دارایی 422میلیاردی ثروتمندان دنیای تکنولوژی

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۲۷

گروه گوناگون| نشریه فوربس هر ساله آماری از افراد ثروتمند و شناخته شده را ارائه می‌کند. نگاهی به آمار منتشر شده امسال به خوبی یک نکته را تایید می‌کند؛ بیشترین آمار این افراد ثروتمند مربوط به فعالان عرصه تکنولوژی است. نگاهی به لیست اخیر فوربس، نشان از بالا بودن ثروت خالص افرادی دارد که در حوزه تکنولوژی مشغول به کار بوده یا اقدام به کارآفرینی در این حوزه کرده‌اند.

در راس این ثروتمندان و میلیاردرهای حوزه تکنولوژی، بیل‌گیتس با ثروت خالص 78میلیارد دلار قرار دارد. این گزارش تاکید کرده است که بیل‌ گیتس نه تنها نخستین فرد ثروتمند در حوزه تکنولوژی است، بلکه باید او را به صراحت ثروتمندترین مرد دنیا نیز دانست. این، برای چندمین سال متوالی است که گیتس عنوان ثروتمندترین مرد جهان را در اختیار دارد. در رتبه دوم، «جف بنوز» مدیرعامل آمازون قرار دارد که ثروتی معادل 66.2میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است. او با کمی اختلاف، در رتبه بعد از گیتس قرار دارد و دومین مرد ثروتمند در حوزه تکنولوژی است. رتبه سوم همانطور که پیش‌بینی می‌شد، به «مارک زاکربرگ» خالق فیس‌بوک اختصاص دارد. او 54میلیارد دلار دارایی خالص دارد و سومین فرد ثروتمند در حوزه تکنولوژی است.

در رتبه چهارم این جدول، نام لری الیسون مدیرعامل شرکت اوراکل قرار دارد. او 51.7میلیارد دلار دارایی خالص را به نام خود در این جدول ثبت کرده است. در این میان، رتبه پنجم و ششم ثروتمندان حوزه تکنولوژی مربوط به دو فردی است که بانیان اصلی شرکت گوگل هستند. «لورنس لری پیج» و «سرگئی برین» روزگاری موتور جست‌وجوی گوگل را بنا نهاده بودند و حالا نامشان در میان ثروتمندان حوزه تکنولوژی قرار دارد. آن‌طور که سایت آماری «استاتیستا» بیان کرده است، پیج و برین هر کدام 39 و 38.2میلیارد دلار را به عنوان دارایی خالص خود به ثبت رسانده‌اند و رتبه‌های پنجم و ششم را در میان 10 فرد ثروتمند در حوزه تکنولوژی در اختیار دارند.

در انتهای جدول نام افراد دیگری در حوزه تکنولوژی دیده می‌شود که از آن جمله می‌توان به «استیو بالمر» مدیرعامل سابق مایکروسافت اشاره کرد. او رقمی معادل 27.7میلیارد دلار را به عنوان ارزش دارایی‌های خود ثبت کرده است. هرچند که اختلاف ثروت او با رده بالای جدول بسیار زیاد است اما بازهم در میان 10 فرد ثروتمند دنیای تکنولوژی قرار دارد. بعد از بالمر، «جک ما» بنیانگذار علی‌بابا در این لیست قرار دارد. هرچند که باید او را جزو سه فرد انتهای لیست دانست اما رقمی در حدود 25.8میلیارد دلار به عنوان دارایی او به ثبت رسیده است.

«ما هوآتنگ» دیگر میلیاردر دنیای تکنولوژی است که در انتهای لیست قرار دارد. او که موسس شرکت «تنسنت» است، رقمی معادل 22میلیارد دلار را به عنوان دارایی خالص خود به ثبت رسانده است. شرکت تنسنت پس از گوگل، آمازون و آی‌بی چهارمین شرکت‌ بزرگ اینترنتی جهان است. شاید بر همین اساس هم نام موسس آن بعد از بنیانگذاران شرکت‌هایی همچون گوگل و آمازون قرار دارد.

آخرین فردی که در این لیست می‌توان به آن اشاره کرد، «مایکل دل» بنیانگذار شرکت رایانه‌یی «دل» است. او که در پیش‌بینی سال 2009 نشریه فوربس، بیست‌و‌پنجمین فرد ثروتمند جهان بود، حالا در میان 10 فرد ثروتمند حوزه تکنولوژی قرار دارد. دارایی او چیزی در حدود 20میلیارد دلار برآورد شده است. نکته مهم‌تر آنکه او نزدیک به ۱۰۰میلیون دلار از ثروت شخصی خود را خرج وقف به مراکز علمی و پزشکی در تگزاس کرده است. هرچند که این روال پیش از این از سوی زاکربرگ خالص فیس‌بوک نیز دیده شده بود به‌طوری که او 99درصد سهام شرکت خود را وقف کارهای خیریه کرد.

او در کنار افرادی همچون بیل‌ گیتس و مارک زاکربرگ، جزو ثروتمندان دنیای تکنولوژی است. مجموع دارایی این 10 نفر چیزی در حدود 422میلیارد دلار است که کل ثروت خالص 10میلیاردر بزرگ دنیای تکنولوژی را نشان می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر