نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان صنعتی رکورد زد

۱۳۹۳/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۷۶

ایسنا براساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده، فارغ‌التحصیلان رشته‌ صنعت و فرآوری در بین 23رشته دانشگاهی دارای بیشترین نرخ بیکاری هستند. آماری که نشان می‌دهد با وجود جذابیت برخی از رشته‌های دانشگاهی مرتبط با صنعت مانند مهندسی صنایع، اشتغال در این حوزه بسیار دشوار است. براساس تازه‌ترین تحقیق انجام شده ازسوی سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی بیشترین تعداد بیکاران در رشته‌های مهندسی، ساخت و تولید با 251هزار و 402نفر است. براین اساس نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان رشته صنعت و فرآوری بالغ بر 4/30درصد است. همچنین یکی دیگر از رشته‌های مرتبط با بخش صنعت یعنی صنعت و فناوری نیز دارای یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری معادل 2/22درصد است.

آمار بیکاری بالای فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنعتی در حالی مطرح شده که بخش صنعت و معدن کشور همچنان در رکود بسر می‌برد و تازه این بخش در بهار امسال توانست رشد را تجربه کند.

براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی در سه‌ماهه نخست امسال رشد اقتصادی کشور به 6/4درصد رسید که به‌تبع آن رشد بخش صنعت 10درصد و رشد بخش معدن نیز 5/10درصد اعلام شد.

ازسوی دیگر آمار نگران‌کننده بیکاران در بین فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنعتی نشان می‌دهد که بسیاری از مشاغل ایجاد شده در بخش صنعت و تولید نیز لزوما منجر به اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان این حوزه نشده است و این نشان می‌دهد که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به‌غیر از دانشی که می‌آموزند به‌کسب تجربه در طول دوران تحصیل نیز نیاز دارند تا بتوانند بعد از تحصیل با تجربه کاری بیشتری وارد مشاغل مرتبط با رشته خود شوند. اتفاقی که به‌نظر می‌رسد در دوران رکود کمتر به آن توجه شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر