ضرورت مدیریت ریسک بیمه‌گذاران

۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۰۲۷
ضرورت مدیریت ریسک بیمه‌گذاران

اهریمن حوادث و بیماری‌ها همه ساله زیان‌های بی‌شماری را به جان و مال همه انسان‌ها در کره خاکی وارد می‌کند که کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست.

برای مقابله با انواع مخاطرات و کاهش حداکثری ضایعات، آموزش و ترویج علم و دانش مدیریت ریسک به تمام افراد خانواده‌ها، مدیران و صاحبان مشاغل اجتناب‌ناپذیر شده است.

انسان‌ها از دیرباز با انواع خطرات طبیعی و بعد از انقلاب صنعتی اول با خطرات ناشی از وسایل و ماشین‌آلات دست‌ساز خود آگاه بوده و شده‌اند. تا حد امکان از خطرات فاصله می‌گیرند، اما در سال‌های اخیر که به تدریج تنوع و پیچیدگی تکنولوژی و تراکم جمعیت و تواتر وقایع بیشتر شده است، انگار که انسان‌ها در مقابله و واکنش متناسب با مخاطرات حیران و منفعل شده‌اند. البته این مشکل در کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه حادتر است.

امروزه دانش مدیریت ریسکHSE- ارگونومی بهداشت شغلی و محیط -حفاظت محیط زیست نگهداری و تعمیرات و... به کمک انسان‌ها آمده و با اقدامات اجرایی و آموزشی مبادرت به آشنایی مردم با انواع خطرات و بیماری‌ها می‌کنند و در تلاش هستند که چگونگی فرار از خطر را به همه انسان‌ها آموزش دهند.

شرکت‌های بیمه در دنیا در سالیان دور گذشته، با به رخ کشیدن آمار حوادث در بازاریابی خود درصدد ترساندن و جذب بیمه‌گذاران بودند. اما با روند تغییرات اجتماعی و فرهنگی مبتنی بر مردم‌گرایی و مشتری‌مداری در سال‌های اخیر و تغییرات الگوهای فکری در افکار انسان‌ها با اتخاذ و پیاده‌سازی برنامه مدیریت ریسک برای بیمه‌گذاران به آنها آموزش می‌دهند چگونه بدوا از حوادث و وقایع فرار کنند و نیز آموزش می‌دهند برای آن زمان که چاره‌یی و راهی برای فرار از خطرها نیست، از حمایت و پشتیبانی شرکت‌های بیمه برخوردار باشند.

اکنون زمان آن رسیده که نمایندگان و کارگزاران آگاه و حرفه‌یی بازار بیمه مبشران پیام‌های آموزشی و ترویجی بیمه‌گذاران خود در مقابل انواع حوادث شوند.

این اقدام نه تنها در این شرایط یک وظیفه حرفه‌یی بلکه یک تکلیف شرعی و ملی نیز شناخته می‌شود. مرگ ناشی از حادثه، معلولیت، ناتوانی جسمی، ورشکستگی، فقر و... شوخی نیستند و مبارزه با آنها از وظایف تک‌تک انسان‌هاست. بیمه‌نامه ابزاری برای جلوگیری از مصیبت نیست اما بعد از حادثه به کمک مردم می‌آید. به تک‌تک بیمه‌گذاران خود بگوییم، آرزوی ما سلامتی شماست، ما به شما بیمه می‌فروشیم تا در زمان نیاز حامی و پشتیبان شما باشیم. ولی قبل از فروش بیمه‌نامه به شما یادگیری روش‌های مقابله و فرار از خطر را پیشنهاد می‌کنیم. نگاه نمایندگان و کارگزاران بیمه هرگز نباید صنفی باشد، آنها رویکردی فراسازمانی و ملی به سلامت و پایداری بیمه‌گذاران خویش همچون خانواده‌شان دارند.

 

ارسال نظر