خریداری بیش از ١٢٠٠تن دانه روغنی آفتابگردان

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۱۲۰

گلستان مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان در استان گلستان به بیش از یک‌هزار و ٢١۵تن رسید. حمیدرضا علی‌محمدی اظهار داشت: بیش از یک‌هزار و ٢١٥تن دانه روغنی آفتابگردان در استان گلستان خریداری و بیش از ٣میلیارد و ٣٦٠میلیون تومان پول به کشاورزان پرداخت شد. وی افزود:‌ هر کیلوگرم دانه روغنی آفتابگردان به قیمت ٢هزار و ٤٤٤تومان خریداری می‌شود و خرید تا اواخر آبان ادامه دارد و ٤مرکز خرید در شهرهای گرگان، انبارالوم، بندرترکمن و گنبدکاووس فعال است. مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ٤هزار تن دانه روغنی آفتابگردان در استان گلستان خریداری شود. علی‌محمدی گفت: امسال کشاورزان گلستانی در بیش از ٤هزار و ٣٥٠هکتار از مزارع خود آفتابگردان روغنی و آجیلی کشت کرده‌اند و سال گذشته در استان گلستان یک‌هزار و ٥٠٠هکتار آفتابگردان کشت و ٤٠٠تن دانه روغنی برداشت شد و حدود ٩٠٠تن هم تخم آفتابگردان آجیلی برداشت شد.

وی اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی آفتابگردان امسال هر کیلوگرم ٢هزار و ٢٤٤تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته 15درصد افزایش داشته است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان همچنین گفت: روغن آفتابگردان به علت داشتن مقدار زیادی اسید چرب غیراشباع لینولئیک از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و کنجاله به دست آمده نیز پس از روغن‌کشی به‌علت داشتن پروتئین بالا به‌عنوان مکمل در برنامه‌های غذایی طیور و دام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر