اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۹۴

راهکار گوگل برای مقابله با حملات فیشینگ

انگجت| گوگل تخمین زده که ۷۰ درصد پیام‌های جیمیل، اسپم هستند، بنابراین امنیت جیمیل را برای مبارزه با حملات فیشینگ افزایش داده و برای این کار از یک ماشین برای فیلتر کردن اسپم (هرزنامه) و محتوای مخرب استفاده می‌کند.

گوگل به تازگی یک دسته ویژگی‌های امنیتی جدید برای محافظت از کاربران جیمیل از اسپم‌ها و پیام‌های فیشینگ افزوده است. به نظر می‌رسد این اقدام، در پاسخ به کلاهبرداری فیشینگی که این اواخر برای گوگل رخ داد انجام گرفته است. این حمله با ارسال یک فایل آلوده، برای دسترسی به حساب‌های جیمیل کاربران تلاش می‌کرد. بنابراین گوگل مدت زمان کوتاهی پس از این حادثه، اقدامات لازم را برای افزایش امنیت خود انجام داد که البته ویژگی‌های آن اکنون اعلام شده است. گوگل از یک مدل یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا مانع از دریافت ایمیل‌های اسپم ‌شود و پیام‌های فیشینگ را تشخیص ‌دهد. این شرکت تخمین زده که بین ۵۰ الی ۷۰ درصد پیام‌های در جیمیل اسپم هستند و سیستم جدید می‌تواند با دقت ۹۹. ۹ درصد این پیام‌ها را مسدود کند. گوگل در نهایت اعلام کرد تشخیص پیوست‌های مخرب که حاوی باج‌افزار و نرم‌افزارهای مخرب هستند را بهبود داده است.


ویژگی‌های آیفون جدید لو رفت

سی نت| سه نفر از کارکنان یک شرکت چینی تولید‌کننده محصولات اپل، برخی ویژگی‌های جدید آیفون جدید را فاش کرده‌اند. این تلفن همراه مجهز به فناوری شناسایی صورت و اسکن قرنیه چشم است. کنفرانس سالانه WWDC اپل فردا برگزاری می‌شود. در همین راستا سه نفر از کارکنان فاکس کان (شرکت چینی تولید‌کننده محصولات اپل) جلسه پرسش و پاسخ مجازی در Reddit انجام دادند. آنها در این جلسه درباره آیفون ۸، عینک اپل و مک بوک‌های آتی این شرکت اطلاعاتی فاش کردند.

به گفته این سه نفر آیفون بعدی که آیفون X نامیده می‌شود، دارای شارژر بی‌سیم است و در آن از USB C استفاده نمی‌شود. همچنین مجهز به حسگر اثر انگشت است. دوربین پشتی آن به شکل عمودی کار گذاشته شده و در کنار این موارد فناوری‌های شناسایی صورت و اسکن قرنیه چشم نیز در این تلفن هوشمند به کار می‌رود.


ساخت پهپاد مین‌یاب

نیواطلس| نیروی دریایی امریکا پهپادی ساخته که قابلیت ردیابی مین زیر آب و خاک را دارد. این پهپاد دارای حسگر مغناطیسی قدرتمندی است که با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده مین را کشف می‌کند.

محققان نیروی دریایی امریکا سیستم پهپادی ساخته‌اند که می‌تواند مناطق مین‌گذاری شده و خطرات دیگر را ردیابی کند. این پهپاد که در حقیقت یک کوادکوپتر است، حدود ۵۰۰ گرم وزن دارد و از راه دور کنترل می‌شود. کوادکوپتر مذکور می‌تواند مین‌های زیر خاک و آب را ردیابی کند. پهپاد مذکور به گروه‌های خنثی کردن بمب کمک می‌کند به سرعت مین‌ها و سازه‌های فلزی خطرناک را در مناطق ساحلی وآب‌های کم عمق بیابند. فناوری این سیستم که بطور رسمی MIW RAC نام گرفته به سربازان و ملوانان کمک می‌کند به محض ورود به ساحل مین‌ها را ردیابی کنند. برای کنترل این پهپاد از یک تبلت استفاده می‌شود. جالب آنکه این کوادکوپتر و تبلت، بطور تجاری در بازار عرضه می‌شوند اما در حقیقت بخش اصلی این سیستم یک حسگر مغناطیس‌سنج است که مین و سازه‌های فلزی خطرناک را ردیابی می‌کند. این حسگر قدرت ردیابی وسیعی دارد و بااستفاده از الگوریتم‌های پیچیده مین را ردیابی می‌کند.


تبلت آبی ویژه دلفین‌ها

هم از راه رسید

دیجیتال ترندز| دانشمندان مدل خاصی از تبلت را طراحی کرده‌اند که از آنها می‌توان در زیر آب و برای بررسی و آزمایش هوش پستانداران دریایی و به خصوص دلفین‌ها استفاده کرد.

محققان دانشگاه راکفلر و کالج هانتر در حال اجرای طرحی برای بررسی میزان هوش دلفین‌ها هستند. آنها می‌خواهند بدانند آیا دلفین‌ها تابدان حد باهوش هستند که قادر به استفاده از گوشی‌های هوشمند باشند.

برای پاسخ به این سوال طرح مشترکی با همکاری این موسسات دانشگاهی و آکواریوم ملی بالتیمور امریکا در حال اجراست که در نخستین گام اجرای آن یک تبلت لمسی زیرآبی در ابعاد 2.5متر طراحی شده که به این پستانداران دریایی امکان می‌دهد با استفاده از یک صفحه کلید و چند برنامه قابل درک برای دلفین‌ها از میان چند گزینه، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند. این تبلت همراه با بلندگو، میکروفون و چند دوربین عرضه شده تا بررسی فعالیت‌های دلفین‌ها تسهیل شود. دانشمندان امیدوارند از این طریق پی بردن به ماهیت ذهن دلفین‌ها تسهیل شود. زیرا دلفین‌ها قابلیت یادگیری دارند و از این طریق می‌توان به آنها نحوه استفاده از ابزار گوناگون را آموخت. یکی از برنامه‌های طراحی شده برای این تبلت بازی ساده‌یی است که کاربر برای برنده شده در آن باید بر روی موجوداتی که از چند چاله خارج می‌شوند ضربه بزنند و یکی از دلفین‌ها به اجرای این بازی علاقه نشان داده است. انتظار می‌رود با اجرای برنامه‌های یاد شده قابلیت‌های ارتباطی و فهم دلفین‌ها بیشتر شود و در نهایت آنها بتوانند از وسایل ارتباطی پیشرفته‌تری استفاده کنند.


بلک بری گوشی با صفحه کلید فیزیکی عرضه کرد

انگجت| شرکت بلک بری از عرضه گوشی هوشمند تازه خود به نام Keyone خبر داده که از جمله قابلیت‌های جالب آن نصب صفحه کلید فیزیکی است.

این گوشی که مجهز به سیستم عامل اندروید است در شرایطی همراه با صفحه کلید فیزیکی عرضه شده که این نوع صفحه کلیدها از چند سال قبل از گوشی‌های هوشمند حذف شده و در آنها تنها از صفحه کلیدهای مجازی استفاده می‌شود. گوشی یاد شده 550 دلار قیمت دارد و از تابستان امسال برای خرید در دسترس عموم قرار می‌گیرد. 32 گیگابایت حافظه داخلی و نمایشگر 4.5 اینچی از جمله امکانات گوشی یادشده است. گوشی یاد شده مجهز به حسگر سریع و کاربردی اثرانگشت، دوربین 8 مگاپیکسلی برای تهیه عکس‌های سلفی و دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت، پرت USB-C، حافظه میکرواس دی و سیستم عامل Android 7.1.1 است. دوربین خوب، عملکرد نسبتا مناسب، عمر بالای باتری از جمله دیگر مزایای این گوشی محسوب می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر