اعلام اسامی فیلم‌های اکران نوروزی

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۹۶

شورای صنفی نمایش پیشنهاد ۱۲فیلم را برای درخواست اکران در برنامه نوروزی سینماها تایید کرد. غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جزییات جلسه دوشنبه ۲۵بهمن ‌ماه این شورا در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: فیلم‌هایی که برای اکران نوروزی ۹۶ پیشنهاد خود را ارائه کرده و در جلسه امروز شورا بررسی شدند ۱۲عنوان هستند که برای ثبت قرارداد نهایی آنها وجود پروانه نمایش الزامی است.

او گفت: درحال حاضر فیلم«خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی به عنوان نخستین فیلم اکران نوروزی مشخص است و ۱۲فیلم دیگری که پیشنهاد آنها ارائه شده شامل «گشت ۲»، «ماجرای نیمروز»، «هاری»، «یک روز بخصوص»، «رگ خواب»، «سه بیگانه»، «زرد»، «بدون تاریخ، بدون امضا»، «فراری»، «آشوب»، «آباجان» و «کارگر ساده نیازمندیم» می‌شود. فرجی تاکید کرد: هر کدام از این فیلم‌ها که از طریق پخش‌کننده با سینماداران به توافق برسند باید قرارداد خود را به همراه پروانه نمایش ارائه کنند تا قرارداد اکران آنها در نوروز ثبت شود.

به گفته وی، یک سری فیلم‌ها هم در فهرست ارائه شده بودند که از نظر شورا مباحثی دارند و قابل بررسی برای اکران نوروزی نبودند با این حال حدود ۲۰فیلم برای اکران نوروزی درخواست داده بودند که از این بین ۱۲فیلم طبق نظر شورا و با حضور نمایندگان صنوف مشخص شدند.

فرجی اضافه کرد: در این جلسه مصوب شد که سرگروه‌های سال آینده هم طبق سرگروه‌های سینمایی سال ۹۵ باشند که شامل سینماهای آزادی، کورش، زندگی، ماندانا، استقلال و آفریقا می‌شوند. به گزارش ایسنا، اسامی این ۱۲فیلم درحالی از سوی شورا اعلام شده و نشانی از «قاتل اهلی» کیمیایی نیست که تهیه‌کننده این فیلم از ارائه درخواست خود برای نمایش این فیلم در نوروز خبر داده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر