اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۹۷

احراز هویت با عکس سلفی

 تلگراف| یک شرکت حوزه خدمات پرداخت الکترونیک مشغول ساخت پلتفرمی است که به مشتریان اجازه می‌دهد با یک عکس سلفی هویت خود را احراز کنند.

شرکت «ویزا» مشغول ساخت پلتفرمی است که به اپلیکیشن بانک‌ها اجازه می‌دهد با انواع مختلف روش‌های احراز هویت بیومتریک همخوان شوند. این روش‌ها شامل اثر انگشت، صورت، صوت و غیره هستند.

این شرکت که در حوزه خدمات پرداخت الکترونیک کار می‌کند قصد دارد با کمک این پلتفرم امکانی را فراهم کند مشتریان بتوانند هویت خود را احراز کرده و از خدمات بانک بهره گیرند. به عنوان مثال اگر فردی خواهان دریافت کارت اعتباری باشد، اپلیکیشن بانک از او می‌خواهد تا از خود سلفی بگیرد و آن را همراه پاسپورت یا گواهینامه رانندگی ارسال کند. این فناوری مشابهت‌های دو تصویر را با یکدیگر بررسی و صلاحیت گواهینامه را نیز تایید می‌کند. تمام این فرایندها در عرض چند ثانیه اتفاق می‌افتد.

این پلتفرم ویزا که Visa ID Intelligence نام گرفته به بانک‌ها یا موسسات اعتباری اجازه می‌دهد فناوری‌های بیومتریک را به سادگی و بدون نیاز به زیربنای مخصوص برای اپلیکیشن‌های خود به کار گیرند.

«آیفون۹» ارزان‌تر می‌شود

 فرست پست| در حالی که تنها چند هفته به عرضه گوشی آیفون‌ایکس اپل باقی مانده، خبرهای منتشر شده از عرضه گوشی آیفون۹ در سال ۲۰۱۸ با امکانات مشابه همین گوشی و قیمت کمتر حکایت می‌کند. برخی کارشناسان می‌گویند اپل بیم دارد که قیمت بالای هزار دلاری آیفون‌ایکس باعث شود استقبال از این گوشی با وجود همه جذابیت‌هایش در سطح مورد انتظار نباشد و از همین رو این شرکت احتمالا گوشی آیفون۹ را تا یک سال دیگر با قابلیت‌های کم و بیش یکسان با همین گوشی روانه بازار می‌کند. از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد آیفون‌ایکس می‌توان به نمایشگر فراگیر OLED، شارژ بی‌سیم، قابلیت شناسایی چهره یا فیس آی دی و غیره اشاره کرد. برخی منابع خبری مدعی هستند که آیفون۹ در سال ۲۰۱۸ در دو مدل عرضه می‌شود که فعلا اسم کد لیسبون و هانگژو برای آنها انتخاب شده است. لیسبون دارای نمایشگر بزرگ‌تری است و هانگژو مدل ساده‌تر و ارزن قیمت‌تر آیفون۹ محسوب خواهد شد.

ناممکن شدن تقلب در بازی با «ویندوز 10»

آرس تکنیکا| در نسخه به روزشده سیستم عامل ویندوز 10 برای پاییز قابلیت جدیدی در نظر گرفته شده است که سبب خواهد شد، علاقه‌مندان به تقلب در بازی‌های ویدیویی دیگر نتوانند به این شیوه مراحل مختلف بازی‌ها را طی کنند.  فناوری گنجانده شده در ویندوز 10، تروپلی نام دارد و با استفاده از آن دستکاری حافظه بازی از طریق کنترل لحظه به لحظه آن ناممکن می‌شود.

این سیستم مقابله با کلک و حقه بازی را هم می‌توان برای جلوگیری از تقلب در یک یا همه مراحل بازی یا هم برای جلوگیری از حقه زدن در بازی‌های ویدیویی گروهی به کار گرفت که باعث می‌شود پیشبرد بازی‌ها تنها بر پایه مهارت و توانمندی هر کاربر ممکن شود.

این فناوری تنها با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارد و علاقه‌مندان باید بازی‌های خود را به گونه‌یی طراحی کنند که با این قابلیت سازگاری داشته باشد.

رونمایی از مدل تازه کنسول بازی «ایکس باکس»

ویندوز سنترال| انتشار تبلیغات مربوط به مدل تازه کنسول بازی مایکروسافت در اینترنت موسوم به ایکس باکس وان ایکس باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها در مورد عرضه قریب‌الوقوع آن تشدید شود.

تبلیغات یادشده که برای تلویزیون ژاپن تولید شده به‌طور تصادفی و زودتر از برنامه در فضای مجازی منتشر شده و باعث غافلگیری کاربران شده است.

 در این پیام بازرگانی تصاویری از برخی بازی‌های محبوب کنسول بازی ایکس‌باکس وان ایکس مانند Assassin›s Creed Origins، Forza Motorsport 7، Halo Wars 2 و Middle-earth: Shadow of War نمایش داده می‌شود و در مورد امکانات کنسول بازی مذکور اطلاعاتی ارائه می‌شود.

 امکان پخش بازی‌ها با کیفیت 4K یکی از ویژگی‌های جذاب این کنسول بازی است. ارتقای 40 درصدی قدرت سخت‌افزاری نسبت به کنسول بازی قبلی مایکروسافت از جمله ویژگی‌های کنسول مذکور است. قرار است ایکس باکس وان ایکس در 7 نوامبر سال 2017 یعنی حدود دو هفته دیگر عرضه شود و از قدرت پردازش 6 پتافلاپ و 12 گیگابایت رم GDDR5 برخوردار باشد. کنسول یادشده همراه با سیستم پخش 4K Blu-ray و هارددیسک سریع‌تر عرضه می‌شود و البته هنوز قیمت آن مشخص نیست.

افزایش سایت‌های رمزنگاری شده

انگجت| بر اساس گزارش‌های سالانه، شرکت گوگل اعلام کرده که تعداد وب‌سایت‌هایی که تبادل اطلاعاتشان به صورت رمزگذاری شده است، درحال افزایش است.

 تبادل اطلاعات و گفت‌وگو به صورت رمزنگاری شده باعث افزایش ضریب امنیت و حفظ حریم شخصی می‌شود و گوگل در چند سال اخیر در تلاش بوده تا تعداد پروتکل‌های رمزنگاری شده HTTPS در فضای مجازی و اینترنت را افزایش دهد.

بنابر تحقیقات و گزارش‌های منتشر شده، وب‌سایت‌هایی که برای حفظ امنیت و حریم شخصی و خصوصی افراد و کاربران، تبادل داده‌ها و اطلاعات آنها را به صورت رمزنگاری شده ارائه می‌دهند، بیشتر از دیگر وب‌سایت‌ها مورد استقبال قرار گرفته و می‌گیرند.

براساس نتایج و یافته‌های گوگل، استفاده از HTTPS در وب سایت‌ها در سال 2016 میلادی در مقایسه با سال 2015، به میزان 89 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که این میزان در سال 2015 نسبت به سال قبل از آن حدود 50 درصد بوده است.

اما در میان صد وب سایت پرکاربرد و پربازدید اینترنتی هم تعداد وب‌سایت‌هایی که به‌طور پیش فرض از پروتکل ایمن HTPS استفاده می‌کنند از 37 سایت به 71 سایت افزایش یافته است.

 

ارسال نظر