ظرفیت تولید فولاد خام به 10.3‌میلیون تن خواهد رسید

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۳۶

بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه کمیته مدیریت شرکت فولادمبارکه و در جمع اعضای این کمیته با تاکید بر حفظ سهم 50درصدی تولید فولاد خام گفت: بهره‌برداری از طرح‌های توسعه، میزان فولاد خام در گروه فولاد مبارکه را به 10.3‌میلیون تن خواهد رساند.

وی افزود: برای فولاد مبارکه یک افتخار و مزیت است که پروژه‌های طرح، توسعه و تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر را در بدترین شرایط دوران فولاد مبارکه از نظر قیمت‌های داخلی و بازار جهانی به بهره‌برداری و تولید رسانده و این موفقیت‌ها چیزی نیست جز روحیه جهادی، تلاش، همدلی و همکاری در بین تمام سطوح فولاد مبارکه.

سبحانی با اشاره به راه‌اندازی اولیه ماشین ریخته‌گری شماره5 و با تقدیر و تشکر از معاونت اجرای پروژه‌های توسعه، پیمانکاران و مشاوران این پروژه اظهار داشت: اجرای این پروژه با پیچیدگی‌های زیادی همراه بود که خوشبختانه با هماهنگی و برگزاری جلسات متعدد با چندین پیمانکار در زمینه‌های مختلف شروع به کار شد که با تلاش و پشتکار در کوتاه‌ترین زمان ممکن ما شاهد تولید آزمایشی این ماشین بودیم، بنابراین در این مرحله از بهره‌بردار این پروژه، یعنی مدیریت فولاد‌سازی و ریخته‌گری مداوم انتظار می‌رود با انجام برنامه زمانبندی نسبت به افزایش ذوب اقدام شود تا در ادامه با رفع مشکلات شناسایی شده، بتوان 24ساعته و بدون وقفه براساس سفارش مبادرت به تولید کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به مزیت‌های این ماشین ریخته‌گری و افزایش بهره‌وری 8درصدی تولید ناحیه نوردگرم، توجه به ایمنی را در شرکت بسیار مهم و ضروری خواند و افزود: مدیران، سرپرستان و مسوولان در نواحی مختلف ‌باید در مورد مسائل ایمنی نواحی حساسیت فوق‌العاده‌یی داشته باشند، ضمن اینکه درخصوص جابه‌جایی نیروها در نواحی مختلف نیز حتما ‌باید فرد آموزش‌های ایمنی و دستورالعمل‌های لازم را بداند و مرتب ارزیابی شود.

سبحانی در پایان با تقدیر از عملکرد خوب گروه تعمیرات واحد گندله‌سازی، احیای مستقیم و مواد اولیه مدول C و D، از عملکرد معاونت خرید تشکر کرد و افزود: در این معاونت باتوجه به شرایط کسب‌وکار و کاهش قیمت‌ها، با بازنگری در قراردادهای پیمانکاران، کاهش هزینه قابل ملاحظه‌یی برای شرکت به دست آمد، ضمن اینکه با کنترل موجودی انبارها، شناسایی کالاهای مازاد بر نیاز و تعیین تکلیف کالاهای راکد اقدامات موثری در مدیریت بهتر بر نقدینگی و هزینه‌ها به‌عمل آمد.

بنابر این گزارش، در ابتدای این جلسه مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست با ارائه گزارشی، عملکرد مردادماه واحدهای مختلف شرکت در حوزه HSE را تشریح کرد. همچنین معاون بهره‌برداری و مدیران نواحی تولیدی گزارشی از وضعیت شاخص‌های تولید و کیفیت در نواحی مختلف ارائه کرد و سپس معاونان مختلف شرکت ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت در مردادماه 95، برخی از موارد مورد اشاره در گزارش مدیران تولید را پاسخ دادند.

آموزش سیستم مدیریت ارتباط با تامین‌کنندگان

در خبری دیگر از برنامه‌ریزی‌های اجرایی شرکت فولاد مبارکه، حسین کبیری کارشناس برنامه‌ریزی خرید از آموزش و آشنایی بیش از 400تامین‌کننده فعال فولاد مبارکه اصفهان با سیستم مدیریت ارتباط با تامین‌کنندگان (SRM) خبر داد و گفت: برای تمامی نیازهای ارتباطی تامین‌کنندگان با شرکت فولادمبارکه در حوزه خرید، سیستمی به نام مدیریت ارتباط با تامین‌کنندگان (SRM) طراحی شده که با استفاده از آن از حضور فیزیکی تامین‌کنندگان در شرکت و برقراری تماس‌های تلفنی مکرر با واحدهای خرید جهت پیگیری مسائل، جلوگیری شده و تامین‌کننده می‌تواند به صورت به‌روز شده از آخرین اطلاعات مورد نیاز در سیستم استفاده کند.

وی افزود: پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه ارتباطات الکترونیکی در عصر حاضر و امکانات به وجود آمده در این راستا، باعث سرعت بخشیدن به انجام کارها شده و سازمان‌ها در رقابتی آشکار سعی در به خدمت گرفتن تسهیلات ایجاد شده به واسطه کار با سیستم‌های الکترونیکی می‌کنند، بدین منظور شرکت فولاد مبارکه به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه استفاده و به کارگیری سیستم‌های نوین الکترونیکی از این قاعده مستثنی نبوده و همواره سعی کرده سیستم‌های اطلاعاتی با نگرش بر این منظر را طراحی کند.

کارشناس برنامه‌ریزی خرید تصریح کرد: این واحد به‌عنوان مدیریت منابع تامین و درگاه ورودی تامین‌کنندگان در شرکت فولاد مبارکه، ارتباط تنگاتنگی با تامین‌کنندگان دارد. در سال‌های اخیر جهت مدیریت اطلاعات منابع تامین و ارتباط با تامین‌کنندگان، از سیستم MIS استفاده می‌شد که این سیستم جهت ایجاد ارتباطی دوسویه با تامین‌کنندگان مناسب نبوده و نحوه برقراری ارتباط به صورت Off Line صورت می‌گرفت، به همین خاطر نیاز به حضور تامین‌کنندگان در شرکت فولاد مبارکه جهت انجام هر نوع فعالیت مانند ثبت نام، دریافت اطلاعات استعلام و سفارشات و پرداخت‌های انجام شده را ضروری می‌نمود، ولی خوشبختانه با راه‌اندازی سیستم EIS امکانات متعددی در این رابطه در اختیار واحد برنامه‌ریزی خرید قرار گرفت که از آن جمله تغییرات کلی در ساختار ثبت نام و ارزیابی تامین‌کنندگان در سیستم به صورت

On Line و همچنین امکان دسترسی به اطلاعات پرداخت‌ها، سفارشات دارای تاخیر، استعلام‌ها و سفارشات جاری به صورت الکترونیکی جهت تامین‌کنندگان فعال را می‌توان نام برد.

حسین کبیری با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: از آنجایی‌که شرکت‌های متعددی برای استفاده از این سیستم تقاضای برگزاری آموزش جهت آشنایی با امکانات آن را داشتند، واحد برنامه‌ریزی خرید اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی این سیستم در محل دفتر اصفهان کرد. بدین منظور طی 12جلسه از ابتدای سال 1395 تاکنون بیش از 400تامین‌کننده فعال در زمینه‌های کاری مختلف به این جلسات دعوت شده و نحوه ثبت‌نام و طریقه استفاده از امکانات سیستم مدیریت ارتباط با تامین‌کنندگان (SRM) برای ایشان تشریح شد.

وی همچنین اضافه کرد: درخصوص آموزش‌های مورد نیاز برای تامین‌کنندگان فعال در سراسر کشور برنامه‌ریزی لازم انجام شده که انشاءالله تا پایان سال 1395 این آموزش‌ها اجرا خواهد شد. طی برگزاری 4روزه نمایشگاه بین‌المللی متالورژی در محل پل شهرستان طبق برنامه از پیش تعیین شده روزانه کارگاه آموزشی جهت تامین‌کنندگان متقاضی همکاری با شرکت فولاد مبارکه برگزار شد تا تامین‌کنندگانی که در نمایشگاه حضور داشته یا جهت بازدید شرکت کردند، با نحوه ثبت‌نام و استفاده از امکانات سیستم مدیریت ارتباط با تامین‌کنندگان آشنا شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر