اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۴۹۷

70هزار بافت فرسوده در ۵۰۰شهر کشور

مدیرعامل شرکت نوسازان شهر تهران از شناسایی ۷۰هزار بافت فرسوده در ۵۰۰شهر کشور خبر داد. به گزارش مهر، محسن نیکخواه تاکید کرد: باتوجه به این حجم از بافت‌های فرسوده، برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه، دولت و شهرداری‌ها را موظف کرده سالانه ۱۰درصد از بافت فرسوده کشور را نوسازی کنند. وی گفت: در این راستا نیز قانون تکلیف کرده که دستگاه‌های اجرایی در هر استان برنامه‌های خود را در تامین و توسعه زیرساخت‌ها، با موضوع نوسازی بافت فرسوده منطبق کنند همچنین مقرر شده 25درصد از وام بخش مسکن به احیای بافت فرسوده و حاشیه‌نشین اختصاص یابد. مدیرعامل شرکت نوسازان شهر تهران متذکر شد: تجربه این بحث نشان می‌دهد که موضوع نوسازی، هیچ راه چاره‌یی جز مشارکت ساکنان و جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ندارد.

مناطق پرتخلف ساختمانی تهران

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان مناطق پنج، 13، 15، 18، 19و 20 را مناطق پرخطر وقوع تخلفات ساختمانی شهر تهران عنوان کرد. به گزارش ایسنا، احسان شریفی، با اشاره به مناطق پرخطر از نظر وقوع تخلفات ساختمانی گفت: همچنین مناطق یک، دو، پنج، چهار، هشت و 15 تعداد پروانه‌های بیشتری دارند که کنترل بیشتری را می‌طلبد. شریفی میانگین تعداد ماموریت‌های هر اکیپ در طول روز را 19 ماموریت عنوان کرد و گفت: در شرایط مطلوب تعداد ماموریت‌ها به 25 نیز می‌رسد. وی دوره زمانی بازدید از املاک را درحال حاضر 35 روز دانست و گفت: این دوره زمانی مطلوب نیست و اگر آن را به 15 روز برسانیم، اقدام شاخصی انجام داده‌ایم، اما متاسفانه در برخی نواحی دوره زمانی تا 55 روز طول می‌کشد.


پیگیری مجلس درباره پروژه مسکن مهر

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دررابطه با پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر اقدامات و پیگیری‌هایی ازسوی دولت صورت گرفته است، گفت: منتظر برنامه‌های دولت برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر و ارایه روش‌های جدید برای موضوع مسکن هستیم. محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: دررابطه با طرح مسکن مهر بارها جلساتی با وزیر راه‌وشهرسازی داشته‌ایم و آقای آخوندی توضیحاتی را مبتنی بر آمار ارایه کرده‌اند. وی با بیان اینکه وزیر راه در این جلسات تاکید کرده مسکن مهر جاری را برای اتمام مدیریت می‌کند، تصریح کرد: آقای آخوندی درخصوص پروژه‌های جدید نیز درقالب مسکن اجتماعی یا هر عنوانی که بنا بوده پیگیری شود، نکاتی را عنوان کرده‌اند که البته هنوز شکل عملیاتی به خود نگرفته است.


آزادسازی زمین‌ دولتی در البرز

رییس روابط عمومی اداره کل راه‌وشهرسازی استان البرز از آزاد‌سازی 6هکتار از اراضی دولتی این شهرک از دست متصرفان غیرقانونی خبرداد. حسین رحمت‌پور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اراضی یاد شده از دو سال پیش توسط افراد سودجو تصرف شده بود که به‌تازگی با حکم مراجع قضایی آزاد‌سازی شد. وی اظهار کرد: نیروهای حفاظت اراضی اداره کل راه‌وشهرسازی استان و نیروی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در آزاد‌سازی این اراضی همکاری خوبی داشتند. رحمت‌پور گفت: یکی از مشکلات اساسی شهرک ابریشم، وجود معارضان و تصرفات غیرقانونی است که امکان توسعه شهرک و ارایه خدمات مناسب زیربنایی مانند آبرسانی و برق‌رسانی به مسکن مهر را سلب کرده است.


یک پله تا افتتاح 4 ایستگاه مترو

مدیر روابط عمومی شرکت مترو تهران و حومه از افتتاح چهار ایستگاه مترو پس از ورود پله‌برقی خبر داد. علی‌اکبر روح‌نواز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه چهار ایستگاه خط سه مترو در انتظار نصب پله‌برقی است، گفت: ایستگاه‌های عبدل‌آباد، ولیعصر(عج)، شریعتی و فاطمی در انتظار ورود پله‌برقی و افتتاح است. وی با بیان اینکه مدیریت شهری به مردم قول داده که ایستگاه‌های مترو را به‌صورت کامل و همراه با پله‌برقی افتتاح کند، گفت: این چهار ایستگاه از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آماده بهره‌برداری است، اما به‌دلیل عدم نصب پله‌برقی قادر به افتتاح و بهره‌برداری از این چهار ایستگاه نیستیم و این در حالی است که مردم زیادی با شرکت مترو تماس گرفته و عنوان داشتند که به‌دلیل قیمت مناسب بلیت مترو، ایستگاه عبدل‌آباد و شریعتی بدون نصب پله‌برقی افتتاح شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر