تولید 8میلیونی پتروشیمی در 2 ماه اول سال

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۱۱۹

آنا

مجتمع‌های پتروشیمی تا پایان اردیبهشت ماه موفق شدند بیش از 8میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی را روانه بازارهای داخلی و بین‌المللی کنند. روند رو به رشد تولید محصولات پتروشیمی کشورمان همچنان ادامه دارد و مجموع کل تولید پتروشیمی‌ها در اردیبهشت ماه امسال بیش از 4میلیون و 200هزار تن رسید و در مجموع تا پایان دومین ماه سال95 کل تولید به بیش از 8میلیون و 632هزار تن رسید. آمارها حاکی از آن است که بالاترین عملکرد تولید را در اردیبهشت ماه، مجتمع‌های پتروشیمی بیستون، مهر، تبریز و نوری به خود اختصاص دادند. براساس این گزارش، فروش داخلی ماه گذشته پتروشیمی‌ها به بیش از 1393‌هزار تن و به ارزش بیش از 21114میلیارد ریال رسید و صادرات محصولات متنوع پتروشیمی کشورمان نیز به بیش از یک‌‌میلیون‌و869‌هزار تن به ارزش 869میلیون‌و685‌هزار دلار رسید.

این گزارش می‌افزاید: 20 مجتمع پتروشیمی (منطقه ماهشهر) در مجموع بیش از یک‌میلیون‌و500‌هزار تن محصول را در اردیبهشت ماه امسال تولید کردند. همچنین 14 مجتمع تولیدی واقع در (منطقه پارس جنوبی)، در اردیبهشت ماه امسال در مجموع بیش از 2میلیون تن محصول را تولید کردند که به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد. برپایه این گزارش، تولید دیگر مناطق نیز رقمی بیش از 686‌هزار تن در دومین ماه سال بود.

در منطقه ماهشهر به ترتیب مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام بیش از 398‌هزار تن، پتروشیمی مارون با 365‌هزار‌ تن، و پتروشیمی رازی با 168‌هزار تن، بالاترین میزان تولید در اردیبهشت ماه برخوردار بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر