اخبار

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۴۵

سفر نمایندگان فیچ برای ارزیابی اقتصاد ایران

قائم مقام بانک مرکزی از سفر نمایندگان موسسه رتبه‌بندی فیچ به تهران خبر داد و گفت: این موسسه فعالیت‌های منظم خود در ارتباط با ایران را از سر گرفته است. به گزارش تسنیم، قائم مقام بانک مرکزی ایران گفت نمایندگان موسسه رتبه‌بندی فیچ اوایل ماه جاری از ایران دیدن کرده‌اند تا گزارشی در مورد ارزیابی خود از وضعیت اقتصاد این کشور تهیه کنند.

اکبر کمیجانی که در مصاحبه با بلومبرگ سخن می‌گفت افزود: «موسسه فیچ مرور تحولات در بخش‌های مالی، بانکی و بطور کلی شرایط کلان اقتصاد ایران را آغاز کرده است. این موسسه فعالیت‌های منظم خود در ارتباط با ایران را از سر گرفته است.» سخنگوی موسسه فیچ نیز تایید کرد که این موسسه در حال انجام مذاکراتی با ایران است اما از بیان زمان انتشار نخستین گزارش رتبه‌بندی این موسسه از اقتصاد ایران خودداری کرد.

کمیجانی در ادامه گفت: «بانک‌های اروپایی و آسیایی، از جمله بانک‌های بزرگ در حال بازگشت به ایران هستند. برخی بانک‌های متوسط و کوچک به فعالیت‌های خود در ایران شتاب بخشیده‌اند.»

وی در ارتباط با سیاست‌های دولت ایران در حوزه اقتصاد گفت: برای نخستین بار در ربع قرن گذشته تورم در ایران تک رقمی شده است. نرخ سود بانکی نیز از 18درصد به 15درصد کاهش یافته و طی هفته جاری نرخ سود تسهیلات بانکی را نیز کاهش داده‌ایم. به گفته کمیجانی پیش بینی می‌شود رشد اقتصادی ایران در سال جاری به 4 تا 4.5درصد برسد که تا حد زیادی در راستای پیش بینی‌های صندوق بین‌المللی پول در این باره قرار دارد. وی به تصمیم بانک مرکزی برای تک نرخی کردن ارز هم اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی در برنامه دارد که نرخ ارز را تا پایان سال جاری ایرانی تک نرخی کند. از زمان رفع تحریم‌ها صادرات نفت ایران تقریبا به سطح قبل از تحریم‌ها بازگشته است و شرکت‌های خارجی قراردادهایی با ایران امضا کرده‌اند. اما بانک‌های خارجی و بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از محدودیت‌های باقی مانده از ورود به بازار ایران خودداری کرده‌اند.

کمیجانی در پایان گفت: «ما در حالی که نرخ ارز را مدیریت و هدایت می‌کنیم سیاست‌های مالی و پولی تطابقی را هم به اجرا می‌گذاریم. ما در حال آماده کردن زمینه برای ورود به رشد بالاتر اقتصادی هستیم.»


هشدار بیمه مرکزی درباره فروش غیرمجاز کارت تخفیف

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص سوءاستفاده از نام این سازمان برای فروش غیرمجاز و نامعتبر کارت تخفیف بیمه‌نامه‌های شخص ثالث، بدنه اتومبیل و وسایل اطفای حریق به مردم هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع عموم هموطنان گرامی می‌رساند به دنبال برخی گزارش‌های رسیده، مشخص شد برخی افراد سودجو از طریق تماس تلفنی با شهروندان، خود را نماینده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران معرفی و در قبال اخذ مبالغ، اقدام به ارائه کارت تخفیف جهت صدور بیمه نامه‌های شخص ثالث و بدنه خودرو یا فروش لوازم اطفای حریق می‌کنند. بیمه مرکزی در اطلاعیه خود تاکید کرده است: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نهاد ناظر بر فعالیت شرکت‌های بیمه بازرگانی است بنابراین صدور بیمه‌نامه و ارائه خدمات بیمه‌‌یی در حوزه کاری بیمه مرکزی قرار ندارد؛ لذا افراد مذکور هیچگونه مجوزی از بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه نداشته و فعالیت اینگونه افراد یا شرکت‌ها غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی به دنبال دارد. بیمه مرکزی همچنین به هموطنان توصیه کرد برای خرید بیمه‌نامه مورد نیاز حتما به شعب یا نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های بیمه مراجعه کنند.


برندگان طرح «نقد برتر» بانک‌ پاسارگاد اعلام شدند

برندگان چهارمین دوره طرح «طرح نقد کنید هدیه بگیرید» که به ابتکار بانک‌پاسارگاد انجام شد، اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی بانک‌پاسارگاد خسرو رفیعی، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی این بانک ضمن اعلام این خبر گفت: پس از اعلام فراخوان چهارمین دوره طرح نقد برتر در آذرماه سال 1394 بیش از 10هزار نقد، نظر و پیشنهاد به دبیرخانه رسید. هیات داوران ضمن بررسی دقیق تک ‌تک نقدها و نظرها در مجموع 180نقد برتر و سازنده را در 4سطح نقدهای طلایی (10نفر)، نقره‌یی (20نفر)، برنزی (50 نفر) و منتخب (100نفر) انتخاب کردند. وی درخصوص جوایز این طرح تصریح کرد: به هر یک از برگزیدگان 4 سطح فوق به ترتیب 10میلیون ریال، 7میلیون و 500 هزار ریال،

5 میلیون ریال و یک میلیون ریال تعلق خواهد گرفت. وی ادامه داد: این طرح به ابتکار بانک‌پاسارگاد و به دنبال استقبال بسیار خوب هم‌میهنان گرامی از طرح‌های نقد برتر بانک‌پاسارگاد در سال‌های گذشته و طی فراخوانی به مناسبت پایان دهمین سال فعالیت برای چهارمین سال متوالی برگزار شد که با استقبالی کم‌نظیر مواجه شد. وی افزود: طرح نقد برتر در راستای اعتقاد مدیران این بانک به لزوم گسترش فرهنگ انتقاد و نقدپذیری است. از این‌ رو از کلیه پیشنهادها، نقدها و نظرهای هموطنان خود استقبال کرده، تک‌ تک آنها را به طور دقیق مطالعه و بررسی می‌کنند و ضمن سرلوحه قرار دادن آن نسبت به اجرایی شدن کلیه پیشنهادها و نقدها در واحدهای مختلف بانک اقدام خواهند کرد.


اخلاقی، مدیرعامل بانک ملت شد

به گفته روابط عمومی وزارت اقتصاد با استعفای مدیران عامل بانک‌های ملت و صادرات موافقت شده و جانشین یکی از بانک‌ها به صورت قطعی انتخاب و دیگری نیز طی ساعات آینده اعلام خواهد شد. به دنبال اعتراضاتی که در زمینه دریافتی‌های مدیران عامل بانک‌های ملت و صادرات مطرح شد هر دو استعفا کرده و به گفته روابط عمومی وزارت اقتصاد اکنون در جلسه‌یی که هیات‌مدیره بانک ملت تشکیل داده با درخواست استعفای علی رستگار موافقت شده و هادی اخلاقی به عنوان جانشین وی انتخاب شد. همچنین به گفته روابط عمومی وزارت اقتصاد سیاوش زراعتی نیز به زودی به عنوان جانشین اسماعیل لله‌گانی، مدیرعامل بانک صادرات معرفی می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر