پاسخ وزیر به پزشکانی که ادعای رفتن دارند

۱۳۹۳/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۱۶۲


وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که بعد از اجرای فاز سوم طرح تحول سلامت و برخورد با دریافت‌های غیرقانونی، برخی پزشکان ادعا کرده‌اند برای طبابت به خارج از کشور خواهند رفت، اظهار داشت: بیش از 20سال است در این حوزه مشغول کار هستم و این جور صحبت‌ها بیشتر شبیه توهم است.

سیدحسن هاشمی، بااشاره به سابقه طولانی که در عرصه پزشکی خدمت کرده است، به مهر گفت: من قبل از اینکه وزیر شوم، جزو پزشکانی بودم که همه روز هفته کار حرفه‌یی خودم را چه در دانشگاه و چه بخش خصوصی انجام می‌دادم.

وی باعنوان این مطلب که بیش از 20سال است در این حوزه مشغول کار هستم و این‌جور صحبت‌ها بیشتر شبیه توهم است تا واقعیت، افزود: هم مردم ایران خیلی فهیم هستند، هم آن دوره‌یی که ما فکر می‌کردیم منحصر‌به‌فرد هستیم و افراد دیگری نیستند کار ما را انجام بدهند، سپری شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: این اتفاق قبلا هم افتاده است و به‌دلایلی بعضی‌ها فکر کردند که اگر در برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس یا منطقه حضور پیدا کنند، با چارتر برای آنها بیمار می‌رود و برمی‌گردد.

هاشمی تاکید کرد: چنین اتفاقی نخواهد افتاد و بهتر است همه برگردیم به خودمان و ببینیم از کجا آمده‌ایم و خدا چه لطفی در حق ما کرده که در این مسیر قرار گرفتیم.

وی در عین حال افزود: قدرشناس موقعیتی که داریم، باشیم و بدانیم که همه‌چیز پول نیست. من در شرایطی این حرف را می‌زنم که همه این پله‌ها را پشت‌سر گذرانده‌ام و اگر در این مسوولیت هم نبودم، حتما بدانید حرفی غیر از این نداشتم؛ به‌خاطر اینکه سبک کار و زندگی ما در طول سال‌های متمادی که کار پزشکی کرده‌ایم، موید و گواه همین مطلب است.

هاشمی تاکید کرد: البته این حرف‌ها را به شاگردان خودم می‌گویم و شأن دیگران اجل از این است که من بخواهم نصیحت کنم. ولی باور کنند که آخر زندگی، چیزی نیست غیر از مرام داشتن و ما هم علاقه‌مندیم آدم‌های بامرام در همه صنوف ازجمله صنف پزشکی که تعدادشان زیاد است، زیادتر شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر