واکنش‌ها

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۴۵

تکذیب ادعای کشف 100 کانتینر کالای قاچاق

گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس، ادعای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درخصوص کشف 100کانتینر کالای قاچاق در بندر شهید رجایی را تکذیب کرد.

به گزارش«تعادل» روابط عمومی گمرک شهید رجایی بندرعباس در جوابیه‌یی اعلام کرد؛ راجع به تعداد 100کانتینر مورد ادعا لازم به ذکر است، موضوع توسط کارشناسان خبره و ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت. براساس این بررسی مشخص شد که قبل از بیان این موضوع توسط فرماندهی انتظامی هرمزگان و به حکایت اعلام جرم‌های ارسالی از سوی گمرک شهید رجایی بندرعباس به دادستان بندرعباس، گمرک شهید رجایی در مورد تعداد ١٦ کانتینر معلق به شرکت بازرگانی

ا. م. ج و تعداد 27کانتینر متعلق به شرکت آ.ت.ت.ش همچنین تعداد ٣٦کانتینر مربوط به شرکت که نسبت به کشف کالا اقدام و نزد مرجع قضایی اعلام جرم کرده و خواهان تعقیب کیفری متهمان شده است. بنابراین قبل از بیان موضوع توسط نیروی انتظامی، کشف و اعلام جرم به دادستانی بندرعباس توسط گمرک انجام شده است. متعاقب اعلام کشف بی‌سابقه قرن توسط نیروی انتظامی هرمزگان مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک به بازپرس شعبه دهم دادسرای بندرعباس مراجعه کرد و خواهان ارائه مدارک مورد ادعای ناجا شد و نهایت از تعداد کانتینرهای مورد ادعای ناجا اسناد و مدارک تعدادی از کانتینرهای ادعایی به گمرک ارسال شد که فقط شامل 8 دستگاه کانتینر بود که در خلال بررسی اسنادی هیات کارشناسی گمرک اعلام کرد که قاچاق است و به گمرک شهید رجایی اعلام شد که اعلام جرم کند اما بقیه اصلا قاچاق نبوده است.


افزایش 230 درصدی حقوق کارکنان دولت در دولت یازدهم

سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: در دولت یازدهم حقوق کارکنان دولت ٢٣٠درصد و مستمری بازنشستگان حدود ٢١٠درصد افزایش داشته‌اند که علت اصلی افزایش اعتبارات هزینه‌یی دولت در سال‌های اخیر است.

به گزارش«تعادل» سازمان امور اداری و استخدامی کشور روز گذشته با ارسال بیانیه‌یی ادعای افزایش نیافتن حقوق کارکنان دولت توسط یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در سومین مناظره تلویزیونی را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادعا کرده با وجود افزایش هزینه‌های دولت از یک هزار بیلیارد ریال(100هزارمیلیارد تومان) به 2هزار و 500 بیلیارد ریال(250هزارمیلیارد تومان) در طول سال‌های 1392تا 1396 حقوق کارکنان دولت افزایش نیافته است. سازمان امور اداری و استخدامی کشور این ادعا را نادرست دانست و اعلام کرد برخلاف ادعای وی در این دوره، اعتبارات هزینه‌یی دولت با 73درصد افزایش از یک هزار و 200بیلیارد ریال(١٢٠هزارمیلیارد تومان) به 2هزار و 70بیلیارد ریال(٢٠٧هزارمیلیارد تومان) رسیده است. همچنین حقوق کارکنان دولت با ٢٣٠درصد افزایش و مستمری بازنشستگان با حدود ٢١٠درصد افزایش رقم اصلی افزایش اعتبارات هزینه‌یی دولت را تشکیل داده است. سازمان امور اداری و استخدامی کشور تاکید کرد، افزایش حقوق کارکنان دولت و نیروهای مسلح و بازنشستگان لشکری و کشوری بیش از 1.5برابر بیش از تورم این دوره بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر