بهره‌برداری 19هزار واحد تولیدی در دولت یازدهم

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۷۷

در روزهایی که بازار تخریب دستاوردهای دولت در بخش‌های مختلف حسابی گرم شده، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 19 هزار واحد جدید صنعتی و تولیدی در بخش‌های مختلف در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است.

محمدرضا نعمت‌زاده دیروز در نشست نخبگان و دانشگاهیان با وزیر صنعت، معدن و تجارت (اقتصاد مقاومتی دانشگاه و صنعت) افزود: از مجموع این آمار، 12 هزار واحد، از جمله واحدهای جدید و مابقی واحدهای توسعه‌یی هستند که عمده آنها توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با یادآوری رشد چشمگیر بهره‌برداری از واحدهای توسعه‌یی در 2 سال گذشته، ادامه داد: با توجه به گشایش‌هایی که در زمینه اقتصادی به وجود آمده برخی از این واحدها برای تکمیل چرخه تولید، بهره‌برداری از محصول تکمیلی واحد خود را آغاز کرده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یاد آور شد: سال 91 صنعت کشور با رشد منفی 10 و 6 دهم درصد رو به رو بود و در طول چهار سال قبل از دولت یازدهم، صنعت رشد سرمایه‌گذاری منفی 40 درصد را تجربه کرد که این امر مشکلات فراوانی را برای واحدهای تولیدی کشور به همراه داشت.

نعمت‌زاده گفت: هم اینک 2 و نیم میلیون منزل خالی وجود دارد که 250 میلیارد دلار از سرمایه کشور در این زمینه راکد مانده است که می‌توانست به بخش تولید و صنعت اختصاص یافته و در کشور ایجاد اشتغال کند. وی ادامه داد: 12 میلیارد دلار در دوره قبل از دولت نهم و دهم از خارج کشور در حوزه صنعت پتروشیمی تسهیلات اخذ شد و این صنعت بعد از نفت دومین کالای صادراتی کشور را به خود اختصاص داد و بعد از آن متوقف شد در صورتی که می‌توانست این رشد افزایش داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امروز با اقدام‌های دولت تدبیر و امید فضا برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور تسهیل شده است و بسیاری از کارخانه‌ها از جمله شرکت هپکو با سرمایه‌گذاران آلمانی وارد مذاکره و مشارکت اقتصادی شده‌اند. نعمت‌زاده افزود: علم و صنعت مرز نمی‌شناسد و برای توسعه و پیشرفت صنعتی و اقتصادی باید با دنیا تعامل داشته باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر