و مانع از این شد که امام حسین(ع) راهی غیر از راه کوفه را برگزیند، زهیر به امام پیشنهاد کرد که اگر کار ما با اینها به جنگ کشیده می‌شود، امروز جنگ را شروع کنیم؛ چرا که تعداد آنها کمتر و احتمال پیروزی و موفقیت ما خیلی بیشتر از است تا اینکه صبر کنیم و لشکریان فراوان دیگری از راه برسند. امام حسین(ع) فرمود «زهیر، من کسی نیستم که آغازگر جنگ باشم.» امام حسین(ع) نه تنها مظهر ایستادگی، شجاعت و ایثار بلکه امام صلح و فتوت هم بود.

 نترسیدن از مرگ باعث عزت یک ملت است

وزیر اطلاعات دولت دوازدهم نیز که برای شرکت در مراسم عزاداری سالار شهیدان راهی استان لرستان شده بود با الهام از روایت حماسه حسینی در کربلا خاطرنشان کرد که نترسیدن از مرگ باعث عزت یک ملت است. به گزارش ایسنا، سید محمود علوی طی سخنانی در تکیه هیات عشاق العباس(ع) لرستانی‌های پایتخت با اشاره به روایت حضور حضرت علی‌اکبر(ع) در صحرای کربلا و آنچه بین ایشان و حضرت امام حسین(ع) در آن لحظات گذشت، با بیان اینکه «از هر یک از شهدای کربلا باید یک درس بگیریم» تاکید کرد: نترسیدن از مرگ باعث عزت یک ملت است، ملتی که از مرگ نترسد دشمن دیگر نمی‌تواند کاری با او داشته باشد؛ زیرا دشمن آخرین کاری که می‌تواند بکند، این است که یک ملت را از مرگ بترساند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: قصد کرده‌ام که هر سال در هیات لرهای مقیم مرکز حضور داشته باشم.

 

 

ارسال نظر