رفاه

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۰۲:۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۰۳۶

موضوعی علیه ایران در دستور کار ILO نیست

ایلنا   مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد که در یکصد و ششمین کنفرانس بین‌المللی کار که در ژنو برگزار شد، هیچ پرونده جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح نشد. سید حسن هفده‌تن، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این روزها برای شرکت در کنفرانس سازمان جهانی کار در ژنو حضور دارد، ادامه داد: این اتفاق در حالی می‌افتد که کشورمان درگیر مشکلاتی اقتصادی است که در روابط کار اثرگذار است. هفده تن این امر را ناشی از در پیش گرفتن استراتژی فعال در عرصه حل مشکلات کارگران به ویژه در تعامل با سازمان‌های بین‌المللی نظیر ILO عنوان کرد و گفت: وزارت امورخارجه و نماینده دایم ایران در ILO همکاری ویژه‌یی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با هدف حل و فصل مناسب مشکلات احتمالی نیروی کار داشته‌اند.  وی تاکید کرد: اگر پرونده‌یی در ILO علیه کشوری مطرح شود این موضوع بر تعاملات سیاسی و اقتصادی کشور مورد نظر با سایر اعضای ILO که بیش از 180کشور هستند، تاثیرگذار خواهد بود.  هفده تن بر لزوم انجام تعامل فنی با ILO تاکید کرد و گفت: این امر به توانمند‌سازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

تدوین پیش‌نویس اساسنامه مجمع خیرین هلال‌احمر

ایسنا   سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از تدوین پیش‌نویس پیشنهادی اساسنامه مجمع خیرین جمعیت هلال احمر خبر داد. رضا اندام در مورد تدوین پیش‌نویس پیشنهادی اساسنامه مجمع خیرین جمعیت هلال احمر گفت: این پیش نویس با اخذ نظرهای کارشناسی مجامع بزرگ خیرین کشور و فعالان حوزه‌های داوطلبی در جمعیت هلال احمر استان‌ها، تدوین و به ریاست جمعیت ارائه شده است که در آینده‌یی نزدیک پس از تصویب و انتخاب اعضای هیات موسس، نسبت به تاسیس آن اقدام می‌شود. سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، در ارتباط ویدئویی با معاونان داوطلبان استان‌های اصفهان، مرکزی، قم و چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پیشنهادهای مطرح شده و دیدگاه‌هایی که به صورت شفاهی در روزهای گذشته به کمیته تدوین اساسنامه مجمع خیرین جمعیت هلال احمر در سازمان داوطلبان منتقل شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و اساسی‌ترین و کاربردی‌ترین موارد مطروحه در تدوین این پیش‌نویس لحاظ شد. بنابر گزارش روابط عمومی هلال احمر، او گفت: 6 کمیته تخصصی در این سازمان برای روزآمد کردن دستورالعمل‌ها و طرح‌ها تشکیل شده است که از مهم‌ترین کارکرد آنها می‌توان به پیمایش طرح‌های داوطلبانه در سراسر کشور اشاره کرد چرا که یکی از رویکردهای امسال سازمان بر اساس وظیفه ذاتی‌اش مراجعه به قشرهای مختلف مردمی برای دعوت به عضویت، دریافت و بررسی پیشنهادها و بهره‌مندی از توان آنها در عملیات انسان‌دوستانه و ماموریت‌های محوله است.

3 سناریوی تعرفه‌های پزشکی در هیات دولت

ایرنا   معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شورای عالی بیمه سه سناریو برای تعرفه‌های پزشکی سال 96 به هیات دولت پیشنهاد داده است، یکی از آنها ثبات تعرفه‌ها و رشد صفر است که وزارت بهداشت به جد با آن مخالف است. محمد آقاجانی افزود: کار کارشناسی برای تعیین تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال 96 طبق روال با رایزنی وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و شورای عالی بیمه از آبان سال 95 شروع شد.  او گفت: در روزهای پایانی سال 95، شورای عالی بیمه برای تعیین تعرفه‌های پزشکی سال 96 تشکیل شد اما به نتیجه نرسید و با بررسی پیشنهادهای ارائه شده سه سناریو را برای تصمیم‌گیری به هیات دولت فرستاد.  معاون وزیر بهداشت افزود: یکی از این سناریوها ثبات تعرفه‌های پزشکی سال 95 در سال 96 و در واقع رشد صفر درصدی است که وزارت بهداشت کاملا و بطور جدی با آن مخالف است.  وی درباره علت مخالفت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت دلایل روشنی برای این مخالفت دارد، مهم‌ترین آن این است که‌گر چه تورم در دولت یازدهم کنترل شده است اما تورم کشور صفر نیست و اگر تعرفه‌های پزشکی افزایش پیدا نکند، فقط در بخش هتلینگ یا خدمات اقامتی بیماران در بیمارستان‌های دولتی، وزارت بهداشت با 2400 میلیارد تومان کسری جدید علاوه بر کسری‌هایی که هر سال با آن مواجه است، رو به رو می‌شود.  آقاجانی ادامه داد: مگر می‌شود در حالی که نرخ دستمزد کارگران 14درصد رشد کرده است و حقوق کارمندان نیز 10درصد بیشتر شده و سایر هزینه‌های کالاها، انرژی، آب و هزینه‌های مربوط به نگهداری تجهیزات و تاسیسات افزایش یافته است، تعرفه‌های پزشکی هیچ افزایشی نداشته باشد؟

ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده

مهر   معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، وضعیت ساماندهی نیروی انسانی را برای سال تحصیلی آینده تشریح کرد. علی زرافشان درباره وضعیت ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده گفت: با توجه به رویکرد کاهش تمرکزی که وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌کند، کلیات آن به استان‌ها ابلاغ شده تا با اختیار خود انجام دهند.  وی افزود: تدابیری که اتخاذ شده است، همان نکاتی است که مقام معظم رهبری در هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری مطرح کرده‌اند که بحث تربیت معلم دارای اهمیت است. اگر دانشگاه فرهنگیان ظرفیت لازم را برای تربیت نیروی انسانی ندارد، باید از کمک سایر دانشگاه‌ها استفاده کند.  معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نیز آمده است که این دانشگاه می‌تواند با مدیریت و نظارت خود از ظرفیت مابقی دانشگاه‌ها برای تربیت نیروی انسانی استفاده کند. در حال حاضر این رایزنی‌ها صورت می‌گیرد. زرافشان تاکید کرد: باید ردیف استخدامی کافی داشته باشیم و تعریفی از مشارکت سایر دانشگاه‌ها نیز بیان کنیم که دانشگاه فرهنگیان و مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش آن را دنبال می‌کند.

 

ارسال نظر