گروه تشکلها رییس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری تهران گفت: نرخ عوارض طرح ترافیک و فعالیت موسسات حمل و نقل فاقد مجوز از اصلیترین معضلات این صنف است و تاکنون دستگاههای ذیربط برای حل این معضلات همکاری مطلوبی با اتحادیه نداشتهاند. محسن طاقدار افزود: متاسفانه با وجود پیشبینی قانونگذار درخصوص نظارت بر عملکرد اشخاص حقوقی به استناد ماده 5 قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب سال 68 مجلس که ادارات ثبت شرکتها را موظف میکرد قبل از تاسیس شرکت آیا مشمول قانون نظام صنفی است یا خیر؛ از مجامع امور صنفی جهت بررسی نوع فعالیت آنها استعلام میکردند و بدین ترتیب یک سیستم نظارتی از فعالان صنفی حقوقی به وجود آمده بود. وی با بیان اینکه در اصلاحات سالهای 82 و 92 متاسفانه این موضوع از متن قانون نظام صنفی حذف شد، تصریح کرد: حذف این ماده قانونی زمینه ثبت شرکتهایی شد که موضوع شرکت در حوزه فعالیتهای صنفی بوده و در هر جا و مکانی و بدون هر گونه نظارتی فعالیت کنند. این موضوع منجر به این شد که درحال حاضر با ثبت شرکت به فعالیت صنفی مشغول شوند که آدرس شرکت منزل مسکونی است و امکان نظارت و اعمال مقررات قانونی اساسا وجود ندارد.