اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۴۰

شبکه سازمان‌یافته فساد مالی در گمرک سیستان‌وبلوچستان متلاشی شد

زاهدان شبکه سازمان‌یافته اختلاس، ارتشاء و تبانی در معاملات دولتی در گمرک، توسط سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و همکاری دادستانی مرکز استان متلاشی شد. به گزارش تسنیم و به نقل از روابط‌عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، در راستای عملیاتی شدن فرمان 8ماده‌یی رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، خلع ید افراد خائن به اموال بیت‌ا‌‌لمال در دستور کار ویژه تیم‌های تخصصی این مرکز قرار گرفت. سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان پس از جمع‌آوری و تدوین اخبار مردمی رسیده درباره برخی معاملات غیرقانونی در گمرکات استان و تایید اولیه، رصد و پایش اطلاعاتی خود را آغاز کردند که برای هدف قرار دادن سرشبکه‌های اصلی این شبکه، 6 ماه کار اطلاعاتی دقیق و شبانه‌روزی روی این پرونده صورت گرفت . پس از محرز شدن فساد مالی و وجود مستندات اختلاس‌های کلان در این ارگان، با کسب مجوزهای قانونی و هماهنگی با دادستانی مرکز استان، سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان موفق شدند در چندین عملیات ضربتی و هماهنگ، چند نفر از مدیران و پرسنل گمرکات استان را دستگیر کنند. متهمان در بازجویی‌های تخصصی پس از مواجه شدن با مستندات قانونی غیرقابل انکار به جرم خود اعتراف کردند و پرده از اختلاس‌های مالی میلیاردی، ارتشاء و تبانی در معاملات دولتی خود در حوزه گمرک استان برداشتند. با دستگیری این افراد شبکه سازمان‌یافته فساد مالی در گمرکات استان متلاشی شد و متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.


28هزار دانش‌آموز ابتدایی اردبیل زیرپوشش برنامه ملی شهاب قرار دارند

اردبیل معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از ۲۸هزار دانش‌آموز ابتدایی استان اردبیل زیرپوشش برنامه ملی شهاب قرار دارند. کمال عالی‌زاده عصر دیروز در جلسه کارگروه تخصصی استانی برنامه ملی شهاب در اردبیل اظهار داشت: شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی صاحبان استعدادهای برتر یکی از اهداف بسیار مهم برنامه ملی شهاب است که برای ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مدرسه‌یی برای پرورش خلاقیت، مهارت حل مساله، آداب و مهارت‌های زندگی در بین دانش‌آموزان استان اردبیل برنامه‌ریزی شده است. وی افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از 28هزار دانش‌آموز ابتدایی استان اردبیل زیرپوشش برنامه ملی شهاب قرار دارند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح تا سال 1405 تمام دانش‌آموزان استان اردبیل را شامل خواهد شد تا بتوانیم عدالت آموزشی را در این استان به‌طور کامل برقرار کنیم. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اجرای برنامه ملی شهاب می‌تواند زمینه پرورش استعدادهای برتر دانش‌آموزان را فراهم کرده و معلمان ابتدایی را نیز نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی و پرورشی و سایر فعالیت‌های یاددهی و یادگیری در کلاس به صورت هدفمند کمک کند.


ایران در مصرف انرژی بسیار بالاتر از میانگین‌های جهانی قرار دارد

ارومیه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌غربی گفت: کشور ما از نظر مصرف انرژی بسیار بالاتر از میانگین‌های جهانی قرار دارد و این تلاش تمام مسوولان را برای فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش مصرف طلب می‌کند. اکبر حسن‌بگلو ظهر دیروز در مراسم اجرای تفاهمنامه همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌غربی با اداره کل آموزش‌وپرورش استان اظهار داشت: صنعت برق از صنایع زیربنایی است و گردش چرخ‌های اقتصادی و نیز تامین رفاه اجتماعی به استمرار آن وابسته بوده و هرگونه اختلال در تامین برق مطمئن و کافی، مشکلاتی را در عملکرد صنایع موجود و گسترش آنها به وجود می‌آورد. حسن‌بگلو افزود: هدف از مدیریت مصرف برق، تعدیل مصرف برق به‌ گونه‌یی است که نه‌ تنها میزان تولید یا کیفیت کار و محصول کاهش نیابد، بلکه همراه با افزایش این عوامل، مشترک نیز بابت برق مصرفی هزینه کمتری بپردازد. وی افزود: بنابراین مدیریت مصرف برق، مجموعه اقداماتی است که در راستای بهبود بهره‌وری در واحدهای اداری و صنعتی و به‌منظور ارتقای سطح کارآیی و در نهایت بهبود اقتصاد ملی انجام می‌شود.


اطفای 6فقره حریق در ساری

ساری در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری به نقل از یگان حفاظت اداره کل، در راستای تبصره ذیل ماده 55، 28/4هکتار و در راستای تبصره ذیل ماده 55 (تخلف و تجاوز) نیز 68/6هکتار خلع ید شد. در این مدت برای 26/7هکتار نیز احکام قضایی خلع ید اراضی ملی اجرا شد. در آبان‌ماه جاری 195 پرونده تشکیل شد که 17 پرونده مربوط به کشفیات بوده و در همین راستا 53/31 مترمکعب چوب‌آلات کشف و ضبط شد. در این مدت همچنین یک وسیله نقلیه توقیف و دو متهم نیز به کوپ بدرقه شدند.


طرح کارخانه فولادسازی چابهار با مشارکت کره‌جنوبی در مرحله اخذ مجوز

چابهار مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری سیستان‌وبلوچستان گفت: طرح کارخانه فولادسازی پولاد کاویان پاسارگاد با سرمایه‌گذاری مشترک مجتمع پولاد کاویان پاسارگاد منطقه آزاد چابهار و شرکت POSCO کره‌جنوبی در مرحله اخذ مجوز است. ماندانا زنگنه دیروز با بیان اینکه این طرح با سرمایه‌گذاری مشترک 1.6میلیارد دلاری در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: این کارخانه فولادسازی بعد از اخذ مجوزهای لازم با جدیدترین فناوری روز دنیا ساخته خواهد شد. وی افزود: ورق خط لوله API، ورق نورد سرد و ورق معمول استاندارد محصولات این کارخانه را بعد از بهره‌برداری تشکیل می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر