ایران به توافق هسته‌ای پایبند است

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۰۸

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران به توافق هسته‌یی پایبند است.

به گزارش ایرنا، آمانو روز جمعه در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست افزود: کار دشوار تایید انجام تعهدات توافق هسته‌یی سال‌ها طول می‌کشد. این (توافق) هنوز شکننده است؛ رسیدن به توافق بسیار مهم بود، ولی پا برجا نگهداشتن آن نیازمند کوشش فراوانی است.

آمانو در ادامه به سرزمین پهناور ایران اشاره کرد و تعداد ناظران این سازمان برای بازرسی از اماکن مورد نظر را ناکافی دانست.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این حال تصریح کرد: راستی‌آزمایی برنامه هسته‌یی ایران کار بسیار بزرگی است و کارشناسان این سازمان با تلاش و کوشش بسیار سخت در حال کار هستند.

آمانو در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع پارچین اشاره کرد و گفت: انکارهای تهران در خصوص آزمایش‌هایی که در گذشته انجام شده از نظر آژانس بین‌المللی اتمی نامعتبر است؛ اما آنچه اکنون بسیار اهمیت دارد، این است که چنین اقدامات و آزمایش‌هایی دیگر در پارچین انجام نمی‌شوند. من آنجا رفتم و تقریبا خالی بود. با اطمینان می‌توانم، بگویم که آزمایش در اتاقک انفجاری انجام نمی‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گذشته در وین اعلام کرد که با آغاز به کار نشست فصلی شورای حکام در ششم ژوئن (17 خرداد) موضوع ایران نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر