بیمه توفانی

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۹۹۱
بیمه توفانی

گروه گوناگون|

توفان شدید هاروی به‌عنوان قوی‌ترین توفان امریکا در 12 سال گذشته شناخته شده است. اگرچه این توفان، باد شدید و ویرانگر دارد، اما بارش باران‌ و بالا آمدن سطح آب نیز خسارت‌های بسیاری را بر جای می‌گذارد. همچنین، طبق گزارش‌های به‌دست آمده، تولید نفت خام در امریکا نیز حدود 20درصد کاهش داشته که این موضوع به‌دلیل افزایش قیمت نفت، نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرده است.

طبق اخبار به دست آمده، توفان شدید هاروی باعث ایجاد سیل شدید در بسیاری از نقاط تگزاس شده و خسارت‌های بسیاری را ایجاد کرده است؛ به‌طوری که به نظر بسیاری از مردم امریکا، پس از توفان کاترینا، در سال 2005، این خسارت‌ها بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است. گزارش‌های بسیاری از تلفات انسانی و خرابی‌های ناشی از این توفان منتشر شده است. علاوه بر این، ضررهای مالی ناشی از چنین رویداد طبیعی نیز، نگرانی‌های بسیاری ایجاد کرده است. طبق گزارش‌های به دست آمده، توفان‌ها تاکنون باعث تحمیل هزینه‌های سنگینی به صنعت بیمه شده‌اند. توفان شدید سندی در میان گران‌ترین توفان‌ها برای صنعت بیمه قرار دارد. این توفان در سال 2012 خسارتی حدود 30 میلیارد دلار به شرکت‌های بیمه در امریکا وارد کرد. مجموع زیان‌های ناشی از این توفان، حدود 68.4 میلیارد دلار اعلام شده است. ورود این توفان سهمگین، منجر به قطع برق بیش از 5 میلیون خانوار در امریکا شد. این توفان که در مسیر خود باعث ریزش باران‌های شدید، جاری‌ شدن سیل و در برخی نواحی باعث ریزش برف شد، خسارات گسترده‌یی به مراکز مهم تجاری امریکا وارد کرد.

پس از سندی، توفان شدید متیو به‌عنوان سهمگین‌ترین توفان شناخته می‌شود. متیو، در سال 2016، پس از چند روز تخریب گسترده در هاییتی و برجا گذاشتن تلفات انسانی به امریکا رسید و چند ایالت این کشور را نیز درگیر کرد. این توفان منجر به قطع برق 1.2 میلیون خانه و شرکت در ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، کارولینای شمالی و جنوبی شد. مجموع خسارات ناشی از توفان متیو، 11.5میلیارد دلار برآورد شده که خسارت‌های وارد شده به شرکت‌های بیمه حدود 3.8 میلیارد دلار اعلام شد. توفان ایرینا نیز باتوجه به مجموع خسارت‌های وارد شده، در رتبه سوم قرار گرفته است. این توفان در آگوست 2011 در امریکا به وقوع پیوست و تلفات بسیاری برجای گذاشت. توفان سهمگین ایرینا، با مجموع خسارت 10.7 میلیارد دلاری، هزینه‌یی معادل 6 میلیارد دلار بر شرکت‌های بیمه در امریکا تحمیل کرد. پس از این توفان‌های شدید که بارش‌ و سیلاب‌های گسترده‌یی به همراه داشتند، گران‌ترین توفان‌ها برای صنعت بیمه، توفان‌های هیان و فیتو بودند که در سال‌ 2013 بود. مجموع خسارت توفان فاجعه‌بار هیان که فیلیپین، ویتنام و بخش‌هایی از چین را در بر می‌گرفت، نزدیک به 10.4 میلیارد دلار برآورد شد. هزینه‌هایی که بر صنعت بیمه تحمیل شد، حدود 7 میلیون دلار اعلام شد. طبق گزارش‌هایی که از این توفان منتشر شده، بیشترین مرگ و میر بر اثر غرق‌شدگی و آوار شدن ساختمان‌ها بوده است. توفان فیتو نیز صدها هزار چینی را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرد. این توفان بارانی شدید به همراه آورد، تردد قطارها را مختل و پرواز هواپیماها را لغو کرد و باعث قطع شدن جریان برق شد. مجموع خسارت ناشی از این توفان حدود 8 میلیارد دلار و خسارت‌های صنعت بیمه

7 میلیون دلار اعلام شده است.

هرچند که تلفات و خسارت‌های توفان‌های جنوب‌شرقی آسیا و سواحل اقیانوس آرام گاهی به اندازه توفان‌های شدید در امریکا برآورد می‌شود اما طبق داده‌های ارائه شده، افراد و شرکت‌های کمتری در رابطه با این حوادث تحت پوشش بیمه قرار دارند. بنا بر این هزینه‌هایی که شرکت‌های بیمه ناچار به پرداخت آن هستند، بسیار کمتر از خسارت‌های وارد شده به صنعت بیمه در امریکاست.

 

ارسال نظر