روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۰۳

دیدار سفیر ایران با رییس بانک مرکزی ترکیه- ایسنا| ابراهیم طاهریان‌فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری ترکیه در دیدار با مراد چاتینکایا رییس جدید بانک مرکزی جمهوری ترکیه درخصوص توسعه همکاری‌های بانکی میان دو کشور گفت‌وگو کرد. در این دیدار دو طرف در مورد اهمیت ایجاد تسهیلات لازم برای اجرای تفاهم‌های انجام یافته در بیست‌وپنجمین کمیسیون مشترک دو کشور و ضرورت اجرایی شدن کلیه مفاد مورد توافق تاکید کردند. گفتنی است تشکیل کمیته مشترک بانکی، ضرورت رفع موانع و مشکلات موجود بانکی و موضوع تاخیر پرداخت بدهی شرکت گنت الکتریک به ایران ازجمله مهم‌ترین مباحث مطرح در این دیدار بود.

مدل بازسازی روابط میان کوبا و امریکا برای دیگر کشورها قابل تکرار نیست- ایسنا| ولادیمیر گونزالس کسادا سفیر جمهوری کوبا در تهران با حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور و سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک در محل این مرکز دیدار کرد. در این دیدار که نفر دوم سفارت کوبا، نماینده وزارت امور خارجه و مشاور امور سیاست خارجی مرکز نیز حضور داشتند، سفیر کوبا گزارش مشروحی از روند ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان هاوانا و واشنگتن ارائه کرد. گفتنی است در این دیدار حسام‌الدین آشنا نیز ضمن ستایش شخصیت برجسته فیدل و رائول کاسترو به‌عنوان قهرمانان مقاومت در برابر سلطه‌گری امریکا، تاکید کرد: مدل بازسازی روابط میان کوبا و امریکا لزوما برای دیگر کشورها قابل تکرار نیست.

انعقاد قرارداد ۶۰۰میلیون دلاری صادرات گاز با شرکت نروژی- ایلنا| فایننشال تایمز گزارشی از عقد قریب‌الوقوع یک قرارداد ۶۰۰میلیون دلاری بین شرکت گازی نروژی و شرکت پتروشیمی خارک خبر داد. مدیر شرکت نروژی گفت قرار است موسسه‌های مالی اروپایی ازجمله چند بانک آلمانی در تامین مالی این پروژه کمک کنند. این خبرگزاری در ادامه نوشت: سیاست‌های ایران در قبال پروژه‌های گاز مایع تغییرات زیادی را تجربه کرده است. دولت محمود احمدی‌نژاد تولید گاز طبیعی را متوقف کرد. اما دولت حسن روحانی علاقه خود را به ازسرگیری طرح تولید و صادرات گاز طبیعی مایع نشان داده است.

ایران و ارمنستان در آستانه لغو روادید 90روزه- آنا| دولت‌های ایران و ارمنستان به‌دنبال امضای توافقی برای لغو روادید بین دو کشور هستند. به گزارش آرمن پرس، براساس این گزارش مساله تایید این سند از جمله دستورکارهای جلسه دوم ژوئن (13خرداد) کابینه دولت ارمنستان است. امضای این سند ناشی از تقویت مناسبات دوجانبه و گسترش بازرگانی سودآور و مناسبات اقتصادی میان دو کشور است. براساس این توافق شهروندان ایران و ارمنستان می‌توانند بدون دریافت ویزا تا 90روز در دو کشور اقامت داشته باشند.

امریکا هیچ اعتراضی به قرارداد بندر چابهار هند و ایران ندارد- فارس| اشلی تلیس کارشناس ارشد اندیشکده «کارنگی» تصریح کرد، باوجود نگرانی هفته گذشته برخی سناتورهای کنگره، دولت باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا با امضای اخیر قرارداد هند و ایران برای توسعه بندر چابهار هیچ مخالفتی نکرده است. به گزارش پایگاه خبری اکونومیک تایمز، این کارشناس ارشد امریکا در این باره تصریح کرد: ‌«این پروژه بدون توجه به آنچه امریکا می‌گوید همچنان ادامه دارد زیرا هم برای هند و هم برای ایران بسیار دارای اهمیت است.»

اجرای حکم شلاق در قزوین، مطابق با آیین دادرسی بوده است-ایسنا| معاون اول قوه قضاییه گفت: اجرای حکم شلاق تعدادی دختر و پسر در قزوین مطابق با آیین دادرسی بوده است. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه جلسه دیروز مسوولان عالی قضایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درمورد اجرای حکم شلاق تعدادی دختر و پسر در قزوین برخی مدعی‌اند که تشریفات قانونی انجام نشده است، لطفا درخصوص رسیدگی به این پرونده توضیح دهید، گفت: حکم صادره در این رابطه منطبق با آیین دادرسی بوده است و اگر کسی اعتراض دارد بگوید به چه چیز آن معترض است.

سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد: عنوانی که تحت پارتی یاد می‌شود و عمدتا هم جوان و نوجوان شرکت می‌کنند شواهد و قرائنی هست که از هدایت این مجامع از جای دیگری خبر می‌دهند که نهادهای انتظامی این مساله را بررسی می‌کنند.

امیرعبداللهیان گزینه احتمالی سفارت در عمان- آنا| علی‌اکبر سیبویه سفیر ایران در عمان بعد از پایان ماموریت خود در عمان به تهران بازگشت. سیبویه پیش از این رییس اداره ترجمه وزارت خارجه و معاون سفیر ایران در تونس بوده و در سال1391 به‌عنوان سفیر عازم عمان شد. اخبار غیررسمی حاکی از آن است که حسین امیرعبداللهیان ‌معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه قرار است سفیر ایران در عمان باشد.

پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی در فراکسیون امید-ایسنا| عبدالکریم حسین‌زاده عضو فراکسیون امید مجلس از پیشنهاد و بررسی تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی در این فراکسیون خبر داد و گفت: صحبتی که در فراکسیون انجام شد بر این مبنا بود که کمیسیونی ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی تشکیل شود و به صورت دقیق کار عملیاتی و نظارت بر اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را انجام دهد. وی با بیان اینکه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند اقتصاد مقاومتی را هم در برنامه‌های خود بگنجانند، افزود: یکی از مباحثی که آقای عارف نیز به آن تاکید دارد بحث شکل‌گیری کمیسیون اقتصاد مقاومتی است تا یک پایگاه ثابتی در مجلس باشد و اطلاعات موردنیاز را از وزارتخانه‌های مختلف جمع‌آوری کرده، آنالیز و تبدیل به برنامه کند.

صداقت و نیت پاک شرط اصلی تبلیغ است-جماران| سیدحسن خمینی با تاکید بر «صفای باطن مبلغ» به‌عنوان شرط اصلی تبلیغ، خطاب به مدیران رسانه ملی گفت: اگر مخاطب حس کند قرار نیست نام شما مطرح شود، بلکه فقط می‌خواهید او به سعادت برسد و قرار نیست این سعادت نردبان ترقی‌تان شود یا مسوولیت‌تان تمدید شود و بر عزت‌تان افزوده شود؛ در این صورت حرف شما اثر می‌کند، اما اگر مخاطب احساس کرد در یک سخن چیزی عاید گوینده می‌شود سخن اثر نخواهد کرد. یادگار امام در دیدار رییس و مدیران سازمان صداوسیما، بااشاره به استفاده امام از عنوان «دانشگاه» برای صداوسیما، یادآور شد: صداوسیما که عنوان رسانه ملی را نیز همراه خود دارد یک دستگاه عظیم تبلیغاتی است و مهم‌ترین هدف آن تبیین و تبلیغ اهداف کلان نظام اسلامی است؛ گرچه اهداف دیگری هم دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر