اخبار

۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۰۳:۳۷:۰۴
کد خبر: ۱۹۱۹۶۱

ارایه اینترنت رایگان به زائران اربعین

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از آماده‌سازی ۵۰ نقطه وای‌فای (wifi) رایگان توسط اپراتور ITPC عراق در طول مسیر پیاده‌روی اربعین برای زائران ایرانی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی بین رگولاتوری کشور عراق (cmc) با نمایندگان رگولاتوری ایران، گفت: در این نشست با توجه به اهمیت رومینگ برای زائران ایرانی، بر روی کاهش هزینه‌های رومینگ تاکید کرده‌ایم و خوشبختانه اپراتورهای عراقی برای تعامل سازنده در طول مراسم داخل عراق با اپراتورهای ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند. وی ارایه یک ماه فرکانس FM رایگان رادیو اربعین در عراق برای زائران ایرانی را یکی دیگر از نتایج جلسه با رگولاتوری عراق دانست و افزود: علاوه بر این، قرار است بر روی سیم‌کارت‌های عراقی که زائران ایرانی خریداری می‌کنند کد خدماتی به همراه مترجم فارسی برای ستاد گمشدگان عراق راه‌اندازی شود. معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به اینکه این جلسات از ۳۱ مرداد ماه، در کشور عراق آغاز شده است، افزود: برای به اشتراک‌گذاری تجربیات پیاده‌روی اربعین و استفاده از این تجربیات برای سال‌های آتی، یک ماه پس از مراسم نیز جلسه جمع‌بندی میان رگولاتوری کشور عراق (cmc) با نمایندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ۱۲۹ درصد عبور کرد

آخرین آمار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از ضریب‌ نفوذ بیش از ۱۲۹ درصدی اینترنت در کشور خبر می‌دهد. به گزارش ایرنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور سامانه‌ای طراحی کرده که میزان ضریب نفوذ اینترنت، تعداد مشترکان تلفن همراه، پوشش جاده‌های اصلی و فرعی ریلی کشور را به صورت آنلاین نشان می‌دهد. بر اساس آخرین آماری که در این سامانه به‌روز شده است، اکنون تعداد مشترکین تلفن همراه به ۱۴۱ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۹۸۸ مشترک رسیده و ضریب نفوذ اینترنت را به بیش از ۱۶۸ درصد رسانده است. بر اساس این آمار، پوشش جاده‌ای تلفن همراه به بیش از ۹۴ درصد رسیده است. تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند کشور به ۱۰۸ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۴۷۳ مشترک رسیده که از این تعداد ۱۱ میلیون و ۳۳ هزار و ۶۴۲ نفر، مشترک اینترنت پهن‌باند ثابت و ۹۷ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۳۱ نفر مشترک پهن‌باند سیار هستند. اکنون ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ۱۲۹ درصد عبور کرده است، از این مقدار ۱۳.۱۳ درصد ضریب نفوذ اینترنت ثابت و ۱۱۶.۴۰ درصد ضریب نفوذ اینترنت همراه است. سال گذشته تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند سیار بیش از ۹۵ میلیون بوده و ظرف مدت کمتر از یک سال حدود ۲ میلیون نفر به تعداد مشترکان افزوده شده است. آخرین آمار نشان می‌دهد اکنون ۲۹ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۷۱۱ خط تلفن در کشور دایر است. روستاهای دارای ارتباطات نیز اکنون به ۵۱ هزار و ۴۱۷ روستا رسیده و می‌توان گفت بیش از ۸۲ درصد روستاهای کشور دارای ارتباط هستند.

هم‌افزایی خدمات‌رسانی هوشمند به زائران اربعین حسینی

نشست هم‌افزایی خدمات‌رسانی هوشمند به زائران اربعین حسینی با حضور معاون وزیر ارتباطات و بخش خصوصی برگزار شد. به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات، روز گذشته نشستی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و مدیران این سازمان به همراه فعالان بخش خصوصی، با هدف چگونگی هم‌افزایی ظرفیت‌های اربعین با استفاده از توانمندی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارایه خدمات هوشمند به زائران رویداد بین‌المللی اربعین برگزار شد. در این نشست که به میزبانی سازمان برگزار شد دکتر خوانساری، معاون وزیر ارتباطات، ضمن اشاره به امکانات و ظرفیت‌های وزارت ارتباطات جهت رفع موانعی که در مسیر خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی دارد، اظهار داشت: سازمان فناوری اطلاعات ایران دارای امکانات و ظرفیت‌هایی است که به تسهیل انجام بسیاری امور در این مراسم می‌پردازد. ضمن اینکه استفاده از ایده‌های جدید با هدف پیاده‌سازی خدمات اربعین، هم‌افزایی بیشتری را برای زائران به همراه دارد. رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران علاوه بر زائران، کسب و کارها را نیز از این هم‌افزایی بهره‌مند دانست و گفت: علاوه بر مردم، ارایه‌دهندگان خدمات و فعالان بخش خصوصی نیز می‌توانند از ایده‌ها و خلاقیت‌هایی که در مسیر خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی مورد استفاده قرار می‌گیرد در کسب و کار خود بهره‌مند شوند. مهدی صرامی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز با اشاره به ظرفیت‌های اربعین، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در جهت خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم در این ایام را هدف از برگزاری این نشست عنوان کرد. او ضمن دسته‌بندی زائران اربعین حسینی گفت: سه دسته مخاطب در رویداد اربعین وجود دارد که خدمات رسانی به آنها از اهمیت برخوردار است: دسته نخست، زائرانی هستند که از داخل کشور به سمت نقاط مرزی در حال حرکت هستند. دسته بعدی، شامل زواری می‌شوند که در خارج از مرز یعنی در کشور عراق اقامت دارند و در نهایت آن دسته از زائرانی که عبورکنندگان ترانزیت به شمار می‌روند و عموما از مرزهای شرقی مانند افغانستان، پاکستان و حتی هند وارد ایران شده و ضمن عبور از کشور، عازم عراق هستند. در ادامه این نشست فعالان بخش خصوصی با طرح ایده‌ها و نظرات خود، به تشریح نحوه خدمات‌رسانی بهتر به زائران اربعین نظیر هوشمندسازی موکب‌ها، امانتداری الکترونیکی و سایر خدماتی که می‌توانند ارایه دهند، پرداختند. 

 

ارسال نظر