چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۲۶

سپاه متقاضی کار اقتصادی نیست

روزنامه 7 تیر شماره 855فرمانده کل سپاه با بیان اینکه «صاحب تفنگ که سهل است، ما صاحب موشک‌های دشمن‌شکن هستیم و آنها را علیه دشمنان و برای حفاظت از نظام، مردم و امنیت ایران اسلامی به کار می‌گیریم»، اظهار کرد: دولتی که تفنگ نداشته باشد توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می‌شود. به گزارش ایلنا، سردار محمدعلی جعفری در حاشیه جلسه شورای راهبردی سازندگی سپاه در سخنانی با اشاره به برخی انتقادها و اظهارنظرها پیرامون فعالیت‌های سپاه در حوزه سازندگی با تاکید بر اینکه سپاه هرگز متقاضی کار اقتصادی نبوده است، عنوان کرد: ما به درخواست دولت‌ها و با اصرار آنها و بدون اینکه حتی دولت، به بسیاری از تعهدات خود در قبال سپاه عمل کند، وارد عرصه سازندگی شدیم.  جعفری با بیان اینکه «سپاه فعالیت اقتصادی و انتفاعی نمی‌کند، فعالیت‌های ما در عرصه محرومیت‌زدایی، سازندگی و خنثی‌سازی راهبردهای دشمن برای فشار اقتصادی به کشور است»، افزود: نمی‌شود که آقایان کارهای سخت را با کمترین منافع به سپاه واگذار کنند و به پروژه‌هایی که سپاه می‌سازد افتخار کنند، اما در مقابل و در حالی‌که هزاران میلیارد تومان بابت پروژه‌ها بدهکارند علیه سپاه با بی‌انصافی حرف بزنند. فرمانده سپاه تاکید کرد: اراده سپاه و بسیج بر این است، همان‌طور که در تامین امنیت ملت ایران نقش‌آفرین است، درحد توان در مسیر سازندگی کشور و ... به دولت کمک کنیم.

 

همکاری برای تنظیم توافق مناطق امن سوریه

روزنامه 7 تیر شماره 855سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو، تهران و آنکارا به عنوان بانیان مذاکرات سوری-سوری آستانه برای تنظیم موافقتنامه ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه همکاری می‌کنند. به گزارش ایرنا، لاوروف در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: دور جدید مذاکرات آستانه که برای ماه جولای در پایتخت قزاقستان برنامه‌ریزی شده است به گفت‌وگو درباره ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه با حمایت دولت این کشور و معارضان مسلح پیوسته به روند صلح اختصاص خواهد داشت.وزارت امور خارجه روسیه به تازگی این اطلاعات را تایید کرد که زمان جدید آغاز دور آینده مذاکرات دو روزه آستانه 13 تیر است.بنا به اعلام روز سه‌شنبه پایگاه وزارت خارجه روسیه، لاوروف گفت: نظریه ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه نیاز به بررسی بیشتر جزئیات دارد. در زمان حاضر مذاکرات در سطح کارشناسان برای روشن شدن بیشتر مسائل موافقتنامه ایجاد این مناطق جریان دارد و به تازگی نشست کارشناسی در مسکو برگزار شد و گزینه‌های مختلف مطرح است. او افزود: این مسائل تا اندازه زیادی فنی، حرفه‌یی و نظامی است و در زمان حاضر تمام طرف‌ها، مناطقی را که باید در موافقتنامه جدید به عنوان محدوده کاهش تنش تعیین شود، بررسی می‌کنند. رییس دستگاه دیپلماسی روسیه اضافه کرد: زمانی که ایده ایجاد محدوده‌های کاهش تنش مطرح شد، در مناطق مربوطه شاهد کاهش فعالیت‌های نظامی و خشونت بودیم.

 

شکست‌خوردگان انتخاباتی با توهین تخلیه روانی می‌شوند

روزنامه 7 تیر شماره 855دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات گفت: کسانی که در انتخابات شکست خورده‌اند و نتوانستند این شکست را بپذیرند با توهین و تخریت علیه روحانی تخلیه روانی می‌شوند، به دنبال حفظ مناصب قدرت خود هستند و نمی‌گذارند تا روحانی با آرامش کابینه‌اش را انتخاب کند. به گزارش ایسنا، علی صوفی  در ارتباط با حواشی راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: من اقداماتی از جمله توهین به رییس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس را حاصل تخلیه روانی گروهی می‌دانم که در انتخابات شکست خورده و نمی‌توانند این شکست را بپذیرند. این در حالی است که یک روز پس از پایان انتخابات دیگر رقابتی در میان نیست و همه باید با هم برای کشور تلاش کنند. وی ادامه داد: از سوی دیگر در آستانه تعیین کابینه توسط روحانی این عده سعی می‌کنند تا تمرکز روحانی برای انتخاب وزرا به ویژه وزرای وزارتخانه‌های مهم حکومتی را برهم بزنند. کسانی که توهین به رییس‌جمهور را صحنه‌سازی و مدیریت می‌کنند، می‌خواهند رییس‌جمهور را تحت فشار قرار دهند تا از کار اصلی‌اش باز بماند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سپس خاطرنشان کرد: مهم است تا در شرایط فعلی روحانی بر تعیین یک کابینه منسجم و کارآمد تمرکز کند و درست در همین زمان و در آستانه مراسم تنفیذ و تحلیف عده‌یی تلاش‌شان را می‌کنند تا آرامش و شیرینی یک انتخابات باشکوه را به کام مردم تلخ کنند.

 

مردم برجام را به نتیجه رساندند

روزنامه 7 تیر شماره 855وزیر امور خارجه در اجتماع ایرانیان مقیم آلمان تاکید کرد: مردم برجام را به نتیجه رساندند و 6کشور قدرتمند را به پای میز مذاکره کشاندند. در غیر این صورت آنها نمی‌خواستند ایران حتی یک سانتریفیوژ هم داشته باشد. آقای اوباما گفت اگر می‌توانستم اجازه نمی‌دادم یک‌ پیچ سانتریفیوژ ساخته شود. پس چرا به این مردم افتخار نکنیم. به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در اجتماع بزرگ ایرانیان مقیم آلمان گفت: در حالی که موج سهمگین عصبیت مردم منطقه را به خاک و خون کشانده و دولت‌های منطقه دچار این مشکلات هستند، ما آرامش خود را مدیون این مردم هستیم. مقام معظم رهبری در نماز روز عید فطر فرمودند که دولت باید به سرعت دست به کار شود و خواست‌های مردم را محقق کند. این واقعیت است که مردم ایران، همه مردم ایران و تک‌تک آنها ولی‌نعمت ما هستند؛ از جمله ایرانیانی که در اینجا به نمایندگی‌های ما مراجعه می‌کنند. آنها در برابر ما پاسخگو نیستند بلکه ما هستیم.رییس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: اگر ما به روزمرگی بگذرانیم، طرف مقابل بیکار نمی‌نشیند. فرصت روابط پایدار با اروپا و خصوصا روابط عمیق اقتصادی با آلمان پدید آمده است. اگر فرصت‌ها را از دست بدهیم، کسانی آنها را تبدیل به تهدید برای ما می‌کنند. ما به عنوان قدرتمندترین و باپشتوانه‌ترین کشور منطقه معتقدیم که فقط در یک منطقه امن و توسعه‌یافته است که امنیت و پیشرفت ایران تامین می‌شود.

 

ارسال نظر