روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۶۹

مقام‌های انگلیس باید پاسخگوی افکارعمومی جهان باشند- ایرنا| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با رد ادعاهای معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در بحران یمن گفت: در حالی که مسوولیت حملات نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در کشتار کودکان یمنی امری مسلم و محرز است، مقام‌های انگلیس به عنوان یکی از دو کشور اصلی تامین‌کننده سلاح برای این ائتلاف کودک‌کش باید پاسخگوی افکارعمومی جهان باشند و به صراحت اعلام کنند و توضیح دهند چرا با وجود قطعنامه پارلمان اروپا مبنی بر منع فروش سلاح به عربستان همچنان به سیاست ضد انسانی و سوداگرانه خود در کمک تسلیحاتی به کشورهای متجاوز به یمن ادامه می‌دهند؟!

توصیه ولایتی به گروه‌های سیاسی- ایسنا| علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بخش بین‌الملل چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه «گروه‌های سیاسی باید از انجام هر کاری که موجب تفرقه و اختلاف می‌شود، پرهیز کنند»، اظهار کرد: این اتحاد برای پیشرفت کشور ضروری است.

پیام اخیر ایران برای مقامات سعودی درباره سوریه - فارس| وبگاه خبری الثبات لبنان در گزارشی به نقل از این دیپلمات عمانی که هویتش را فاش نشده، نوشت که ایران گفته که به هیچ قیمتی اجازه نمی‌دهد، اهداف عربستان در سوریه به خصوص در حلب محقق شود. الثبات در ادامه این گزارش افزود: منابع رسانه‌یی در روسیه از جمله سایت «ترود»، از زلزله‌یی قریب‌الوقوع [در جنوب حلب] خبر می‌دهند که ارکان ائتلاف «جیش الفتح» و گروه اصلی آن «جبهه النصره» (جبهه فتح‌الشام) را در ادلب مقر اصلی آن خواهد لرزاند.

آنچه با امضای نوبخت به مجلس ارسال شده اصلاحیه برنامه ششم نیست-ایسنا| بعد از انتقاداتی که درباره ارسال لایحه برنامه ششم با امضای نوبخت در فضای مجلس ایجاد شد، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری در تشریح این ماجرا گفت: آنچه اکنون با امضای دکتر نوبخت به مجلس ارسال شده است، اصلاحیه لایحه برنامه ششم توسعه نیست بلکه نظر کارشناسی و اسناد پشتیبانی مربوط به همان لایحه‌یی است که قبلا با امضای رییس‌جمهوری تقدیم مجلس شده بود.

حسینعلی امیری دیروز در خصوص اظهارات پزشکیان نایب‌رییس مجلس افزود: لایحه برنامه ششم توسعه پیش از این با امضای آقای رییس‌جمهوری به مجلس ارسال و اعلام وصول شده است.

زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری 22 الی 26 فروردین 96-ایرنا| علی پورعلی‌مطلق

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور خبر داد: داوطلبان نامزدی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توانند طبق زمانبندی انتخابات از 22 الی

26 فروردین 96 برای ثبت‌نام اقدام کنند.

پورعلی‌مطلق افزود: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان، نامزدها می‌توانند از 8 الی 27 اردیبهشت ماه به تبلیغات انتخاباتی بپردازند. وی ادامه داد: بر اساس قانون، تبلیغات نامزدها روز 28 اردیبهشت ماه یعنی یک روز قبل از برگزاری انتخابات ممنوع است.

ارسال گزارش کمیسیون امنیت از برجام به صحن علنی تا ماه آینده-خانه ملت| علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص تهیه گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از اجرای برجام گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت، هر6ماه یک‌بار باید گزارشی از اجرای برجام به صحن علنی ارائه دهد. بنابراین گزارش کمیسیون از برجام تا یک ماه آینده آماده و به صحن علنی ارسال می‌شود. نماینده بروجرد ادامه داد: بر این اساس قرار است، هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جهت تکمیل گزارش، بازدید میدانی از تاسیسات هسته‌یی نطنز و فردو داشته باشند و به استان‌های اصفهان و مرکزی سفر کنند. این سفر دوشنبه هفته آینده انجام

خواهد شد.

رایزنی 3جانبه درباره کریدور شمال- جنوب- تسنیم| الهام علی‌اف رییس‌جمهور آذربایجان از رایزنی و مذاکره روسای جمهوری روسیه، ایران و آذربایجان در خصوص پروژه بین‌المللی راهگذر حمل‌ونقل شمال- جنوب خبر داده است. سرویس مطبوعاتی دفتر علی اف به نقل از وی اعلام کرد: روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان در نشست سه‌جانبه اخیر در باکو درباره اهمیت پروژه کریدور شمال-جنوب بحث و تبادل نظر کردند.

وی افزود: آذربایجان در اجرای پروژه راهگذر شمال جنوب مشارکت می‌کند. این پروژه در این نشست مورد بحث و مذاکره قرار گرفت. اجرای این پروژه صدها میلیون دلار عاید کشورمان خواهد کرد.

کسانی که زبان و عملشان بر اساس انقلاب است باید در راس امور قرار گیرند-ایلنا| سردار علی فدوی در مراسم یادواره ۱۰۰۰ شهید شرق شهرستان اصفهان با بیان اینکه کسانی که اساس و مبنا، زبان و عملشان بر اساس انقلاب اسلامی است باید در راس امور قرار گیرند، اظهار کرد: امروز رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای جمهوری اسلامی نه تنها جغرافیای سرزمینی ایران بلکه همه جغرافیای جهان اسلام و قلب جهان اسلام را در بر گرفته است؛ باید بر دامن‌های پاکی که این شهدا را در دامان خود پرورد‌ند و این عظمت را آفریدند، در

راس باشند.

وی با طرح این سوال که در رابطه با دفاع مقدس چرا این افتخار و عظمت به وجود آمد، تصریح کرد: باید پرسید چرا کسانی که خود را ابرقدرت عالم می‌دانند و قسمت اعظمی از دنیای کنونی این ابرقدرتی را به رسمیت می‌شناسند، در برابر انقلاب اسلامی اینچنین خود را

ناتوان می‌بینند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر