اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۱۱

آزمایش «دکمه مخالفت» توسط «فیس‌بوک»

 میل‌آنلاین   فیس‌بوک مشغول آزمایش دکمه مخالفت برای ٥ درصد کاربران اندروید در امریکا است.  فیس‌بوک مشغول آزمایش دکمه مخالفت است که به کاربران اجازه می‌دهد، کامنت‌هایی را که به نظرشان نامناسب یا گمراه‌کننده است، مشخص کنند.  دکمه جدید هم‌اکنون برای ٥ درصد کاربران اندروید در امریکا درحال آزمایش است. البته فیس‌بوک به بازدید‌کنندگان نشان نمی‌دهد کاربر با چه پست‌ها یا اظهارنظرهایی مخالفت کرده است. این شبکه اجتماعی ادعا می‌کند با کمک این دکمه می‌تواند محتواهای نامناسب را شناسایی کند.  علاوه بر آن دکمه مخالفت روی نحوه نمایش یک اظهارنظر(کامنت) برای بقیه کاربران تاثیر نمی‌گذارد اما آن را برای کاربری که دکمه را فشار می‌دهد، مخفی می‌کند.  این شرکت اعلام کرده کارکرد این دکمه با dislike متفاوت است البته هنوز مشخص نیست فیس‌بوک چه زمان این آزمایش را گسترش می‌دهد.

سرقت 170 میلیون دلاری ارزهای دیجیتال در ایتالیا

انگجت   یکی از چالش‌های اساسی در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال احتمال سرقت آنها توسط هکرهای اینترنتی است و بعد از ژاپن هکرهای اینترنتی با حمله به بازار تبادل ارز دیجیتال بیت گریل در ایتالیا توانسته‌اند توکن‌های نانو به ارزش بیش از 170میلیون دلار را سرقت کنند.  این توکن‌ها مربوط به یک ارز دیجیتال کمتر شناخته شده موسوم به رای بلاکس هستند. بیت گریل دومین بازار تبادل ارز دیجیتالی است که در هفته‌های اخیر شاهد حملات هکری بوده است.  پیش از این هکرها با حمله به بازار ارز دیجیتال کوین چک در توکیوی ژاپن بین 400تا 534 میلیون دلار ارز دیجیتال را سرقت کردند.  مسوولان بیت گریل اطلاعاتی را در زمینه حمله هکری به خود در اختیار مسوولان مربوطه قرار داده‌اند و درحال حاضر تمامی فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند. در حالی که ژاپنی‌ها پول‌های دیجیتال سرقت شده کاربران را به آنها بازپس داده‌اند، طرف ایتالیایی می‌گوید راهی برای بازپرداخت 100درصد پول‌های از دست رفته در اختیار ندارد.

نمایشگرهای  دقیق برای  هدست‌های واقعیت افزوده

فون آرنا    3 شرکت بزرگ فناوری با همکاری یکدیگر ۱۰میلیون دلار در شرکتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا نمایشگرهای فوق دقیق کوچکی برای هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده تولید شود.

اپل، ال جی و والو این سرمایه‌گذاری را در شرکتی به نام ‌ای مگین انجام داده‌اند که به علت تولید نمایشگرهایOLED کوچک برای استفاده در ارتش، مراکز درمانی و صنایع مختلف شهرت فراوانی دارد.  تولید نمایشگرهای OLE کوچک قابل نصب در هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده زمینه را برای تولید عینک‌های جدیدی فراهم می‌کند که مشکلات دست و پاگیر هدست‌های فعلی را ندارند و استفاده از خدمات واقعیت افزوده را هم ممکن می‌کنند.  انتظار می‌رود اپل از فناوری این شرکت برای تولید یک عینک واقعیت افزوده اختصاصی استفاده کند و پلتفرم بازی والو هم با همکاری ال جی یک هدست خاص بازی‌های واقعیت مجازی را از همین طریق طراحی کند. دقت نمایشگرهای تولید شده توسط‌ای مگین هم‌اکنون ۲۰۴۸ در ۲۰۴۸ پیکسل است.  اپل، ال جی و والو با خرید تازه خود بیش از ۶ میلیون و ۴۵۰هزار سهم ‌ای مگین را خریداری کرده‌اند. ارزش هر یک از سهام این شرکت درحال حاضر 1.45دلار است.

کشف روش جدید برای تهیه باتری‌های ایمن و ارزان‌

وی‌تری    دانشمندان مدعی هستند ماده‌یی جدید از جنس اکسید فلز منیزیم کشف کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان باتری‌هایی با ظرفیت بالای ذخیره‌سازی انرژی و همین طور با ایمنی بیشتر تولید کرد.  تحقیقات یاد شده توسط دانشگاه‌یی‌اند‌ام تگزاس انجام شده و محققان می‌گویند این ماده تازه منجر به تولید باتری‌هایی خواهد شد که ارزان‌تر بوده و ایمنی بیشتری نیز دارند.  در جریان تلاش برای تولید باتری تازه محققان فضای مورد استفاده برای یون‌های منیزیم را محدود کرده و در عین حال به آنها امکان دادند تا آزادانه‌تر جابه‌جا شوند و ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی خود را افزایش دهند.

به گفته آنها فناوری جدید به کار گرفته شده در باتری یاد شده ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی با استفاده از این باتری را 5 برابر می‌کند. در حال حاضر بخش عمده باتری‌های به کار گرفته شده در گوشی‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی، باتری‌های لیتیومی هستند که به علت داغ شدن ناگهانی امکان انفجارشان وجود دارد.  گفتنی است، منیزیم در مقایسه با لیتیوم ثبات و پایداری بیشتری دارد و بسیار دیرتر از لیتیوم به دمای ذوب می‌رسد. محققان امیدوارند در آینده نه چندان دور تولید باتری‌های یادشده برای استفاده تجاری ممکن شود.

به‌روزرسانی «وی‌ال‌سی» برای پخش ویدیوهای 360 درجه

وی‌تری    طراحان نرم افزار چندرسانه‌یی و متن باز وی ال سی آن را به روز کرده و نسخه سوم این برنامه را عرضه کرده‌اند، این نسخه از پخش ویدیوهای اچ دی آر 10و 12بیتی پشتیبانی می‌کند.  از نرم افزار مذکور می‌توان برای مشاهده ویدیوهای 360درجه هم استفاده کرد. پخش ویدیوهای کروم کست گوگل یکی دیگر از توانایی‌های برنامه به روز شده چندرسانه‌یی وی ال سی محسوب می‌شود.  نسخه اولیه برنامه چندرسانه‌یی متن باز وی ال سی در سال 1996 عرضه شد و به سرعت به یکی از نرم افزارهای محبوب برای پخش فیلم و ویدیو مبدل شد. حامی اصلی تولید این نرم‌افزار مجموعه ویدیو لن نام دارد که یک سازمان غیرانتفاعی در فرانسه است و نیروهای داوطلب از سراسر جهان با آن همکاری دارند.  این برنامه آخرین بار در ژوئن سال 2016 به روز شده بود و نسخه‌های رایگان مختلف آن با ویندوز، مک، اندروید، ‌ای او اس، ویندوز فون و لینوکس سازگاری دارند.

 

 

ارسال نظر