روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۵۶

امید فرانسه به بازار ایران- ایرنا روزنامه فرانسوی لوموند بااشاره به اینکه فرانسه به بازار بزرگ ایران امید بسته است، می‌نویسد باوجود اینکه وزیر امورخارجه فرانسه مورد انتقادهای زیادی درباره سختگیری‌هایش در مذاکرات هسته‌یی قرار گرفته اما سفر وی به ایران می‌تواند فصل جدیدی در روابط دو کشور باز کند و پاریس امیدوار است شانس زیاد شرکت‌های فرانسوی در بازار ایران از بین نرود.

تقاضای اوباما برای حمایت از توافق هسته‌‌ای- ایسنا باراک اوباما رییس‌جمهور امریکا برای جلب حمایت کنگره از توافق هسته‌یی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان دعوت کرده تا به کاخ‌سفید بروند. به نوشته نشریه پولیتیکو، کاخ‌سفید روزگذشته میزبان دموکرات‌های مجلس نمایندگان بود و باراک اوباما در این جلسه از آنها خواست از توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 حمایت کنند.

توافق هسته‌‌ای دروازه‌ای برای همکاری- ایرنا ناصر جوده وزیر خارجه اردن، ضمن استقبال از توافق هسته‌یی ایران و کشورهای 1+5، خواهان گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌یی با تهران شد. وی افزود: می‌خواهیم با ایران گفت‌وگو کنیم و توافق هسته‌یی را دروازه‌یی برای گفت‌وگوهای گسترده منطقه‌یی با تهران می‌دانیم.

سفرای ارشد اروپایی در خدمت توافق- فارس درحالی که بررسی برجام توسط کنگره امریکا ادامه دارد، پایگاه پولیتیکو از دیدارها و لابی مقامات آلمانی، فرانسوی و انگلیسی حاضر در واشنگتن با قانونگذاران امریکایی با محوریت مذاکرات هسته‌یی خبر داد. در این گزارش آمده است: درحالی که دولت اوباما به اقداماتش در قبال قبولاندن توافق هسته‌یی ایران به کنگره شدت بخشیده، سفرای ارشد خود در متحدان کلیدی اروپایی‌اش را نیز به خدمت گرفته است. مقامات اوباما اکنون در حال کار نزدیک با سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان که توافق هسته‌یی را امضا کردند، هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر