سرخط انرژی

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۰۵۰

 شانا    وزیر دارایی اتریش برای گفت‌وگو درباره زمینه‎های همکاری در حوزه نفت و گاز با وزیر نفت ایران دیدار کرد. هانس یورگ شلینگ، وزیر دارایی اتریش دیروز به همراه هیاتی از فعالان اقتصادی این کشور در وزارت نفت با مهندس بیژن زنگنه نشستی برگزار کرد. توسعه روابط بانکی، همکاری شرکت او‎ام‎وی اتریش و شرکت ملی نفت ایران و ابراز تمایل دو طرف برای همکاری بیشتر در پروژه‎های نفتی از مهم‌ترین محورهای این نشست بود.

 شانا    وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: این کشور به همراه عربستان و قزاقستان به اجرای توافق جهانی کاهش تولید نفت پایبند هستند. در نشست روز شنبه وزیران انرژی 3کشور روسیه، عربستان و قزاقستان در آستانه، نواک در کنار خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان و قنات بزومبایف، وزیر انرژی قزاقستان بر پایبندی خود به توافق جهانی کاهش تولید نفت تاکید کردند. وزیر انرژی روسیه گفت: ما درباره وضع کنونی صحبت کرده و دوباره پایبندی خود را به توافق تایید کرده‌ایم و برای تنظیم بازار با یکدیگر همکاری خواهیم کرد.

 نیپنا    معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خبر داد که تا پایان امسال فاز یک پتروشیمی بوشهر و فاز دوم خط لوله اتیلن غرب به بهره‌برداری می‌رسند. مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امسال نیز همانند سال 95 با بهره‌برداری از طرح‌های مهم و افزایش ظرفیت تولید، سال خوبی برای صنعت پتروشیمی کشور خواهد بود. وی با توضیح درباره فاز دوم خط اتیلن غرب که قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، گفت: ان‌شاءالله خط اتیلن غرب تکمیل و پس از آن برای اتصال به شاخه خط لوله دنا و در نهایت به پتروشیمی گچساران برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

 ایرنا   مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌یی بوشهر گفت: منابع آب زیرزمینی دشتستان بوشهر از لحاظ بیلان منفی و کسری مخزن در این استان رتبه نخست را داراست و بیشتر دشت‌های این شهرستان در وضعیت فوق بحرانی قرار دارند. حسین تقی‌زاده روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشتر دشت‌های دشتستان نظیر گلدشت، پشت پر، خون، طلحه- فاریاب، بوشکان، دهرود- تنگ ارم در حالت فوق‌بحرانی و نیازمند حفاظت بیشتری هستند.

 

ارسال نظر