اخبار

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۹۶۲

اوراق وام مسکن نخرید

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه دلیل عمده افزایش قیمت اوراق وام مسکن کاهش عرضه در بازار بود، گفت: در دو هفته آینده نرخ اوراق تسهیلات مسکن به کانال 90‌هزار تومان بر می‌گردد و به مردم توصیه می‌کنیم یک الی دو هفته از خرید اوراق تسهیلات مسکن خودداری کنند.

محمدحسن مرادی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به افزایش قیمت یک‌باره اوراق وام مسکن، گفت: در یکی، دو هفته آینده قیمت اوراق می‌شکند و به‌طور قطع با افزایش انتشار، قیمت اوراق در روزهای آینده به کانال 90‌هزار تومان بازمی‌گردد. مرادی ادامه داد: هرچند بخشی از رشد قیمت‌ها به افزایش تقاضا برای خرید اوراق بر می‌گردد اما دلیل اصلی، کاهش انتشار این اوراق است. مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن گفت: منابع این حساب کاهش یافته بود اما در دو هفته آینده منابع تزریق و عرضه اوراق افزایش می‌یابد. وی تاکید کرد: یکی از حساب‌ها از حساب اوراق تسهیلات مسکن خارج شده بود و به دلیل کسری منابع در حساب اوراق تسهیلات نتوانستیم اوراق بیشتری عرضه کنیم، اما منابع تامین شده و در روزهای آینده با کاهش قیمت اوراق مواجه می‌شویم. مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن گفت: در حال حاضر برای دریافت وام 60میلیون تومانی خرید مسکن باید 120برگ اوراق 500‌هزار تومانی تهیه شود.


تلاش ایرباس و بویینگ

برای اخذ مجوز «اوفک»

علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفته است شرکت‌های هواپیمایی ایرباس و بویینگ در تلاش برای دریافت مجوز «اوفک» هستند و در عین حال طرف امریکایی پاسخ سوالات شرکت‌های ایرانی را داده است که این نشان از ادامه روند مثبت کار دارد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص آخرین وضعیت قرارداد خرید هواپیما ضمن ارزیابی مثبت از روند انجام آن گفته است: ارتباطات مالی و دریافت مجوز «اوفک» تا حدودی روند کار را کند کرده است به‌طوری که هم‌اکنون در پرداخت‌ها مشکل داریم و باید به شکلی از طریق سیستم بانکی برطرف شود. وی توضیح داده است: اطلاعاتی که

به صورت رسمی داریم، حاکی از آن است که شرکت‌های هواپیمایی ایرباس و بویینگ در پی دریافت مجوز برای فروش هواپیما به ایران هستند و هیچ‌گونه علامت منفی تاکنون ارسال نشده است. عابدزاده گفت: توافقی که انجام شده است، ادامه دارد ضمن اینکه در همین چند هفته اخیر مکاتباتی بین برخی شرکت‌های هوایی ایران و اف‌ای امریکا صورت گرفته که طرف امریکایی پاسخ سوالات شرکت‌های ایرانی را داده است که این نشان از ادامه روند مثبت کار دارد. عابد‌زاده با اعلام اینکه برخی کمپانی‌هایی که تعمیر‌کننده قطعات یدکی و موتور هواپیما هستند هم‌اکنون تعمیر موتور و قطعات را می‌پذیرند، گفته است: در مجموع برای حمل و نقل صنعت هوایی نکات مثبت زیادی وجود دارد و روزنه امیدی برای صنعت هوایی کشور آغاز شده است.


سرمایه‌گذاری ۱۲۰میلیاردی بخش خصوصی در بندر خرمشهر

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در ادامه بازدیدهای میدانی خود به بندر خرمشهر رفته است و با اعلام اینکه در حال حاضر در بندر خرمشهر ٤٠میلیارد تومان پروژه در دست اجرا وجود دارد، تصریح کرد: بخش خصوصی نیز در حال سرمایه‌گذاری ١٢٠میلیارد تومانی در این بندر است.

به گزارش ایرنا، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بعد از بازدید از پروژه‌های توسعه‌یی و عمرانی بندرخرمشهر گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری و پس از رفع تحریم‌های بنادر ایران و خطوط کشتیرانی اقداماتی را برای توسعه در این حوزه انجام داده است. سعیدنژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر در بندرخرمشهر ٤٠میلیارد تومان پروژه در دست اجرا وجود دارد، تصریح کرد: بخش خصوصی نیز در حال سرمایه‌گذاری ١٢٠میلیارد تومانی در این بندر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها که می‌تواند در توسعه و افزایش ظرفیت بندر خرمشهر نقش جدی داشته باشد، میزان اشتغال هم در این بندر افزایش یابد.


تامین اعتبارات لازم برای تکمیل طرح توسعه‌ شهر فرودگاهی

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) ظرفیت خوبی برای کشور محسوب می‌شود، گفت: به دلیل عدم‌حمایت‌های مالی خروجی قابل ‌انتظاری از این مجموعه دیده نمی‌شود به همین دلیل به مسوولان فرودگاه امام(ره) قول می‌دهیم، اعتبارات لازم برای تکمیل طرح توسعه‌یی شهر فرودگاهی داده شود. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدرضا رضایی‌کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس در نشست مشترک با مسوولان عالی سازمان هواپیمایی کشور و همچنین فرودگاه امام‌خمینی(ره) که در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: مجلس مصمم به پیشبرد اهداف شهر فرودگاهی است و به همین دلیل است که کمیسیون عمران نخستین پروژه بازدید خود را در دوره جدید به فرودگاه امام خمینی(ره) اختصاص داد.

وی ادامه داد: در قانون برنامه پنجم توسعه آمده بود که شهر فرودگاهی امام(ره) قرار است شهری مدرن با کارکردهای اقتصادی و تجاری شود که به عنوان آبروی نظام و تقویت‌کننده کشور باشد و بتواند بستری را برای اشتغال فراهم کند، با این‌حال شاهد هستیم که به دلیل عدم تخصیص منابع مالی از این هدف دور ماندیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر