دنیای فناوری

۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۰۱:۲۹:۳۶
کد خبر: ۱۸۵۲۴۸

محقق امنیتی نتیجه تست خانگی کووید ۱۹ را هک  کرد

یک محقق امنیتی توانست نتایج آزمایش خانگی کووید ۱۹ را تغییر دهد و با رهگیری و اصلاح ترافیک بلوتوث از دستگاه قبل از رسیدن به برنامه آن را تأیید کند. به گزارش مهر به نقل از ورج، کن گانون محقق امنیتی مذکور یک شکاف امنیتی در تست سواب بینی الوم (Ellume) پیدا کرد. این تست سواب طوری طراحی شده تا داده‌ها را تحلیل و به یک برنامه همراه انتقال دهد. نتایج تست مذکور پس از نمایش ذخیره نیز می‌شوند. طبق بیانیه شرکت اف-سکیور، شرکت امنیتی گانون که فعالیت می‌کند) اکنون الوم شکاف مذکور را ترمیم کرده است. البته فرایند تغییر نتایج کار ساده‌ای نبود. این محقق از یک دستگاه روت شده اندروید برای دسترسی و تحلیل داده‌هایی استفاده کرد که به اپ ارسال شده بود. پس از آن گانون توانست تشخیص دهد اطلاعات چگونه ارسال و هویت آنها ارسال شده‌اند. در مرحله بعد او دو برنامه نوشت که به‌طور موفقیت آمیز نتایج منفی را به مثبت تغییر داده‌اند. هنگامی که ایمیلی درباره نتایج آزمایشش از الوم دریافت کرد، متوجه شد نتیجه تست به‌طور نادرست به مثبت تغییر کرده است. شرکت الوم اعلام کرد توصیه‌های شرکت سایبری را دنبال کرده تا تحلیل‌های بیشتری انجام و از صحت داده‌ها اطمینان حاصل شود. همچنین این شرکت تغییراتی در اپ ایجاد کرد تا تحلیل داده‌ها یا دسترسی به فرآیند انتقال داده‌ها سخت‌تر شود.

آمازون، فیس بوک و توییتر  در CES حضور نخواهند داشت

آمازون، متا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک)، توییتر و پینترست همگی اعلام کردند به دلیل شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا ماه آینده در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی (CES) شرکت نمی‌کنند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، آمازون و واحد رینگ آن (تولید‌کننده سیستم خانه هوشمند این شرکت) اعلام کردند به دلیل تغییر سریع وضعیت و عدم قطعیت درباره ویروس امیکرون در CES حضور نخواهند داشت. تی موبایل اپراتور مخابراتی و اسپانسر کنفرانس نیز اعلام کرد اکثر نیروهایش در این نمایشگاه حضور نخواهند داشت و مدیر ارشد اجرایی شرکت نیز به‌طور حضوری یا مجازی سخنرانی نخواهد کرد. این درحالی است که برخی از شرکت‌های بزرگ دیگر نیز تصمیم ندارند در این گردهمایی حضور یابند. همچنین قرار بود برخی از کارمندان توییتر در پنل‌های این نمایشگاه حاضر شوند. اما توییتر و فیس بوک اعلام کردند اکنون مشغول بررسی امکان حضور مجازی در این رویداد هستند. از سوی دیگر برخی از شرکت‌ها از جمله کوالکام، سونی، گوگل و واحد وایمو آن (تولید‌کننده خودروی خودران) اعلام کرده‌اند همچنان در نمایشگاه حاضر می‌شوند و سخت افزارهای جدیدشان را نمایش می‌دهند یا جلساتی برگزار می‌کنند. جنرال موتورز نیز اعلام کرد «مری بارا» مدیر ارشد اجرایی شرکت قرار است در این مراسم از وانت برقی «سیلورادو» رونمایی کند و در کنفرانسی حضوری درباره استراژی‌های آن سخنرانی کند. شرکت‌های دیگر از مدت‌ها قبل تصمیم داشتند به‌طور مجازی در نمایشگاه حاضر شوند که یکی از آنها انویدیا است. قرار است دو مدیر ارشد اجرایی این تراشه ساز سخنرانی‌هایی ویدئویی انجام دهند. نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی در گذشته بیش از ۱۸۰ هزار بازدید‌کننده از سراسر جهان را به خود جذب می‌کرد و به عنوان محلی برای نمایش روندها وگجت‌های جدید صنعت فناوری به حساب می‌آمد.

افزایش دوباره معاملات  رمزارز در ترکیه 

شمار معاملات رمزارز در ترکیه به دنبال افت ارزش لیر، به بالای یک میلیون در روز افزایش پیدا کرده است. به گزارش ایسنا، نگرانی‌ها نسبت به سیاست اقتصادی ترکیه باعث افت ۴۰ درصدی ارزش لیر از ماه سپتامبر شده و مردم ترکیه را به سمت دارایی‌هایی برای حفظ پس اندازشان در برابر اثرات افزایش تورم هدایت کرده است. آمار شرکتهای تحلیل بلاک چین ChainAlysis و Kaiko نشان داد سقف یک میلیون معامله در روز برگشته است. این سقف اوایل سال میلادی جاری پس از اینکه تغییر ناگهانی رییس بانک مرکزی ترکیه باعث نخستین ریزش بزرگ لیر در سال ۲۰۲۱ شد، شکسته شده بود. پس از آن شمار معاملات به پایین ۵۰۰ هزار کاهش پیدا کرد تا اینکه نوسان ارزش لیر دوباره علاقه به رمزارزها را برانگیخت. تبدیل لیر به دلار امریکا یا طلا برای مردم ترکیه که شاهد افت ۹۰ درصدی ارزش لیر از سال ۲۰۰۸ بوده‌اند، امری متداول است. اما دولت ترکیه به دنبال سخت‌تر کردن این شیوه‌هاست. قیمت رمزارز امسال رشد چشمگیری پیدا کرده و معاملات رمزارز محبوبیت یافته‌اند. آمار نشان داد که بیت‌کوین و تِتر که ارزش ثابتی داشته و در معاملات رمزارز به‌طور گسترده استفاده می‌شوند، برای تبادل لیر از سال ۲۰۱۹ محبوبیت داشته‌اند. بیت کوین در نوامبر به رکورد بالای ۶۹ هزار دلار صعود کرد. بر اساس گزارش رویترز، افزایش معاملات رمزارز ترکیه، توجه مقامات دولت این کشور را جلب کرده است. معاون وزیر دارایی ترکیه در سپتامبر اعلام کرد مقررات دارایی‌های نوظهور اعلام خواهند شد. با این حال بانک مرکزی ترکیه در آوریل با اشاره به ضرر غیرقابل جبران و ریس‌کهای معاملات، رمرزارز را برای برای انواع خریدهای سنتی ممنوع کرد.

 

ارسال نظر