خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۵۷۸

اردیبهشت، ماه شیراز است. ماه شنیدن عطر بهار نارنج که در کوچه‌ها پرسه می‌زند و لذت بردن از هوای خنک و لطیفی که شهر را پر می‌کند. اردیبهشت‌ماه، رنگ سبز در شیراز غوغا می‌کند، رنگی که مظهر خوشبختی و سعادت و آرامش است.

همنشینی با مردمان مهربان و میهمان‌نواز، لذت سفر به شیراز را دوچندان می‌کند و شنیدن لهجه شیرین شیرازی، تجربه صحبت به زبان فارسی را دلنشین‌تر از پیش می‌سازد. شیراز شهر شعراست. کافی است شب باشد و در حافظیه یا سعدیه باشی، از بلندگوها شجریان پخش شود و دیوانی در دست داشته باشی، تا معنویت روحت را سرشار کند.

دروازه قرآن، باغ عفیف‌آباد، باغ ارم، باغ دلگشا، باغ جهان نما، باغ نظر، ارگ کریم‌خانی، بازار وکیل، حمام وکیل، نارنجستان قوام و ده‌ها مورد دیگر، جاذبه‌هایی هستند که در شیراز قرار گرفته‌اند. اما دیدن بیرون شیراز نیز چندان خالی از لطف نیست؛ مجموعه تخت جمشید یا پرسپولیس، نقش رستم، پاسارگاد و مقبره کوروش، از جمله بناها و آثاری هستند که خارج از شهر شیراز قرار دارند و دیدن آنها، دروازه‌هایی از فرهنگ و تاریخ کهن ایران را برای شما خواهند گشود.

روستای قلات در 36 کیلومتری شیراز نیز یکی از جاذبه‌هایی است که گردشگران برای استفاده از طبیعت کوهپایه‌یی و تناول غذاها و خوارکی‌های مخصوص شیراز به آنجا سفر می‌کنند.

برای رسیدن به شیراز از تهران، می‌توان از خودرو شخصی، قطار، اتوبوس یا هواپیما استفاده کرد. برای سفر از تهران با خودرو شخصی، باید از طریق جاده قم، راه اصفهان را در پیش بگیرید و سپس به شیراز بروید. مزیت استفاده از خودرو شخصی این است که می‌توانید به راحتی به جاذبه‌های خارج از شهر شیراز برسید و در راه سفر، سری هم به اصفهان بزنید. مسافت 933 کیلومتری و مصرف بنزین، عواملی هستند که ممکن است شما را از سفر به شهر عشاق با خودرو شخصی باز بدارد.

سفر با اتوبوس نیز گزینه دیگری است، که نسبتا ارزان است، اما 11 ساعت طول می‌کشد. برای سفر با اتوبوس، لازم است بلیتی در گستره قیمتی 33 هزار تا 57 هزار تومان تهیه کنید و بالطبع همین مقدار نیز برای بازگشت کنار بگذارید.

قیمت بلیت قطار شیراز که 4 تخته است، 76 هزار و 900 تومان است، یعنی رفت و برگشت با قطار برای هر مسافر 153 هزار و 800 تومان آب می‌خورد. شاید برای ساکنان تهران، بهترین راه رسیدن به شیراز پرواز با هواپیما باشد. اگر قصد داشته باشید روز پنج‌شنبه، 23 اردیبهشت به شیراز بروید، می‌توانید بلیتی با قیمت 117 هزار و 300 تومان تهیه کنید.

قیمت بلیت برگشت در روز جمعه 24 اردیبهشت نیز حداقل 123هزار و 600 تومان است. البته اگر بلیت پرواز رفت و برگشت را با هم خریداری کنید، ممکن است بتوانید قیمتی پایین‌تر از قیمت‌های فوق را نیز بیابید.

حداقل قیمت اقامت در اتاق یک تخته روز پنج‌شنبه 23 اردیبهشت، در هتل 2 ستاره 89 هزار و 200 تومان، در هتل 3 ستاره 108 هزار تومان و در هتل 5 ستاره 238 هزار تومان است. اتاق‌های یک تخته هتل‌های 4 ستاره شیراز برای این روز همگی پر شده‌اند. همچنین حداقل قیمت اتاق‌های دوتخته در هتل 2 ستاره 139 هزار و200، 3 ستاره 181 هزار تومان، 4 ستاره 275 هزار تومان و 5 ستاره 380 هزار تومان است. البته بهتر است که سریع‌تر برای رزرو هتل اقدام کنید، چراکه هتل‌های شهر شیراز در حال پر شدن‌ هستند.

اردیبهشت است، به شیراز بروید و آنجا خوردن فالوده و سالاد شیرازی و آوردن مسقطی و شیرینی کاک و آبلیمو و بهارنارنج را فراموش نکنید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر