اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۱۴۶

شرکت‌های IT جای شرکت‌های نفتی را می‌گیرند

ایسنا | به گفته وزیر ارتباطات اقتصاد دیجیتال جای اقتصاد نفتی را در رتبه‌بندی شرکت‌های ایرانی خواهد گرفت. محمدجواد آذری جهرمی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته است که بزودی شرکت‌های فناوری اطلاعات جای شرکت‌های نفتی و اقتصاد دیجیتال جای اقتصاد نفتی را در رتبه‌بندی شرکت‌های ایرانی خواهند گرفت. او تاکید کرده که با فناوری نباید جنگید، باید استفاده کرد. با فناوری و ذهن خلاق جوانان ایرانی، ایران هوشمند و آینده روشن می‌سازیم.

مخفی‌کاری «کروم» برطرف شد

دیجیتال ترندز| گوگل اعلام کرد برخی وب سایت‌ها به علت وجود نقصی در مرورگر کروم قادر به شناسایی فعال شدن حالت مخفی بودن این مرورگر بوده‌اند، اما نقص مذکور برطرف شده است. کروم دارای یک حالت مخفی کاری موسوم به Incognito است که در صورت فعال شدن وب سایت‌های مختلف نمی‌توانند تاریخچه فعالیت‌ها و وبگردی‌های کاربران را ردگیری کنند و همین امر به حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران کمک می‌کند. وجود یک نقص در بخش فایل سیستم API مرورگر کروم موجب می‌شد تا وب سایت‌ها بتوانند افرادی را که قابلیت وبگردی ناشناس را فعال کرده‌اند، شناسایی کنند. اما گوگل می‌گوید در نسخه ۷۶ مرورگر خود که هفته آینده در دسترس قرار می‌گیرد چنین اشکالی وجود ندارد. گوگل هدف از این اقدام را احترام به حریم شخصی کاربران و امکان استفاده محرمانه از وب و فضای مجازی اعلام کرده است. اما چنین کاری به خصوص به ضرر سایت‌های خبری تمام می‌شود که بعد از مطالعه چند مقاله رایگان از کاربران برای خواندن دیگر مقالات اضافی پول دریافت می‌کردند. زیرا بدین شیوه شناسایی هویت کاربران برای سایت‌های خبری ناممکن شده و آنها هر بار تصور می‌کنند با کاربر جدیدی روبرو شده‌اند.

گوگل توسعه   موتور چینی را متوقف کرد

بی‌بی‌سی |طبق گفته یکی از مدیران ارشد گوگل، این شرکت پروژه توسعه موتور جست‌وجوی اینترنتی برای چین را لغو کرده است.  یکی از مدیران ارشد گوگل اعلام کرده طرح جنجالی این شرکت برای توسعه یک موتورجست‌وجوی مخصوص چین لغو شده است. البته در اواخر سال گذشته میلادی اعلام شد این پروژه به نام «دراگون فلای» متوقف شده اما شایعاتی درباره فعال بودن همچنان جریان داشت. اما اکنون کاران باتیا یکی از مدیران ارشد اجرایی گوگل به کمیته قضایی سنای امریکا اعلام کرد پروژه مذکور بطور کامل لغو شده است. پس از آن سخنگوی گوگل نیز تایید کرد که گوگل در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای توسعه موتور جست‌وجو در چین ندارد. این در حالی است که پیش از این یکی از کارمندان قبلی گوگل پروژه توسعه موتورجست‌وجوی اینترنتی در چین را نگران‌کننده خوانده بود. علاوه برآن انتقادات زیادی از توسعه پروژه دراگون فلای شده بود.

تقویت انجمن واقعیت مجازی با پیوستن مایکروسافت

ونچربیت| انجمن ایکس آر که با حضور شرکت‌های فناوری قدرتمند در حوزه واقعیت مجازی و افزوده فعالیت می‌کند با پیوستن مایکروسافت به آن تقویت شده است. انجمن ایکس آر که با حضور شرکت‌های فناوری قدرتمند در حوزه واقعیت مجازی و افزوده فعالیت می‌کند با پیوستن مایکروسافت به آن تقویت شده است. پیش از این شرکت‌های گوگل، فیس‌بوک، سونی، اچ تی سی و سامسونگ به انجمن یادشده پیوسته بودند تا توسعه و استفاده مسوولانه از فناوری‌های مذکور را ترویج کنند. پیش بینی می‌شود حضور مایکروسافت در این انجمن که با عرضه هولولنز خدمات واقعیت افزوده متنوعی ارایه می‌کند، به تقویت آن و همه گیر شدن استانداردهای وضع شده توسط مجموعه مذکور منجر شود. قرار است هیدی هولمن یکی از مشاوران مایکروسافت به نمایندگی از این شرکت در جلسات انجمن یادشده حضور یابد. این انجمن در کنار ترویج استفاده مسوولانه از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به دنبال فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در این زمینه است تا به مرجعی برای محققان، سیاست‌گذاران و شرکای تجاری خود در سراسر جهان مبدل شود. انجمن مذکور یک راهنمای جامع به نام ایکس آر پرایمر برای علاقه‌مندان به موضوعات مربوط به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی منتشر کرده است.

اعزام 3 فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی

سی‌ان‌ان| همزمان با پنجاهمین سالگرد ماموریت آپولو۱۱، سه فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کردند. در پنجاهمین سالگرد فرود ماموریت آپولو ۱۱ در ماه، ۳ فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شدند. در این ماموریت که Expedition60 نام داشت، اندرو مورگان از ناسا، لوکا پرامیتانو از سازمان فضایی اروپا و آلکساندراسکورتسوف از روسیه همراه یک موشک سایوز MS-۱۳ از مقر فضایی بایکونور در قزاقستان به آسمان پرتاب شدند. کمتر از ۹ دقیقه پس از پرتاب، کپسول حامل فضانوردان از موشک جدا و به سمت مدار زمین رفت. آنها حدود ۵ ساعت قبل به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند. در ایستگاه فضایی بین‌المللی الکسی اوچینین، نیک هاگو و کریستینا کوخ از آنها استقبال کردند. این نخستین اقامت مورگان در فضا است. طبق برنامه‌ریزی وی در آوریل ۲۰۲۰ به زمین بر می‌گردد.

 

ارسال نظر