چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۹۹۲

افزایش 4 برابری سرمایه‌گذاری اتریش در ایران

وزیر امور خارجه ایران، سفر هیات اقتصادی اتریش به تهران را نشانگر علاقه‌مندی این کشور برای همکاری با ایران دانست و گفت: ایران نیز علاقه‌مند به همکاری با اتریش است و بیشترین روابط کارگزاری بانکی ایران در اروپا نیز با این کشور در جریان است.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در دیدار هاینس یورگ شلینگ وزیر دارایی اتریش، با اشاره به وجود روابط بسیار خوب بین دو کشور افزود: روابط با اتریش به ویژه پس از توافق برجام از پیشرفت‌های خوبی برخوردار بوده و اتریش در دولت جدید نخستین کشوری بود که در سطح رییس‌جمهوری به ایران هیات اعزام کرد. ظریف همچنین درباره حادثه تروریستی در تهران و تاکید بر لزوم مقابله با آن، تاکید کرد: تروریسم تکفیری همه کشورهای منطقه را با تهدید مواجه کرده و مقابله با آن نیازمند همکاری دسته جمعی از سوی کشورهاست. وزیر دارایی اتریش نیز در ابتدای این دیدار تاسف عمیق خود را در قبال حوادث تروریستی اخیر در تهران اعلام داشت و افزود: تروریسم مشکل تمام نقاط جهان است و برای همه کشورها باعث نگرانی فراوانی شده است. وی هدف از سفر خود به تهران را تعمیق روابط دو جانبه به ویژه در بخش‌های اقتصادی و مالی اعلام کرد و افزود: فعالیت‌های اقتصادی فصل مشترک همکاری‌های دو کشور است. وزیر دارایی اتریش با اشاره به علاقه‌مندی دولت اتریش برای همکاری‌های آموزشی در حوزه بانکی با کشورمان اظهار کرد: دولت اتریش اخیرا ضمانتنامه‌های بانکی و سرمایه‌گذاری با ایران را با هدف توسعه روابط دو کشور تا چهار برابر افزایش داده است. یورگ شلینگ اظهار امیدواری کرد در این سفر موفق به توافقاتی اصولی در مورد موافقتنامه‌های سرمایه‌گذاری و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با مقامات ایران شود.

 

مجلس واکنش جدی به تحرکات سنا نشان می‌دهد

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صف واحدی که منبعث از غیرت دینی و انقلابی است و این صف واحد پاسخ به اقدامات دشمن است، به ویژه زمانی که مواضع امریکا و مصوبه اخیر سنا را مشاهده می‌کنیم، تمام هدف‌گذاری آنها روشن می‌شود.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، افزود: چهارشنبه گذشته که تروریست‌های جنایتکار عملیاتی را در مرقد مطهر حضرت امام و مجلس شورای اسلامی داشتند ما نمایندگان شاهد دو صحنه متفاوت بودیم از یک سو جنایتکاران تروریست وارد ساختمان ارتباطات مردمی نمایندگان محترم شدند و مراجعان و کارکنان محترم مجلس را مورد هدف قرار دادند و ناجوانمردانه

 18 نفر از آنان را به شهادت رساندند و بیش از 30 نفر را مجروح کردند. رییس قوه مقننه ادامه داد: بپذیریم که در مقابل ملت صفی از تروریست‌ها و کشورهای حامی آنها به سرکردگی امریکا و سعودی‌ها به وجود آمده است، هوشیاری انقلابی اقتضا می‌کند نگذاریم حواشی سیاسی ما را از هدف خدمتگزاری به ملت باز دارد. وی با تاکید بر اینکه استراتژی دشمن کند کردن ابزارهای عزتمندی ایران و سرگرم نمودن مسوولان به مسائل فرعی است، افزود: اقدام متقابل ما باید استقامت در راه درست انقلاب و همگرایی هر چه بیشتر باشد. رییس مجلس با بیان اینکه امریکا باید متوجه شود که مجلس شورای اسلامی در راه مبارزه با تروریست‌ها، اراده قوی دارد، یادآور شد: سعودی‌ها که با بذل و بخشش زیاد کنفرانس ریاض را به پا کردند که به تعبیر خود ایران را منزوی کنند، از همنوایی کشورها با ایران شرمنده شده و باید درس بگیرند.

استواری در مسیر اعتدال موثرترین انتقام از تروریسم است

رییس دفتر رییس‌جمهوری در یادداشتی که درباره حادثه تروریستی تهران منتشر شده، تاکید کرد: موثرترین راه انتقام از طراحان جنایت تروریستی چهارشنبه گذشته تهران، پافشاری بر پیام وحدت و حضور ٢٩ اردیبهشت، پاسداری از مردم‌سالاری دینی و استواری در مسیر پیشرفت و اعتدال است. به گزارش پاد، در بخشی از یادداشت محمد نهاوندیان آمده است: آنچه بدخواهان چشم دیدن آن در ایران را ندارند، آزادی و آرامش و امنیت است. او در ادامه افزود: آنچه حامیان ترور را خشمگین می‌کند، دیدن همبستگی، نشاط و شکوفایی اقتصادی در ایران است و آنچه نسخه تکفیری و خشونت‌بار و تحریفی آنان از دین را باطل می‌کند، ارائه الگوی موفق آزادی و استقلال و مردم‌سالاری در ایران اسلامی است. رییس دفتر رییس‌جمهوری در این یادداشت خاطرنشان کرد: اربابان زر و زور و تزویر که تروریست‌های زنجیری را می‌پرورند و گسیل می‌کنند، می‌خواهند گفتمان جامعه ایران را از تولید و اشتغال منحرف کرده و کشور را از وحدت به دودستگی بکشانند و احساس ناامنی را جانشین امنیت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کنند. نهاوندیان تصریح کرد: مردم فهیم ایران نخواهند گذاشت تروریست‌ها برای آنها تعیین گفتمان کنند. امروز بهترین تسلیت به خانواده شهیدان مظلوم مرقد امام راحل و مجلس، تحکیم وحدت ملی و شتاب بخشیدن به خدمت به محرومان است. یاد شهیدان مردم‌سالاری دینی را با حراست از مردم‌سالاری دینی گرامی می‌داریم. وی یادداشت خود را با این ابیات به پایان رساند که آن فرو ریخته گل‌های پریشان در باد / کز می‌جام شهادت همه مدهوشانند/ نامشان زمزمه نیم‌شب مستان باد / تا نگویند که از یاد فراموشانند.

منشور حقوق شهروندی ژست سیاسی نیست

‎ معاون حقوقی رییس‌جمهوری با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی یک برنامه تشریفاتی یا ژست سیاسی نیست، گفت: دولت تدبیر و امید بر اجرای کامل آن اعتقاد راسخ دارد. ‎به گزارش«تعادل» به نقل از پاد، مجید انصاری شامگاه شنبه در انجمن اسلامی جامعه پزشکی دانشگاه شهید بهشتی افزود: رییس‌جمهور و دولت تدبیر و امید پای اجرای کامل مفاد منشور حقوق شهروندی به عنوان یک اعتقاد راسخ ایستاده‌اند.

‎وی ادامه داد: برنامه دکتر روحانی در دولت دوازدهم اجرای منشور حقوق شهروندی با توجه به تمام ابعاد و زوایای آن است.

‎معاون حقوقی رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: در اجرای منشور حقوق شهروندی اجرای آن بخشی که در اختیار قوه مجریه قرار دارد از مدت‌ها پیش آغاز شده و به مرور درحال تکمیل و گسترش است و بخشی که در اختیار سایر قوا قرار دارد را هم رییس‌جمهور به عنوان مجری قانون اساسی پیگیری خواهد کرد تا با تفاهم و همدلی به اجرا درآید. ‎معاون حقوقی رییس‌جمهوری با بیان فشارهای سنگینی که در طول حدود 4سال گذشته بر دولت یازدهم وارد شده، گفت: حقیقتا باید گفت که این فشارها، ملال‌آور و شکننده بود و معتقدم هیچ دولتی طی 38 سال گذشته به اندازه دولت دکتر روحانی در تنگناهای سنگین قرار نداشت چراکه مطالبات رو به افزایش، مشکلات فزاینده و امکانات اندک بود. ‎معاون حقوقی رییس‌جمهوری گفت: دولت دوازدهم حتما دولتی جوان‌تر و فعال‌تر خواهد بود و تمامی وعده‌های دکتر روحانی در حوزه‌های مختلف، اجرایی و عملیاتی خواهد شد. ‎وی افزود: از رسانه ملی هم توقع داریم که با دولت و آقای روحانی مهربان‌تر رفتار کند تا مردم بتوانند خدمات دولت را از رسانه ملی بیشتر بشنوند.

 

 

 

 

ارسال نظر