درآمد 44 میلیارد ریالی تولیدکنندگان گل‌نرگس

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۸۹

خراسان جنوبی ‌ رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال شرایط اقلیمی آب وهوایی سبب کاهش تولید گل نرگس در استان شده است گفت: امسال ۴۴میلیارد ریال نصیب بهره‌برداران گل نرگس در استان خراسان جنوبی می‌شود. هاشم ولی‌پورمطلق در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: این روزها بسیاری از دشت‌های خراسان جنوبی را نرگس‌زارهایی پوشانده است که زمان برداشت آنها فرا رسیده و عطر و زیبایی خاصی به این سرزمین کویری بخشیده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ‌بر 12میلیون و 600هزار شاخه گل نرگس از مزارع خراسان جنوبی برداشت شود. رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از 13میلیون شاخه گل نرگس در خراسان جنوبی تولید شده که امسال این میزان با مقداری کاهش روبه‌رو است و تنش آب و هوایی یکی از دلایل آن است. وی بیان کرد: بیشترین سطح زیرکشت گل نرگس در استان خراسان جنوبی به شهرستان خوسف اختصاص داشته است و این شهرستان 5.19 هکتار گل نرگس دارد.

ولی‌پورمطلق افزود: گل نرگس خراسان جنوبی به استان‌های تهران، یزد، البرز، اصفهان، خراسان رضوی و زاهدان ارسال می‌شود. رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در راستای افزایش سطح زیرکشت در دیگر شهرستان‌های خراسان جنوبی مانند بیرجند و فردوس بوده است همچنین برگزاری کلاس‌های ترویجی از دیگر برنامه‌هاست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر