اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۴۸

راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا توسط شهرداری

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران از راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا برای تعیین آلایندگی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، وحید حسینی با اشاره به راه‌اندازی سامانه تعیین آلایندگی هوا برای روزهای آتی گفت: سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه پس از سه سال برنامه‌ریزی فعال شده به‌گونه‌یی که در طول یک‌سال اخیر نیز در حال صحت سنجی این سامانه بودیم، گفت: با این سامانه می‌توان به پیش‌بینی آلودگی در روزهای آینده پرداخت.

حسینی افزود: این سامانه می‌تواند تا سه روز بعد، میزان آلودگی هوا را پیش‌بینی کند اما قطعا با توجه به جدید بودن این اقدام، پیش‌بینی روز بعد از دقت بالاتری برخوردار است.

وی هدف از مدل‌سازی و پیش‌بینی آلودگی هوا را محاسبه غلظت آلاینده‌های موجود در جو براساس عواملی از جمله تولید و انتشار آلودگی از منابع آلاینده موجود در شهر و شرایط و وضعیت هواشناسی همچون میدان باد دانست و گفت: امروزه مدل‌های پیش‌بینی آلودگی هوا با توجه به امکانات بسیاری که در زمینه مطالعه پراکنش آلاینده‌ها وجود دارد، اطلاع‌رسانی درباره آلودگی هوا و تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری آلودگی هوا را در اختیار قرار می‌دهد.


بررسی طرح «کاهش اختیارات شهردار» در صحن علنی شورا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران از تصویب «طرح بازنگری اختیارات شهردار» در کمیسیون‌ مربوطه در شورای شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا انصاری با بیان اینکه طرح بازنگری اختیارات شهردار در کمیسیون تصویب شده است و قطعا قبل از بودجه در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت، گفت: در این طرح پیشنهاد شده است که در اختیارات شهردار که زیاد هم هستند بازنگری شود که این مساله می‌تواند در کاهش بروز تخلفات موثر باشد. انصاری افزود: یکسری اختیارات توسط شورای شهر به شهردار داده شده که بعید می‌دانم حتی خود رییس شورا نیز از این اختیارات خبر داشته باشد، باید کل اختیارات بازنگری شود و تا حدی که فعالیت دچار چالش و وقفه نشود و در عین حال سلامت اداری نیز حفظ شود.

وی با ابراز تاسف از حواشی اخیر شورا و پرخاشگری برخی اعضای شورا در صحن علنی با بیان اینکه برخی ادامه حیات خود را در عدم حضور و دلسرد کردن مردم برای عدم حضور پای صندوق‌های رای می‌بینند، گفت: این خوابی است که دیگر تعبیر نمی‌شود چراکه هشت سال کشور در اختیار دلواپسان بود و اتفاقات و مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف پدید آمد اگر سال‌ها و حتی قرن‌ها در مورد آن نوشته شود به نظر می‌رسد که باز بخش‌هایی از آن ناگفته خواهد ماند.


انقراض چنارهای ولیعصر از امیریه به پایین

معاون وزیر راه و شهرسازی نسبت به از بین رفتن درختان خیابان ولیعصر‌ به‌خصوص از امیریه به پایین از طریق فاضلاب شهری اظهار تاسف کرد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی اظهار کرد: ۱۸هزار درخت چنار از میدان تجریش تا میدان راه‌آهن درمعرض تهدید جدی قرار دارند، البته بخش‌های جنوبی، از پایین امیریه به سمت انتهای خیابان ولیعصر‌ تقریبا از بین رفته و دیگر درخت بلند در این منطقه دیده نمی‌شود.

وی افزود: فاضلاب خانه‌های شمال شهر وارد شریان‌های اصلی می‌شود و از دو طرف خیابان ولیعصر به طرف پایین می‌رود. هیچ اقدامی هم برای کنترل این آب‌ها صورت نمی‌گیرد که باعث آلودگی و بیماری درختان می‌شود. حناچی با تاکید بر اهمیت خیابان ولیعصر ‌ گفت: خیابان ولیعصر‌ آن‌قدر مهم است که باید بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی ایران برای حفظ آن تلاش کنند. وی ادامه داد: درختان چنار تهران مریض می‌شوند، آفت می‌گیرند، در توفان‌ها ممکن است بشکنند. لذا وقتی یک درخت از بین رفت باید سه درخت به جای آن بکارند تا محور ولیعصر حفظ شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به کاشت چنارهای ولیعصر ‌ در ۶۰سال قبل اشاره و خاطرنشان کرد: این درختان ۶۰سال پیش کاشته شدند و ما الان داریم بهره آن را می‌بریم. ما نیز هم‌اکنون باید درخت بکاریم تا ان‌شاءالله دیگران ۶۰سال آینده بهره آن را ببرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر