بازگشت ستارگان قدیمی به گیشه

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۶۱

در نخستین هفته مهر تعدادی از ستارگان دهه70 و 80 سینمای ایران مانند نیکی کریمی به سالن‌های سینما بازگشتند. باتوجه به شروع فصل پاییز و باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها و نزدیک شدن به ایام محرم، سینماها در تازه‌ترین اکران پاییزی خود «اروند» ساخته پوریا آذربایجانی و «ربوده ‌شده» به کارگردانی بیژن میرباقری را در فهرست اکران‌های خود قرار دادند.

«فروشنده» اصغر فرهادی که بالاخره به‌عنوان نماینده ایران در اسکار2017 معرفی شد و با بازخوردهای متفاوتی ازسوی منتقدان و موافقان اصغر فرهادی روبه‌رو بود، پس از گذشت 23روز از زمان اکران توانست فروش 8میلیارد تومانی را رد کند و همچنان در صدر جدول فروش باقی بماند. شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی و با حضور مینا ساداتی، مارال بنی‌آدم، مهدی کوشکی، عماد امامی، احترام برومند، محمد امامی، علی‌رضا روفوگران، آزاده موحد، شیرین آقاکاشی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسدالهی و بازیگر خردسال سام ولی‌پور در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

«لانتوری» آخرین ساخته رضا درمیشیان نیز که پس از شکایت از کارگردان فیلم همچنین اعتراضاتی که در پی این شکایت به وجود آمد در رتبه دوم جدول هفته قرار گرفت و توانست فروش کلی خود را به رقمی معادل 6میلیارد و 250میلیون تومان برساند. «من» به کارگردانی سهیل بیرقی در آستانه 2میلیاردی شدن قرار گرفته و پس از 37روز اکران یک‌میلیارد و 950میلیون تومان فروش داشته است. لیلا حاتمی، امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، مانی حقیقی و... در نخستین فیلم بلند داستانی بیرقی بازی می‌کنند. «ناردون» ساخته فریدون حسن‌پور و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور تنها فیلم کمدی روی پرده‌ها که در آن امین حیایی، سیروس گرجستانی، مهران غفوریان، مهران رجبی، شهرام قاعدی، امیر نوری، لیلا اوتادی و علی مسعودی ایفای نقش می‌کنند 3میلیارد و 700میلیون تومان فروش داشته است.«سایه‌های موازی» به کارگردانی اصغر نعیمی نیز پس از 30روز نمایش رقمی معادل 280میلیون تومان فروش را از آن خود کرده است. در این فیلم که دومین فیلم در حال اکران از شهاب حسینی است، ابوالفضل پورعرب پس از سال‌ها در قاب جادویی سینما حضور یافته است.

«ربوده‌ شده» به کارگردانی بیژن میرباقری و با بازی نیکی کریمی و روزبه بمانی که از چهارشنبه (۳۱شهریور) اکران شده، در دو روز نمایش در ۱۰سالن سینما، فروشی در حدود ۴۰میلیون تومان داشته است.

همچنین «رفقای خوب» به کارگردانی مجید قاری‌زاده دیگر فیلمی است که به‌تازگی به اکران درآمده است. تازه‌ترین اثر قاری‌زاده توانست طی 9روز اکران 12میلیون تومان فروش داشته باشد.

«اروند» ساخته پوریا آذربایجانی که به جای فیلم «نیمه‌شب اتفاق افتاد» روی پرده سینماها رفت، داستان یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس است که حالا 27سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره هم‌رزمانش روزگار می‌گذراند. همراه شدن او با یک گروه تفحص اما اتفاقات تازه‌یی را در این جریان سیال ذهن وارد می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر