لاستیک‌های چهار فصل، انتخابی مناسب

۱۳۹۳/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۸

یکی از مهم‌ترین مسایل در تعمیر و نگهداری خودرو و همچنین ایمنی خودرو انتخاب لاستیک است انتخابی که اغلب با تردید همراه است تردیدی برای انتخاب لاستیک مناسب و مطمئن یا حتی تردید برای انتخاب برندی معتبر و مطمئن. برای اینکه خودرویی بتواند با بهترین کارایی و عملکرد به حرکت درآید نیاز به این دارد که همه بخش‌های آن به درستی کار کنند و همچنین لوازم و قطعات درست به صورت اصولی روی خودرو نصب شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در حرکت اتومبیل نقش عمده‌یی را ایفا می‌کند چرخ‌ها هستند. حرکت چرخ‌ها روی زمین به تنهایی کافی نبوده نمی‌توان از هر شیءگردی به عنوان چرخ در زیر خودرو استفاده کرد. چراکه حرکت سریع اتومبیل و همچنین تعادل و پایداری آن نیز بستگی به عملکرد چرخ‌ها یا بهتر بگوییم لاستیک‌ها دارد.

انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو یکی از مهم‌ترین عوامل در حرکت سریع‌تر همچنین هندلینگ بالاتر و فرمان‌پذیری بهتر دارد. نمی‌توان از یک لاستیک واحد برای شرایط آب و هوایی خاص استفاده کرد. چراکه شرایط جاده‌ای و آب و هوایی لاستیکی خاص را برای رانندگی طلب می‌کند که توجه به آنها موجب می‌شود تا خودرو با بهترین عملکرد به حرکت خود ادامه دهد.

در خودروهایی که مورد استفاده روزمره ما قرار می‌گیرند انتخاب درست لاستیک می‌تواند درصد بروز حادثه را به مقدار زیادی کاهش دهد. اگر بخواهیم به صورت اصولی از لاستیک‌ها در خودروهای شهری استفاده کنیم باید از دو دست لاستیک بهره ببریم. یک دست مخصوص هوای سرد و فصل‌های پاییز و زمستان و دست دیگر را نیز در فصل‌های گرمتر سال یعنی بهار و تابستان مورد استفاده قرار دهیم. چراکه لاستیک‌های شرایط آب و هوایی مختلف با یکدیگر فرق دارند ؟

به‌عنوان مثال باید در فصول سرد سال از لاستیک‌های نرم با عمق عاج بیشتر بهره برد. چراکه این لاستیک‌ها در سرما چسبندگی بیشتری به زمین داشته و همچنین عمق زیاد عاج موجب می‌شود تا باران به راحتی درون شیارهای لاستیک حرکت کرده و عملیات ترمز‌گیری نیز بهتر انجام گیرد. برای افرادی که تمایل به استفاده از دو دست لاستیک را ندارند انتخاب لاستیک چهارفصل چاره خوبی است و تا حد زیادی مشکلات را مرتفع می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر