جریمه و اتهام برای 3 بانک امریکایی، انگلیسی و اسکاتلندی

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۳۹

گروه بانک و بیمه

در روزهای اخیر جریمه و اتهام‌زنی به بانک‌های بزرگ دنیا مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته و در حالی که جی پی مورگان چیس بزرگ‌ترین بانک امریکا به دلیل کلاهبرداری در بررسی سود اموال یکی از متوفیان خود به پرداخت بیش از ۴ میلیارد دلار جریمه محکوم شده، فدرال رزرو امریکا بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» بریتانیا را به دلیل کوتاهی در نظارت «چت‌روم‌های» خود و اختلال در سیستم ارزی به پرداخت ۱۷۵میلیون دلار جریمه محکوم کرده و یک شرکت سرمایه‌گذاری بریتانیایی نیز گروه بانکداری «لیودز» اسکاتلند را به دلیل دستکاری نرخ بهره بین بانکی و کلاهبرداری از آن مورد پیگرد قانونی قرار داده است.

به گزارش رویترز، فدرال رزرو امریکا بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» بریتانیا را به دلیل انجام معاملات ناسالم و ناامن ارزی به پرداخت ۱۷۵میلیون دلار جریمه کرد.

این جریمه به عنوان تازه‌ترین کیفر تنبیهی برای «اچ‌اس‌بی‌سی» در راستای دستکاری بازار ارز است. همچنین فدرال رزرو امریکا اعلام کرد: بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» در رصد و کنترل «چت‌روم‌ها» یعنی فضاهای اینترنتی خود که تجار در مورد وضعیت سرمایه‌گذاری‌ها اطلاعاتی را با هم به اشتراک می‌گذاشتند، کوتاهی کرده و رگولاتورهای امریکا در بررسی‌های خود متوجه شدند که این موضوع فقط در یک روز منجر به اختلال بازار ارز خارجی به ارزش ۵تریلیون دلار شده است.

در همین حال فدرال رزرو امریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد: این جریمه به دلیل کوتاهی بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» برای کنترل نظارت اینترنتی تجار ارز خارجی تعیین شده است.

به گزارش ایبنا و به نقل از بلومبرگ انگلیسی، «جی پی مورگان چیس» بزرگ‌ترین بانک امریکا بر پایه میزان دارایی، پس از ۴روز دادرسی به دلیل سوءمدیریت و کلاهبرداری در مدیریت اداره املاک مدیر خطوط هوایی، «مکس هاپر»، امریکا گناهکار و به پرداخت بیش از ۴میلیارد دلار جریمه محکوم شد.

در همین حال در سال ۲۰۱۰ میلادی همسر «جوهاپر» مدیر خطوط هوایی «مکس هاپر» و دو نافرزندی او بعد از مرگ ناگهانی «جوهاپر» به دلیل سکته مغزی این بانک امریکایی را برای اداره املاک و دارایی رییس خطوط هوایی «مکس هاپر» به استخدام خود درآوردند.

وی در طول ۲۸سال زندگی خود با همسرش ثروت هنگفتی را جمع‌آوری کرد؛ اما در هنگام مرگ وصیتی نداشت.

به گزارش تلگراف، گروه بانکداری «لیودز» که زیرمجموعه بانک اسکاتلند محسوب می‌شود، متهم به کلاهبرداری چند میلیون پوندی از یک گروه هلدینگ به نام شرکت سرمایه‌گذاری «ونترا» در زمان اوج بحران مالی جهان شد.

در همین حال بانک «لیودز» متهم است که در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی طی چند ماه چندین میلیون پوند از طریق فروش و سپس بازفروش ۱۰۰میلیون پوند مبادله نرخ بهره، سود کسب کرده است.

 

ارسال نظر