ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۹۲

200 هزار فقره وام برای نوسازی واحدهای فرسوده روستایی

مدیرکل مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی گفت: شتاب در بازسازی واحدهای فرسوده روستایی مدنظر دولت است و سالانه 200 هزار فقره تسهیلات برای نوسازی این واحدها اختصاص می‌یابد. به گزارش ایرنا، حمیدرضا سهرابی افزود: ‌مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده روستایی نشان داد در زمان وقوع زمین‌لرزه‌های ویرانگر و سیل و حوادث غیرمترقبه دیگر هر جا بنیاد مسکن با قوت وارد مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای فرسوده شده، این اماکن در برابر حوادث مقاومت کرده و کمترین تلفات و خسارت‌ها را در این مناطق داشته‌ایم. وی با اشاره به اینکه به‌طور متوسط در هر هفته 600قرارداد برای نوسازی و بهسازی واحدهای روستایی با بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات قرارداد می‌بندند، گفت: لازم است بانک‌ها در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند و همچنین دستگاه‌ها و مسوولان محلی هماهنگی‌های لازم برای راهنمایی روستاییان انجام دهند. سهرابی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن، بهسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده روستایی است، گفت: بر اساس برنامه ششم تا پایان برنامه سالانه 200هزار واحد در کشور بهسازی و تا سال 1405 حدود 75درصد واحدهای مسکونی روستایی در کشور مقاومت‌سازی می‌شوند.


افزایش 21.7 درصدی ترابری جاده‌ای ایران و روسیه

در نشست کمیسیون مشترک حمل و نقل جاده‌یی ایران و روسیه در مسکو، اعلام شد که میزان حمل جاده‌یی بار بین دو کشور در سه ماهه نخست سال 2017 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21.7درصد بیشتر شده است. به گزارش ایرنا، محورهای این نشست که با حضور هیات‌های دو طرف به ریاست داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و آسائول همتای روسی برگزار شد، رایزنی و تصمیم‌گیری درباره مجوزهای صادره تردد، بهای سوخت، حمل و نقل مسافر با اتوبوس، تامین امنیت در جمهوری داغستان فدراسیون روسیه در کناره شمال‌غربی دریای خزر بود. در این مذاکرات، مساله بارگیری کامیون‌های ایرانی در روسیه دوباره مورد بررسی قرار گرفت و همچنین این موضوع که براساس برنامه قبلی، ایران از رانندگان روسی عوارض دریافت نمی‌کند ولی این عوارض از رانندگان ایرانی دریافت می‌شود، مطرح شد. موضوع راهگذر شمال-جنوب و فعال شدن این مسیر برای جابه‌جایی کالاهای ایرانی، هندی و روسی نیز در دستور کار مذاکرات هیات‌های ایرانی و روسی قرار داشت.


اتصال 5 مرکز استان

به شبکه ریلی در سال جاری

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: امسال پنج مرکز استان به شبکه ریلی سراسری وصل می‌شوند که راه‌آهن همدان-تهران هفته گذشته با حضور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. به گزارش ایرنا، سعید محمدزاده در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی بندر خشک و اجرای خطوط عریض و نرمال راه آهن در منطقه مرزی اینچه‌برون در استان گلستان، از رشت، کرمانشاه، ارومیه و تبریز به‌عنوان دیگر مراکز استان‌هایی نام برد که امسال به شبکه سراسری راه‌آهن وصل می‌شوند. وی افزود: اجرای 800 کیلومتر توسعه راه‌آهن در مناطق مختلف کشور از دیگر برنامه‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی برای سال جاری است. به گفته محمدزاده، این توسعه عمدتا با اجرای خطوط 2، 3 و 4 و در مسیرهایی همچون بافق-اصفهان، تهران-قزوین و اهواز-اندیمشک انجام می‌شود. وی با اشاره به اجرای عملیات احداث بندر خشک در اینچه‌برون و نیز اجرای خط عریض و نرمال و نیز تجهیزات تعویض بوژی در اینچه‌برون گفت: این اقدامات با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال انجام است.


تاثیر اقتصادی راه‌های‌ هوایی جدید

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، افتتاح راه‌های هوایی جدید در آسمان ایران را آرزوی سال‌های دراز ایرلاین‌های داخلی توصیف ‌کرد و گفت: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی از راه‌های هوایی غیرمستقیم و محدودیت‌های آن رها شدند و شرایط پرواز تسهیل و روان شده، این موضوع قطعا بر اقتصاد این شرکت‌ها و کشورمان تاثیرگذار است. مقصود اسعد سامانی عنوان‌ کرد: بهره‌برداری از راه‌های هوایی مستقیم و موازی از آرزوهای دیرینه شرکت‌های هواپیمایی بوده است که خوشبختانه این آرزو محقق شد تا این شرکت‌های هواپیمایی از محدودیت راه‌های هوایی غیرمستقیم و دو طرفه رها شوند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی ادامه داد: قطعا این اقدام تاثیر اقتصادی چشمگیری بر اقتصاد شرکت‌های هواپیمایی و کشور خواهد گذاشت زیرا زمان سفر و میزان مصرف سوخت کاهش یافته و عمر قطعات مصرفی هواپیماها افزایش می‌یابد. همچنین ایرلاین‌های خارجی که قصد ورود به فضای ایران را دارند، در انتخاب مسیرهای خود جدی‌تر خواهند بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر