روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۳۱

از نظر دولت نمایندگان زن مجلس 18نفر هستند‎؛ ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری گفت: از نظر دولت و شخص رییس‌جمهوری نمایندگان زن مجلس 18نفر هستند و منتخب ملت را تنها نمایندگان مردم در مجلس می‌توانند تعیین‌تکلیف کنند. وی افزود: انتخابات مجلس دهم با رویکرد اعتدالی انجام شد و ترکیب این مجلس نیز خوشبختانه متشکل از تمام جریانات سیاسی درون نظام از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، مستقلین و اعتدالگرایان شکل گرفته که نوید مجلسی مقتدرتر، کارآمدتر، مستقل‌تر و در تعامل بیشتر با سایر قوا را می‌دهد.

روابط با فرانسه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است‎؛ ایرنا علی‌اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با دبیرکل و قائم‌مقام وزارت خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران به دیدار طولانی با هیات فرانسوی اشاره کرد و افزود: زمینه لازم در دو طرف برای توسعه روابط به‌طور بلندمدت فراهم است و در سفر اخیر آقای روحانی به فرانسه، مقدمات خوبی برای این امر فراهم شد. وی با بیان اینکه تهران و پاریس درخصوص مسائل منطقه‌یی ازجمله سوریه و لبنان دیدگاه‌های مشترکی دارند، گفت: باتوجه به ظرفیت‌ها و سوابق روابط دو کشور، روابط با فرانسه جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

حمایت قاطع ایران از مقاومت و ملت مظلوم فلسطین تداوم دارد‎؛ ایسنا علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با رمضان عبدالله شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اسراییل شریک راهبردی گروه‌های تروریستی و تکفیری است و ارائه سلاح، درمان مجروحان و کمک‌های اطلاعاتی بخشی از این همکاری‌ها برای کشتار مسلمانان و تشدید درگیری‌ها در کشورهای اسلامی است. وی با انتقاد از سازمان ملل به‌دلیل عدم اجرای تعهدات خود برای بازسازی غزه و تامین حداقل‌های معیشتی و خدماتی برای ساکنان تحت محاصره، بر حمایت قاطع ایران از مقاومت و ملت مظلوم فلسطین و تداوم ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به مردم غزه تاکید کرد.

تکذیب ادعاهای «الیوم السابع» از سوی دفتر حافظ منافع ایران در قاهره‎؛ ایلنا دفتر حفاظت منافع کشورمان در مصر بااشاره به اقدام روزنامه الیوم السابع در انتشار دو گزارش که حاوی ادعاهایی کذب منتسب به دولت و برخی مقامات ایران همچنین دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره است، به‌طور کامل و به‌شدت ادعاهای مطرح شده در گزارشات فوق‌الذکر را تکذیب کرد. در این بیانیه تاکید شده است: موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در سیاست و روابط خارجی توسعه و گسترش روابط با کشورهای جهان به‌خصوص کشورهای مسلمان در منطقه براساس اصول بدیهی احترام متقابل، عدم دخالت در امور دیگران و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌هاست. گفتنی است روزنامه و پایگاه خبری الیوم السابع طی روزهای گذشته با انتشار دو گزارش با عناوین «طرح اطلاعاتی ایران برای جاسوسی از پایتخت‌های عربی» و «گزارش‌های امنیتی مبنی بر تلاش تهران برای برهم زدن روابط بین قاهره و کشورهای خلیج‌فارس» ادعاهایی را درمورد تلاش جمهوری اسلامی ایران برای اخلال در روابط بین کشورهای منطقه مطرح کرده بود.

علت لغو سفر معاون مرکل به ایران؛ ایرنا خبرگزاری آلمان خبر داد: «زیگمار گابریل» طی تماسی با همتای ایرانی ‏خود علی طیب‌نیا ‏وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به‌خاطر بیماری ویروسی واگیردار از سفر به ایران عذرخواهی کرده و آن را به تعویق انداخته است. این خبرگزاری نوشت: وی در عین حال در گفت‌وگو با همتای ایرانی خود قول داده که سفر خود به تهران را حتی‌الامکان در ‏کمترین زمان انجام دهد لذا این احتمال وجود دارد که این سفر در ماه ژوئن انجام شود. خبرگزاری آلمان افزود: اشتیاق مدیران عامل شرکت‌های آلمانی برای حضور در این هیات به قدری زیاد بوده که وزیر اقتصاد ‏می‌توانست صبح روز دوشنبه با سه فروند هواپیمای پر از نفرات به تهران سفر کند. ‏

پناهجوی خودسوزی کرده ایرانی از فقدان مراقبت‌های پزشکی رنج کشید؛ ایسنا همسر امید معصوم‌علی، پناهجوی ایرانی که پس از به آتش کشیدن خود در مرکز نگهداری نائورو جان باخت، می‌گوید که همسرش به مدت 2ساعت بدون هیچ‌گونه مراقبت پزشکی در بیمارستان بود و تا پیش از رساندن مورفین به مدت 8ساعت نیز درد می‌کشید. به گزارش پایگاه خبری ‌ای‌بی‌سی استرالیا، نانا معصوم‌علی می‌گوید: 24ساعت طول کشید تا تیم امداد پزشکی هوایی به نائورو وارد شود. درحالی که از مرکز اصلی تا این منطقه فقط 6ساعت پرواز است.

ایرلند به‌دنبال بازگشایی سفارت خود در تهران؛ فارس روزنامه ایریش تایمز نوشت؛ یک هیات ایرلندی اواخر ماه جاری میلادی به تهران سفر می‌کند تا چشم‌انداز ایران در زمینه خدمات سلامت، تکنولوژی و خدمات مالی را مورد بررسی قرار دهد. در این رابطه چارلی فلنگان وزیر خارجه ایرلند گفت: با آگاهی از عوامل سیاسی، اقتصادی و تجاری، ایرلند به‌دنبال بازگشایی سفارت خود در تهران است تا از این طریق به شرکت‌های ایرلندی در زمینه استفاده از فرصت‌های زیادی که اکنون در ایران وجود دارد کمک کند.

عزم عربستان برای محرومیت ایرانی‌ها از حج؛ ایسنا سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، در پاسخ به اینکه آیا موانع عربستان درواقع تعمدی برای به‌تاخیر انداختن تدابیر حج و درنهایت جلوگیری از مشارکت حجاج ایرانی در مراسم حج است، اظهار داشت: درباره اینکه یک اراده عمدی وجود دارد یا خیر، باید گفت آنچه نتیجه تصمیم‌های عربستان که ما آثارش را می‌بینیم، درواقع محروم کردن زائران مسلمان مستطیع از حق شرعی‌شان برای حضور در میهمانی خداست. وی گفت: تصمیم‌های عربستان باعث محروم شدن زائران از حق شرعی برای حضور در میهمانی خدا می‌شود و اگر این رفتار ادامه یابد، قطعا وارد خطوط قرمز می‌شویم.

تصاویر منتشر شده جعلی است؛ ایلنا مینو خالقی منتخب سوم مردم اصفهان در انتخابات مجلس با انتشار بیانیه‌یی نسبت به انتشار برخی تصاویر در رسانه‌های مجازی واکنش نشان داد. در بخشی از بیانییه خالقی آمده است: «در کمال تاسف افرادی بی‌هویت و منفعت‌طلب که در رسیدن به منافع و مطامع سیاسی خود تمام اصول شرعی و قانونی را زیر پا می‌گذارند، اقدام به انتشار تصاویر جعلی و انتساب بی‌شرمانه آنها به اینجانب در فضای مجازی نموده‌اند؛ بدین وسیله ضمن تکذیب شدید هرگونه ارتباط این تصاویر جعلی به خود، از کلیه مراجع ذی‌صلاح تقاضا می‌نمایم در جهت حفظ شؤون جامعه اسلامی و حق خود به‌عنوان زنی مسلمان و پایبند به اصول شریعت اسلامی با جدیت کامل با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه و مرتکبین جرم افترا در این زمینه برخورد نمایند.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر