روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۹۴

 ایران تحرک دشمنان برای تجزیه منطقه و سوریه را خطرناک می‌داند؛ ایسنا| حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس و مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در دیدار با ولید معلم وزیر خارجه سوریه در دمشق، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری است که از ابتدای بحران سوریه طرح سیاسی ارائه داد و بر حمایت از این کشور تاکید کرد، اظهار داشت: مردم سوریه با پایمردی اجازه نداده‌اند که اجانب برای آینده این کشور تصمیم بگیرند، رژیم نامشروع صهیونیستی با پیگیری «استراتژی همکاری تجاری گسترده با کشورهای عربی، به‌دور از مناسبات شتاب‌زده دیپلماتیک» به دنبال عادی‌سازی روابط عبری-عربی است و سوریه و محور مقاومت را مزاحم طرح‌های خود می‌داند. وی افزود: بحران سوریه با هدف تامین امنیت رژیم صهیونیستی و تجزیه کشورهای اسلامی کلید خورد، مجلس شورای اسلامی حامی توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها از جمله در حوزه‌های اقتصادی و تجاری است.

 انتخاب نماینده دبیران کل احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ به ۲۶ مرداد موکول شد؛ ایلنا| جلسه انتخاب نماینده دبیران کل احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب به دلیل به حدنصاب نرسیدن، لغو و به روز ۲۶ مرداد موکول شد. محمدامین رضا‌زاده در این خصوص گفت: بر حسب وظیفه‌یی که داشتیم از دبیران کل احزاب دعوت شد که انتخاب دبیران کل احزاب برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب برگزار شود که آقای رنجبر نماینده رییس قوه قضاییه در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و عضو هیات نظارت بر انتخابات دبیران کل احزاب نیز حضور دارند. او افزود: بر حسب دستور عملی که به تصویب کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رسید، مقرر شد دو نفر از نماینده ملی و استانی انتخاب شوند و به عضویت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروه‌های سیاسی در بیایند که باید امروز در خدمت دبیران کل احزاب می‌بودیم.

 همه‌ طرف‌ها به تعهدات خود در برجام پایبند بوده‌اند؛ ایرنا| «کاترین ری» سخنگوی فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه «تاکنون همه طرف‌ها به تعهدات خود در برجام پایبند بوده‌اند، گفت: ما همچنان ادامه‌ انجام تعهدات طرف‌ها در برجام را انتظار داریم.» این درحالی است که دونالد ترامپ روز چهارشنبه در حالی تحریم‌های جدید ضدایرانی را امضا کرد که مقامات ایران تاکید کرده‌اند که این تحریم‌ها نقض روح برجام است.

 یک کارشناس امنیتی کویت خبر حمله به سفارت ایران را تکذیب کرد؛ خبرآنلاین| یک کارشناس امنیتی کویتی اخبار منتشره مبنی بر حمله به سفارت ایران برای بازداشت متهمان باند العبدلی را تکذیب کرد. این کارشناس امنیتی کویتی گفت‌: اعتقاد قریب به یقین وجود دارد که برخی متهمان باند العبدلی در یکی از سفارتخانه‌ها پنهان شده‌اند و خبر حمله به سفارت ایران برای بازداشت این متهمان امری دور از ذهن و شایعه است و این اقدام خلاف عرف دیپلماتیک است. وی افزود: وزارت کشور کویت مانعی برای ایجاد دیوار امنیتی در اطراف سفارت (ایران) ندارد و این یک مساله داخلی است.

 رسانه ملی رسالت خود را درباره کودکان انجام نمی‌دهد؛ ایلنا| پروانه سلحشوری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه ملی رسالت خود را درباره کودکان انجام نمی‌دهد، گفت: این رسانه به عنوان یک نهاد اجتماعی آموزشی می‌تواند برنامه‌های آموزشی مستقیم و غیرمستقیم برای خانواده‌ها و کودکان داشته باشد که متاسفانه اینطور نیست. وی با اشاره به لایحه حمایت از کودک و نوجوان اظهار کرد: متاسفانه در این لایحه بحث آگاهی‌دهی، آموزش و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین موضوعات در مقابله با کودک‌آزاری‌، نیامده است. او ادامه داد: آموزش و آگاهی‌دهی به کودکان و خانواده‌ها از مسائلی است که همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند و نقش صدا و سیما نیز در این زمینه بیشتر از سایر نهادهاست.

 برگزاری نشست کارشناسان نظامی روسیه ایران و ترکیه در تهران؛ خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه به نقل از منابع روسی اعلام کرد: کارشناسان نظامی روسیه، ایران و ترکیه هفته آینده (سه‌شنبه و چهارشنبه) در تهران برای بررسی اوضاع سوریه با یکدیگر دیدار می‌کنند. در گزارش رسانه روسی آمده است: مسائل مربوط به این دیدار در زمان حاضر با طرف ترکیه‌یی برای حضور در نشست پیش‌رو هماهنگ می‌شود.

 درخواست مجازی «آشنا» از روحانی برای ریشه‌‌کردن فقر مطلق؛ تسنیم| مشاور رییس‌جمهور از حسن روحانی خواست تا وعده‌اش درباره ریشه‌کن کردن فقر مطلق را فراموش نکند. حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی با انتشار مطلبی از روحانی رییس‌جمهور خواست تا به وعده‌اش درباره ریشه‌کن کردن فقر مطلق توجه کند.

 لندن جایگاه ایران را برجسته می‌داند؛ ایرنا| معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: لندن جایگاه ایران را برجسته می‌داند؛ بنابراین باید با همکاری یکدیگر بر موانع احتمالی پیش‌رو دو کشور فائق آییم. آلیستر برت، دیروز در حاشیه ورود هیات‌های خارجی به تهران افزود: مراسم تحلیف زمان مناسبی برای معین شدن جایگاه ایران در عرصه منطقه‌یی و بین‌المللی و مشخص شدن مواضع تهران در قبال تحولات منطقه به شمار می‌آید. او اظهار کرد: ایران و انگلیس دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار طولانی هستند، هر دو ملت و دولت آگاهی خوبی نسبت به تحولات جهان دارند آنچه واجد اهمیت است آن است که باید به مسیر گفت‌وگو و مذاکره تا رسیدن به نتیجه نهایی را ادامه دهیم.

 نمره خوبی به عملکردم نمی‌دهم؛ برنا| مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری درباره عملکردش در 4سال گذشته گفت: من به عملکردم نمره خوب نمی‌دهم. پورمحمدی در پاسخ به این سوال که به عملکرد خود چه نمره‌یی می‌دهید، گفت: من معمولا به عملکرد خودم اصلا نمره بالا نمی‌دهم زیرا انتظاراتم از خودم و همکارانم بسیار زیاد است. وزیر دادگستری اظهار کرد: انسان ظرفیت بالایی دارد و کارهای بزرگی می‌تواند انجام دهد. ما انسان‌ها نسبت به توانایی خودمان عقب هستیم و از این جهت خودم را بنده کوچک خدا در انجام وظایف می‌دانم.

 همه‌پرسی استقلال کردستان از عراق برگزار می‌شود؛ فارس| هوشیار زیباری وزیر خارجه سابق عراق تاکید کرد باوجود نگرانی‌های ایران، ترکیه و امریکا، همه‌پرسی استقلال کردستان از عراق برگزار خواهد شد. «زیباری» دیروز اعلام کرد کویت نقش مهمی در عرصه منطقه‌یی و بین‌المللی در حوزه‌های سیاسی و انسانی ایفا می‌کند. زیباری طی گفت‌وگو با خبرنگاران کویتی ضمن تاکید بر محکم بودن روابط عراق و کویت، خواستار بهبود روابط این کشور با منطقه کردستان نیز شد.

 

ارسال نظر