سرنگ‌های هوشمند در تیررس هکرها

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۰۳
سرنگ‌های هوشمند در تیررس هکرها

 دیلی میل|

وزارت امنیت داخلی امریکا هشدار داده که امکان کنترل هکرها بر سرنگ‌های هوشمند و استفاده‌های خطرناک از آنها وجود دارد.

نوعی از سرنگ‌های هوشمند در بیمارستان‌های امریکا به کار گرفته می‌شود که عمدتا برای تزریق داروی بیهوشی و نظایر آن کاربرد دارد و حالا متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که چنین فناوری می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

به تازگی وزارت امنیت داخلی امریکا هشدار داده که امکان هک شدن و اعمال کنترل گروه‌های خرابکار بر این سرنگ‌ها وجود دارد. در واقع ثابت شده که می‌توان این سرنگ‌ها را به صورت کنترل از راه دور برای موارد غیرقانونی به کار گرفت.

این سرنگ که Medfusion 4000 نام دارد شکاف‌های امنیتی نگران‌کننده‌یی داشته تا جایی که مشخص شده هکرها می‌توانند کنترل سه نسخه از آن را در دست گرفته و برای مقاصد شوم خود به کار گیرند.

کارشناسان وزارت امنیت داخلی امریکا به این نتیجه رسیده‌اند که وجود چندین ضعف امنیتی، این امکان را برای گروه‌های خرابکار فراهم می‌کند که با اعمال کنترل بر سیستم پمپاژ سرنگ، فرآیند پر کردن آن از دارو را دستکاری کرده و بدین‌ترتیب آن را به ابزاری خطرناک و حتی مرگبار تبدیل کنند. این کارشناسان از شناسایی ۸ شکاف امنیتی در این فناوری پزشکی خبر داده‌اند. سرنگ Medfusion 4000 توسط شرکت Medfusion 4000 تولید می‌شود. این شرکت اعلام کرده که به‌زودی این نواقص را برطرف کرده و نسخه اصلاح شده آن را برای سال ۲۰۱۸ آماده می‌کند.

 

ارسال نظر