کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۴۶۸

فاصله گرفتن از مدیریت محلی و غیریکپارچه

پاون معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: در امر خدمات‌رسانی آب و برق باید از مدیریت محلی و غیریکپارچه فاصله گرفت. علیرضا دایمی در نخستین سمینار تخصصی فناوری اطلاعات صنعت آب و برق بااشاره به اهداف برگزاری این سمینار، گفت: بحث یکپارچه‌سازی و کنترل و پایش مداوم اطلاعات از مشخصات استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی است، بنابراین ما ‌باید در امر خدمات‌رسانی در آب و برق از مدیریت محلی و غیریکپارچه فاصله بگیریم. وی همچنین بااشاره به شروع عصر دیجیتال و لزوم عبور از مدیریت سخت‌افزاری پیشین، اظهار داشت: دنیای امروز، دنیای دیجیتال و ارائه خدمات سریع، فوری و البته شفاف به شهروندان است؛ بر این اساس نمی‌توان با تکیه بر مدیریت‌های سخت‌افزاری عصر پیشین به ارائه خدمات باکیفیت و مناسب در عصر کنونی پرداخت.


پالایشگران مستقل چین خریدار ٢ میلیون بشکه نفت

شانا مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت، از فروش ٢میلیون بشکه نفت ایران به پالایشگران مستقل چینی خبر داد و گفت: این قرارداد بزرگ‌ترین و معتبرترین قرارداد فروش نفت به این پالایشگران است. سیدمحسن قمصری بااشاره به اینکه پالایشگران مستقل چینی یا همان خصوصی براساس قوانین چین نمی‌توانستند تا پارسال نفت وارد کنند، افزود: این پالایشگران هم‌اکنون اجازه واردات نفت پیدا کردند که رقم قابل‌توجهی است، منتها وضع این پالایشگران به‌گونه‌یی است که امکانات لجستیک و مالی ندارند. عضو هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران، فروش نفت به این پالایشگران را فرصت مناسبی برای افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی عنوان کرد و درباره فروش نفت از طریق ترافیگورا به این پالایشگران هم گفت: ترافیگورا یک قرارداد کوچک بلندمدت با ایران دارد که برای حمل محموله‌ها به مقاصد خاص حتما باید با ایران هماهنگ کرده و تاییدیه دریافت کند.


همکاری ایران و کره‌جنوبی در ساخت پتروپالایشگاه

شانا عضو هیات‌مدیره شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان از برنامه این شرکت برای امضای قرارداد تامین مالی و ساخت یک واحد پتروپالایشگاه با کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های کره‌یی خبر داد. علی سیفیان به شانا گفت: با هدف توسعه منطقه انرژی زیلایی واقع در مسجدسلیمان به‌عنوان هاب دوم پتروشیمی استان خوزستان، مذاکرات فشرده‌یی با شرکت‌های معتبر آلمانی، چینی و کره‌یی در حال انجام است. وی زمینه مذاکره با مشارکت شرکت‌های معتبر کره‌یی به رهبری شرکت ساموو کره‌جنوبی را تامین مالی و احداث یک واحد پتروپالایشگاه، واحدهای پایین‌دستی و تاسیسات جانبی دانست و گفت: این پترو‌پالایشگاه در کنار فاز نخست پروژه پتروشیمی مسجد‌سلیمان که روند ساخت آن پیشرفت مطلوبی دارد، احداث می‌شود.


تایید قرارداد خط انتقال آب طرح سد سرنی

شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران قرارداد خط انتقال آب سد سرنی پس از انجام مذاکرات مربوطه و تامین مستندات، توسط بانک توسعه اسلامی تایید شد. یک مقام مسوول در این شرکت با بیان این مطلب اظهار داشت: بانک توسعه اسلامی در مورخ 28تیرماه سال جاری پس از بررسی پیش‌نویس قرارداد خط انتقال آب طرح سد سرنی، آن را جهت ابلاغ به پیمانکار مورد تایید قرار داد. به گفته فرزاد هوانورد، این قرارداد که از محل وام بانک توسعه اسلامی تامین مالی می‌شود، توسط مشارکت «فراسان-آبسار» به‌عنوان پیمانکار با برآورد 436میلیارد ریال و طی مدت 24ماه اجرا خواهد شد. شایان ذکر است طرح سد سرنی در 34کیلومتری جنوب شرق شهرستان میناب در استان هرمزگان با هدف تامین آب شرب منطقه در حال احداث است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر