ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۰۴۱

 افزایش خطوط پروازی ایران به روسیه

پروازهای بین‌المللی جدید از ایران به روسیه راه‌اندازی شد. به گزارش ایسنا به نقل از ریانووستی، همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان پرواز جدیدی میان تهران-مسکو برقرار شده که تا ۲۱ سپتامبر به‌صورت چارتری انجام می‌شود. براین اساس، به‌تازگی یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی پروازهای خود را به فرودگاه شرمیتوا در مسکو با هواپیمای ایرباس ۲۴۲ نفره راه‌اندازی کرده است. همچنین براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، تابستان امسال از فرودگاه‌های مسکو پروازهای جدیدی به مقصد تهران، وین، برلین و استکهلم نیز راه‌اندازی خواهد شد.

 تاسیس ۶ بندر خشک تا پایان برنامه ششم توسعه

به گفته معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، مطالعات برای شناسایی مکان‌های احداث بنادر خشک تمام شده است و براساس برنامه ششم باید حداقل ۶ بندر خشک را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد کنیم. به گزارش ایسنا، امیر امینی درخصوص اهمیت ایجاد بنادر خشک و آخرین برنامه‌ریزی برای اجرای این مهم در کشور گفت: دولت در این دو سال مطالعات جامعی روی بنادر خشک انجام داده است و به دنبال استعداد بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بنادر خشک است؛ زمین‌های زیادی در قزوین، کرمانشاه، مشهد، اصفهان و کرمان وجود دارد که مستعد احداث بنادر خشک هستند و بعد از اتمام مطالعات برای جذب سرمایه‌گذار در این مناطق ورود می‌کنیم. به گفته امینی، هر بندر خشک به قیمت ۴۰ تا ۱۰۰میلیارد تومان بستگی به نوع آن نیازمند سرمایه‌گذاری است و برای تاسیس ۷ بندر خشک (مورد تایید سازمان ملل) حدود ۳۰۰ تا ۷۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیازمندیم. معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی درخصوص چرایی توجه دولت‌ها به احداث بنادر خشک، گفت: سازمان ملل به دنبال مجرایی بود که به اقتصاد کشورهای محصور در خشکی و کشورهایی که به آب راه ندارند، کمک شود و امکان صادرات کالاهای آنها وجود داشته باشد. بر اساس این تعریف، لندلاک‌ها باید جایی برای واردات و صادرات کالا داشته باشند و بر همین اساس مفهوم بنادر خشک از سوی سازمان ملل شکل گرفت و موافقتنامه بین‌المللی بنادر خشک در ایران نیز از سوی آقای آخوندی در دولت یازدهم در سازمان ملل امضا شد و ۷ بندر خشک برای ایران با هدف سرویس دادن به کشورهای محصور در خشکی کاندیدا شدند. به گفته امینی مشهد، سیستان‌وبلوچستان، فرودگاه امام‌خمینی(ره)، تبریز و بندر خشک آپرین تهران جزو مکان‌هایی هستند که کاندیدای بین‌المللی ایجاد بنادر خشک هستند و علاوه بر آنها یزد، اصفهان و کرمان نیز مکان‌هایی هستند که در طرح شناسایی استان‌های مستعد ایجاد بندر خشک معرفی شده‌اند.

 اثر مالیات ساخت‌و‌ساز

بر‌ادامه رکود مسکن

هیات دولت هفته گذشته فرمول جدید دریافت مالیات از ساخت و نخستین فروش واحدهای مسکونی نوساز از سازنده‌ها را تصویب کرد که مطابق آن، به جای ارزش منطقه‌یی ملک، سود سازنده، مبنای محاسبه و دریافت مالیات جدید قرار می‌گیرد و سازنده‌ها در نخستین فروش واحدهای مسکونی نوساز مشمول پرداخت مالیات معادل 15 تا 25درصد سود حاصل از فروش، خواهند شد. البته تا پیش از آنکه هیات دولت شرایط جدیدی را درخصوص وضع مالیات بر نخستین قرارداد فروش خانه وضع کنند سازندگان قرار بود تنها 10 درصد سود حاصل از فروش را به عنوان مالیات پرداخت کنند که البته همان زمان نیز پرداخت این میزان انتقاداتی را بین انبوه‌سازان و سازندگان خانه به دنبال داشت. رییس انجمن انبوه‌سازان تهران اما با تاکید بر اینکه ابلاغ فرمول جدید مالیات بر ساخت‌وسازهای مسکونی از سوی دولت موجب بازدارندگی رونق و رکود بیشتر بخش مسکن خواهد شد، گفت: اخذ مالیات به شکل جدید بازار تولید و عرضه و تقاضای مسکن را محدود می‌کند.  به گزارش فارس، حسن محتشم درخصوص ابلاغ فرمول جدید مالیات بر ساخت‌وسازهای مسکونی از سوی دولت گفت: این ابلاغیه جدید اخذ مالیات که به جای ارزش منطقه‌یی ملک بر مبنای «سود سازنده» محاسبه خواهد شد موجب بازدارندگی خروج مسکن از رکود است. وی افزود: در شرایطی که اقتصاد کلان کشور در رکود به‌سر می‌برد و متاثر از آن نیز بخش مسکن چهارمین سال رکود خود را سپری می‌کند، دولت باید عوامل تشویقی و تسهیلاتی بهتری را برای بخش مسکن تدارک ببیند، چراکه رونق بخش مسکن موجب ایجاد اشتغال بیشتر و درآمد مالیاتی بیشتر برای دولت خواهد داشت. محتشم اظهار کرد: متاسفانه عوامل تشویقی برای ساخت‌وساز کمتر و عوامل بازدارنده بیشتر شده است. رییس انجمن انبوه‌سازان ادامه داد: دولت اگر می‌خواهد مالیات اخذ و درآمد بیشتری کسب کند، ساخت‌وساز بیشتر می‌تواند هم به تولید و عرضه بیشتر و هم به درآمد مالیاتی کشور کمک کند. وی با بیان اینکه دولت می‌تواند با ساخت‌وساز بیشتر از کسب درآمد مالیاتی بیشتری بهره بگیرد، گفت: دولت یک آدرس اشتباه از اخذ مالیات را دریافت کرده است، چراکه با این عوامل بازدارنده نه‌تنها رونق به ساخت‌وساز برنمی‌گردد، بلکه درآمد مالیاتی دولت نیز کاهش می‌یابد. محتشم تصریح کرد: قطعا این قانون جدید مالیات بر ساخت‌وسازهای مسکونی همانند قانون پیش‌فروش ساختمان که 3 سال است ابلاغ شده و موفقیتی در پی نداشته است، موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

 

ارسال نظر