اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۳۲

پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی

یک عضو فراکسیون امید مجلس از پیشنهاد و بررسی تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی در این فراکسیون خبر داد.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب گفت: صحبتی که در فراکسیون انجام شد بر این مبنا بود که کمیسیونی ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی تشکیل شود و به صورت دقیق کار عملیاتی و نظارت بر اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند اقتصاد مقاومتی را هم در برنامه‌های خود بگنجانند گفت: یکی از مباحثی که آقای عارف نیز به آن تاکید دارد بحث شکل‌گیری کمیسیون اقتصاد مقاومتی است تا یک پایگاه ثابتی در مجلس باشد و اطلاعات مورد نیاز را از وزارتخانه‌های مختلف جمع‌آوری کرده، آنالیز و تبدیل به برنامه کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس یادآور شد: در دولت آقای جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور مسوولیت امر مربوط به اقتصاد مقاومتی را به عهده دارند و مجلس هم باید برنامه‌های دولت و قوانین مجلس را همراستا کند.

حسین‌زاده همچنین درباره ورود مرکز پژوهش‌ها به دستور کار قرار دادن اقتصاد مقاومتی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس یک مرکز تئوریت و نظری است و می‌تواند برای مجلس پیشتیبان باشد و ضمن انجام مطالعات تطبیقی، اطلاعات لازم را در اختیار مجلس قرار دهد.


قاچاق کالا مانع تحقق مولفه‌های اقتصاد مقاومتی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مولفه‌های اقتصاد مقاومتی با وجود قاچاق کالا در این استان محقق نمی‌شود.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی سیستان و بلوچستان در زاهدان با تاکید بر جلوگیری از قاچاق کالا افزود: افرادی که به‌صورت قاچاق اقدام به ورود کالا می‌کنند باید شناسایی و به‌جای برخورد قهری از توان آنان در مسیر قانونی استفاده شود. وی بر کاهش جرایم مالیاتی تاکید کرد و گفت: موقعیت خاص این استان ایجاب می‌کند که با در نظر گرفتن قانون از تمام اختیارات و ظرفیت‌ها برای کاهش جریمه‌های مالیاتی استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: موضوع جرایم مالیاتی باید به‌صورت جدی پیگیری و برای همیشه در این استان حل شود.

رییس شورای گفت‌وگوی بخش دولت و خصوصی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای حل این مشکل باید به‌صورت مکرر هر 15 روز یک نشست برگزار شود. هاشمی با اشاره به نقش دادن مردم در اقتصاد مقاومتی افزود: از آنجایی که مردم نقش محوری در اقتصاد مقاومتی دارند باید توان مردمی در این استان نیز فعال شود. استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت اقتصاد مقاومتی در بازه زمانی کوتاهی به ثمر نشیند همان‌گونه که نباید از برجام این انتظار را داشت.

هاشمی خاطرنشان کرد: برجام توانست روابط 37 ساله ایران را با جهان بهتر کند و نتایج مثبت آن نیز در آینده مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: گرچه دولت توانست موفقیت‌های زیادی در عرصه جهانی کسب کند اما برخی حرکت‌ها همچون حمله به سفارت عربستان در تهران که یا به صورت عمد یا از روی جهل صورت گرفت سبب خسارت برای ایران اسلامی شد.

رییس شورای گفت‌وگوی بخش دولت و خصوصی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عملکرد دولت یازدهم در این استان مطلوب بوده و هیچ یک از طرح‌های بزرگ صنعتی آن از رونق خود نیفتاده است. استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به بهبود روابط با پاکستان ادامه داد: سیستان و بلوچستان در رساندن مبادلات ایران و پاکستان به پنج میلیارد دلار می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و باید برای محقق شدن این هدف به‌صورت جدی اقدام و راه را هموار کرد. هاشمی افزود: نباید اجازه داد تا قرارداد سه جانبه ایران، افغانستان و هند سبب مکدر شدن خاطر پاکستان شود و نیز سفیر ایران در این کشور باید زمینه بهبود روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را فراهم کند. رییس شورای گفت‌وگوی بخش دولت و خصوصی سیستان و بلوچستان بیان کرد: اقیانوس هند یک فرصت بی‌نظیر برای استان محسوب می‌شود که باید به‌نحو شایسته‌یی از آن استفاده کرد. استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک دبیرخانه دایمی اجلاس آیورا در چابهار مستقر شده است که این امر نیز فرصتی دیگر برای کشور محسوب می‌شود. هاشمی افزود: بیش از 2میلیارد و 100میلیون نفر در حاشیه اقیانوس هند در حال زندگی هستند. وی ادامه داد: مقرر شده است تا آذر سال جاری ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شهید بهشتی چابهار به 8.5میلیون تن ارتقا یابد که در صورت محقق نشدن این امر در آذر به‌طور حتم در بهمن سال جاری این امر رخ خواهد داد.


کشاورزی پایه اجرای اقتصاد مقاومتی در دهلران

امام جمعه دهلران گفت: کشاورزی پایه و اساس اجرای اقتصاد مقاومتی در این شهرستان است.

به گزارش فارس از دهلران به نقل از فرمانداری دهلران، حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی در نشست شورای اداری این شهرستان با تسلیت ایام ارتحال امام (ره) اظهار کرد: امام راحل توانستند در جایگاه نایبی امام زمان(عج) آرزوی انبیاء و اولیا الهی را تحقق بخشند. وی افزود: از مسوولان انتظار داریم با توجه به قرار گرفتن در آستانه سالروز ارتحال امام راحل فضاسازی شهر به مناسبت این ایام صورت گیرد.

امام جمعه دهلران با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: پایه و اساس اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است که با توجه به اینکه بیش از نیمی از محصولات کشاورزی استان در شهرستان دهلران تولید می‌شود، بنابراین اساس و ابزار اجرای اقتصاد مقاومتی در این شهرستان کشاورزی است. موسوی ادامه داد: علاوه بر کشاورزی، دامداری، نفت و گاز و فرآورده‌های آن سه صنعت بسیار مهم هستند که باید در سال اقتصاد مقاومتی به آنها پرداخته شود. وی خواستار پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان دهلرانی شد و تصریح کرد: از مسوولان جهاد کشاورزی این شهرستان که اهتمام جدی و ویژه‌یی در اجرایی کردن شعار سال و کمک به افزایش تولید محصولات کشاورزی داشتند، تشکر می‌کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر