آپدیت جدید ویندوز ۱۱ چه سورپرایزی برای کاربران دارد؟

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۵۸:۰۱
کد خبر: ۳۱۱۱۵۵
آپدیت جدید ویندوز ۱۱ چه سورپرایزی برای کاربران دارد؟

تبلیغات ویندوز 11 شامل برنامه‌های پیشنهادی از استور مایکروسافت در منوی استارت می‌شود.

ماه گذشته اعلام شد که مایکروسافت درحال آزمایش نمایش تبلیغات در منوی استارت ویندوز 11 است. حالا ردموندی‌ها این تغییر را به منوی استارت ویندوز 1‌1 تمام کاربران اضافه کرده‌اند. کاربران سیستم‌عامل مایکروسافت پس از دریافت به‌روزرسانی KB5036980 این تبلیغات را مشاهده کرده‌اند که شامل برنامه‌های پیشنهادی از استور مایکروسافت در منوی استارت می‌شود.

به گزارش دیجیاتو، مایکروسافت در یادداشت مربوط به به‌روزرسانی KB5036980 ویندوز 11 توضیح می‌دهد:

«بخش توصیه‌های منوی استارت، برخی از برنامه‌های استور مایکروسافت را نشان می‌دهد. این برنامه‌ها از مجموعه کوچکی از توسعه‌دهندگان منتخب هستند و به شما کمک می‌کنند تا برخی از برنامه‌های شگفت‌انگیز موجود را کشف کنید.»

ویندوز

همچنین غول ردموندی توضیح می‌دهد که نمایش تبلیغات یا «برنامه‌های پیشنهادی» در منوی استارت ویندوز 11 را می‌توان غیرفعال کرد. برای انجام این کار، باید از تنظیمات ویندوز، از طریق بخش شخصی‌سازی (Personalization) به صفحه مربوط به منوی استارت (Start) بروید. سپس باید تیک گزینه «Show recommendations for tips, app promotions, and more» را بردارید.

درحالی‌که دریافت به‌روزرسانی KB5036980 فعلاً اختیاری است، اما مایکروسافت طی هفته‌های آینده تمام کاربران ویندوز 1‌1 را مجبور به نصب آن خواهد کرد. غول نرم‌افزار بیش از 10 سال است که برای نمایش تبلیغات در ویندوز تلاش می‌کند. درحال‌حاضر نیز در صفحه لاک‌اسکرین و منوی استارت ویندوز 10، بخش‌های تبلیغاتی وجود دارد و چند سال قبل، مایکروسافت آزمایش تبلیغات در داخل فایل اکسپلورر ویندوز 11 را آزمایش کرده بود.

علاوه بر نمایش تبلیغات، این آپدیت همچنین آیکون ویجت‌های تسک‌بار را بهبود می‌دهد تا دیگر پیکسلی یا تیره نمایش داده نشوند. علاوه‌براین، مجموعه بزرگ‌تری از آیکون‌های متحرک با آن ارائه می‌شود.

ارسال نظر