اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۰۴

تعرفه‌های پزشکی چهارشنبه نهایی می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نهایی شدن تعرفه‌های پزشکی در جلسه هیات وزیران خبر داد و گفت: تعرفه‌های پزشکی امروز نهایی می‌شود.

به گزارش مهر، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه نشست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در پاسخ به سوالی در زمینه معوقات بیمه‌ها، افزود: من از این موضوع که رییس بیمه مرکزی اینگونه رفت، گلایه دارم. در حق مدیر بیمه مرکزی ظلم شد و حق ایشان نبود که پس از ۵۰سال زحمت، به این شکل برود. وی افزود: رییس بیمه مرکزی تنها کسی بود که هم معوقات و هم پرداخت‌ها را در یک فیش آورده بود در حالی که جاهای دیگر این‌طور نیستند و از این بابت گله‌مند هستم. وزیر بهداشت یادآور شد: معوقات بیمه‌ها ۱۱ماه است و سابقه نداشته که به این میزان ادامه پیدا کند اما جلساتی با دکتر جهانگیری معاون رییس‌جمهور در این باره گذاشته شده و تلاش می‌کنیم راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنیم. البته عدم پیش‌بینی کسری‌های بیمه در بودجه سال گذشته نیز به این مشکلات افزوده است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین درباره فعالیت‌های وزارت بهداشت در زمینه آسیب‌های اجتماعی، گفت: ما برای بیش از ۱۱میلیون حاشیه‌نشین، خدمات بهداشتی پیش‌بینی کرده‌ایم اما این موضوعات کافی نیست و همان‌طور که مقام معظم رهبری از همه دستگاه‌ها انتظار دارند، باید کار ویژه‌یی در زمینه آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.


رشد 40درصدی گردشگری سلامت در کشور

عضو هیات‌مدیره انجمن بین‌المللی خدمات سلامت از افزایش 30 تا 40درصدی توریسم درمانی در کشور طی کمتر از پنج سال اخیر خبر داد و گفت: «نه‌تنها از نظر کمی در این زمینه از رشد نسبتا مناسبی برخوردار بوده‌ایم که براساس نظرسنجی‌های انجام شده از این توریست‌ها 60 تا 70درصد آنان از کیفیت خدمات دریافتی خود احساس رضایت کرده‌اند.» دکتر عبدالله یونسی در حاشیه برپایی نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، صنایع دارویی و گردشگری سلامت (ایران هلث) با اعلام این خبر افزود: «عمده این توریست‌های سلامت از کشور‌های منطقه و اکثرا از عراق، آذربایجان، افغانستان، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و لبنان به ایران می‌آیند که با وجود رقبایی همچون ترکیه و دبی به دلیل بالا بودن کیفیت خدمات و قیمت مناسب ایران را انتخاب می‌کنند.»وی ادامه داد: «هزینه‌های پزشکی در ایران بسته به نوع خدمت ارائه شده حدود نصف دیگر کشورهای منطقه بوده که این امر در جذب توریست‌های سلامت بسیار تاثیرگذار است.»عضو هیات‌مدیره انجمن بین‌المللی خدمات سلامت اظهار داشت: «این توریست‌ها عمدتا برای عمل‌های جراحی به ایران می‌آیند و بیشترین تقاضا برای اعمال جراحی چشم، قلب و ناباروری است. همچنین تشخیص‌های آزمایشگاهی و تصویربرداری از دیگر دلایل ورود توریست‌های سلامت به کشور است.»

وی با اشاره به اینکه با رفع برخی موانع قانونی در حوزه سرمایه‌گذاری می‌توان زیرساخت‌های لازم را برای توریسم سلامت در کشور فراهم آورد و از سوی دیگر با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب می‌توان میزان گردشگران پزشکی را هم ازکشورهای کنونی افزایش داده از سوی دیگر روی بازارهای جدیدی سرمایه‌گذاری کرد، اظهار داشت: «برپایی نمایشگاه ایران هلث فرصت مناسبی برای معرفی این انجمن به مخاطبان داخل و خارج از کشور به خصوص در بازار داخلی است، زیرا هنوز هم برخی از بیمارستان‌ها در کشور از وجود این انجمن مطلع نیستند.» دکتر یونسی از ورود دلال‌های بی‌نام و نشان و بی‌شناسنامه‌یی در کشور نام برد که در زمینه جذب توریست‌های درمانی به فعالیت می‌پردازند و انجمن بین‌المللی خدمات سلامت سعی دارد با هدف مقابله با این پدیده، فعالیت در این حوزه را به شکل شفاف و قانونمند انجام داده تا از میزان رضایت این توریست‌ها کاسته نشود. وی گفت: «نظر سنجی از توریست‌ها از طریق سفارتخانه‌ها انجام می‌شود که می‌توان با اطلاع‌رسانی صحیح به این بیماران میزان رضایتمندی آنان را افزایش داد.»عضو هیات‌مدیره انجمن بین‌المللی خدمات سلامت یادآور شد: «با توجه به اهمیت توریسم درمانی در حوزه سلامت و ارز آوری آن برای کشور نیازمند سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم که در همین راستا یکی از کارگاه‌هایی که همزمان با برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث برپا می‌شود، به موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت در ایران اختصاص دارد که مسائل فوق در آن مطرح می‌شود.»


کشیدن دندان،علت 40درصد مراجعات دندانپزشکی

رییس پنجاه رییس پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران و ششمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران گفت: از یک‌سال گذشته وزارت بهداشت توجه ویژه‌یی به موضوع سلامت دهان و دندان داشته و خصوصا در زمینه دانش‌آموزان و مادران باردار اقداماتی را انجام داده است که گام بزرگی جهت ارتقاء شاخص‌های سلامت دهان و دندان بوده است. به گزارش ایسنا، دکتر علی تاجرنیا در پنجاه و ششمین کنگره بین‌المللی دندان پزشکان ایران، گفت: این دوره از کنگره در حالی آغاز می‌شود که سلامت دهان و دندان، به عنوان بخشی از سلامت عمومی بدن هنوز هنوز دچار چالش‌های زیادی است و هر ساله شاهدیم که سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی به این امر توجه ویژه‌یی دارند. وی افزود: علاوه بر توجه دولت‌ها و نهادهای غیردولتی به موضوع سلامت دهان و دندان، نقش دندان پزشکان نیز در بحث سلامت دهان و دندان مهم است و دندان پزشکان می‌توانتد با معاینات دقیق و تشخیص‌های به موقع، نقش موثری را در ارتقاء بهداشت دهان و دندان و سلامت افراد ایفا کنند.تاجرنیا گفت: متاسفانه 40درصد کسانی که برای نخستین بار به مطب دندانپزشکی مراجعه می‌کنند برای کشیدن دندان می‌روند و این نشان می‌دهد که مردم در مضیقه هستند، البته علاوه بر مسائل مالی مسائل فرهنگی نیز در این زمینه تاثیرگذار است. وی با بیان اینکه باید مردم را با مشکلات ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان آشنا کرد، گفت: البته باید توجه داشت که هزینه‌های خدمات دندانپزشکی در کشورهای مختلف گران ‌قیمت است و بیمه‌ها نیز در بسیاری از کشورها هزینه‌های درمانی دندانپزشکی را تحت پوشش بیمه قرار نمی‌دهند بلکه به بهداشت و پیشگیری توجه می‌کنند. خوشبختانه وزارت بهداشت در این زمینه اقداماتی را آغاز کرده است. در عین حال اگر بیمه‌ها کمک کنند و یک سرمایه‌گذاری اولیه در این حوزه صورت گیرد مشکلات مردم کاهش می‌یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر