چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۲۰

راهکارهای سخت قوانین باید اصلاح شود

02-5یکی از مشکلاتی که از سوی فعالان بخش خصوصی به‌عنوان چالش جدی پیش روی کسب و کار از آن یاد می‌شود، بروکراسی و ساختار پیچیده قوانین مرتبط با کسب و کار است که معاون حقوقی رییس‌جمهور معتقد است این فرآیند باید اصلاح شود. لعیا جنیدی با اشاره به ضرورت اصلاح این ساختار گفت: به نظر من راهکارهایی برای اجرای قوانین تصویب شده که سخت و طولانی است و باید این قسمت از قانون اصلاح شود. معاون حقوقی رییس‌جمهوری در گفت‌وگو با ایلنا گفت: برنامه‌هایم را به آقای روحانی ارائه دادم که بر دو محور بهبود ساختار موجود و توسعه تدوین شده است. او تاکید کرد‌: برنامه توسعه‌یی با درنظر گرفتن کلیه ساختارهای دولت دوازدهم تدوین و ارزیابی شده است. معاون حقوقی رییس‌جمهور ادامه داد: حوزه‌هایی که درنظر گرفته شده برای تدوین این برنامه عبارتند از: اشتغال، اصلاح امور بانکی، سیاست داخلی و خارجی، برجام (که چگونه از آثارش استفاده کنیم) و سرمایه‌گذاری خارجی است که یک درفت صحیح داشته باشیم. جنیدی افزود: مثلا در حوزه محیط‌زیست که برای بهبودش لوایحی نیز پیش‌بینی شده در برنامه ما نیز جای دارد. ما جنبه‌های حقوقی را استخراج کردیم و می‌خواهیم براساس آن یک پشتوانه حقوقی مناسب بسازیم. او گفت: به نظر من راهکارهایی برای اجرای قوانین تصویب شده که سخت و طولانی است و باید این قسمت از قانون اصلاح شود.

 

جابه‌جایی استانداران تا پایان شهریور

02-2بعد از تشکیل کابینه دوازدهم و مشخص شدن شمایل دولت، انتخاب استانداران، فرمانداران و... ازجمله موضوعاتی است که افکار عمومی و رسانه‌ها حساسیت ویژه‌یی به آن دارند. وزیر کشور با اشاره به اینکه این هفته برای بررسی و ارزیابی از استانداران جلسه داریم، گفت: در این جلسه بررسی‌ استانداران براساس گزارش حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و موادمخدر وزارت کشور انجام می‌شود. به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در بخشی از گفت‌وگوی خود با رسانه ملی با بیان اینکه بنا داریم جابه‌جایی استانداران و فرمانداران حداقلی باشد، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا آخر شهریور این تغییرات انجام شود. وی ادامه داد: استانداران انتخاب شده باید برنامه‌های دولت و رییس‌جمهور را قبول داشته، تجربه لازم برای اداره استان را داشته باشند، قدرت هماهنگ‌کننده دستگاه‌ها را دارا باشند، همه‌جانبه‌نگر بوده و از هر گرایش سیاسی که هستند رویکرد اعتدالی داشته باشند. وزیر کشور درباره برنامه‌های وزارت کشور برای تقویت احزاب، گفت: در دولت یازدهم خانه احزاب که  8 سال تعطیل بود، بازگشایی شد و در 9 استان نیز خانه احزاب افتتاح شد که این روند در سایر استان‌ها هم ادامه می‌یابد. اکنون هیچ حزبی برای کسب مجوز پشت در وزارت کشور نیست. وی تصریح کرد: ما در کشور حزب زیاد داریم، اما حزب قوی کم داریم.

 

افراد نباید به دنبال مقصرتراشی باشند

02-3سخنگوی هیات‌رییسه مجلس با انتقاد از حاشیه‌سازی‌ها درباره رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت، تاکید کرد که نمایندگان حق دارند به یک وزیر پیشنهادی رای بدهند یا نه و افراد نباید به‌دنبال مقصرتراشی باشند. به گزارش ایسنا، بهروز نعمتی اظهار کرد: آنچه اخیرا یکی از نمایندگان درباره بازشماری آرای آقای بیطرف گفته مبنای کارشناسی ندارد. در جریان بازشماری آرای وزیر پیشنهادی نیرو آقایان قاسم میرزایی و فتحی به‌عنوان نماینده فراکسیون امید حضور داشتند و بازشماری دقیقی انجام شده که براساس آن نتیجه رای اعتماد تفاوتی نکرده است. وی درباره ادعای یکی از نمایندگان مبنی بر نامه رییس دولت اصلاحات برای توصیه به رای‌آوری بیطرف، افزود: آقای خاتمی پیش از این نامه زده بود که از کسی حمایت نمی‌کند و کسی را توصیه نمی‌کند و گفته بود که دخالتی در دولت ندارد و ما باید این نامه را اصل بدانیم. سخنگوی هیات‌رییسه مجلس اضافه کرد: ۱۶ نفر از وزیران پیشنهادی دولت در مجلس رای آوردند. ما در جریان رای اعتماد با همه وزرا نشست و جلسات متعدد داشتیم. مگر دنبال چه چیزی بودیم. من خودم رییس ستاد اصولگرایان معتدل بودم و اگر دنبال باج‌خواهی بودم مثل دیگران ۱۰ نفر را به آقای روحانی معرفی می‌کردم اما چنین چیزی نبوده است.

 

ارسال نظر