«مجمع ملی جوانان» آرزوی جوانان بعد از انقلاب

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۲۶۵

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تشکیل مجمع ملی جوانان را تحقق آرزوی ٢٠ ساله جوانان و بزرگ‌ترین دستاورد جوانان بعد از انقلاب عنوان کرد.

محمدمهدی تندگویان در مراسم دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور گفت: تشکیل مجمع ملی جوانان دستاورد بزرگی در کشور است و با تشکیل مجمع، جوانان به آرزوی بزرگشان رسیدند.

او در ادامه اظهار کرد: بررسی مصوبات شورای عالی جوانان نشان می‌دهد مصوبه سال ٧۶ برای تشکیل مجمع ملی جوانان مربوط به ٢٠ سال پیش است و تشکیل این مجمع دستاورد بزرگی برای دولت است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش با بیان اینکه امروز سندیکای غیر دولتی ملی جوانان تشکیل شده است، اظهار کرد: تشکیل این مجمع یک سال زمان برای توافق با وزارت کشور و سایر نهادها و دریافت مصوبه شورای عالی جوانان صرف کرد. دو سال پیش انتخابات مجامع استانی برگزار شد و همه استان‌ها مجامع استانی تشکل دادند.

تندگویان با اشاره به اینکه ١٨٠ تشکل مردم‌نهاد حوزه جوانان از ابتدای شروع دولت به ٢٢٠٠ تشکل رسیده است، اظهار کرد: طی یکسال گذشته شبکه‌سازی تخصصی در اشتغال، پژوهش و تحقیقات شکل گرفته است و بزرگ‌ترین شبکه هم که در حوزه گردشگری است در حال حاضر هم در تنظیم بازار داخلی و هم تفاهمات بین‌المللی نقش فعال دارد. تندگویان با بیان اینکه پیشنهاد ما به همه جوانان این است که وارد تشکل‌ها شوند، گفت: امسال با استفاده از تسهیلات صندوق امید و رسالت تنها در نیمه دوم سال تا الان ١٠٠٠ اشتغال مستقیم ایجاد شده و امیدواریم تا سال بعد به ٢٠٠٠ مورد افزایش یابد.

او ادامه داد: البته وزارت ورزش و جوانان مسوولیت اشتغال جوانان را به عهده ندارد اما این طرح و ایده خود ما بود تا تشکل‌ها به سمت اشتغال زایی بروند. انتظار داریم دولت هم در برون‌سپاری کارها همکاری کند.

تندگویان اظهار کرد: به‌ویژه در آسیب‌های اجتماعی بیشترین خدمت را در همه حوزه‌ها انجام می‌دهیم. بزرگ‌ترین دستاورد جوانان بعد انقلاب در کرمان رقم خورد. انتخابات نهایی شکل گرفته و سمبل اجرای اخلاق در انتخابات جوانان بودند.٣١ کاندیدا ٣ دقیقه وقت داشتند خودشان، کار، برنامه و فعالیتشان را معرفی کنند و در این میان هیچ تشکلی به دیگری توهین نکرد. تندگویان با بیان اینکه این انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار شده است، ادامه داد: یکی از خواسته‌های ما بحث تامین اجتماعی، بیمه و سنوات خدمت جوانان در بخش خدمات عمومی است. معاون امور جوانان در پایان اسامی اعضای هیات رییسه مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد امور جوانان را قرائت کرد.

 

 

ارسال نظر